Ga naar inhoud

Externe Harde schijf wordt niet herkend door back-up programma's


Moena

Aanbevolen berichten

Ik heb een externe HD 2TB voor back-ups , die eerst twee identieke partities had , deze heb ik via schijfbeheer er één van gemaakt , een andere naam toegekend en een letter. Deze Hd wordt wel herkend in Verkenner van Windows 10 , maar niet door back-up programma's ? Wat heb ik fout gedaan of vergeten?

Dank voor jullie hulp.

Moena

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt wat falstring zegt.

In het back-up programma moet je bij de instellingen van de back-up taak de doellocatie wijzigen naar de huidige locatie.

 

Zo zal al zeker de externe harde schijf een andere schijfletter gekregen hebben en het is naar die schijfletter en de bestemmingsmap op die schijf dat je moet verwijzen in je back-up taak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lost mijn probleem niet op: Mijn 😄 C:schijf is van het  dynamisch type, hoe kan ik daar een Standaard type van maken zonder mijn data te verliezen, want ik kan momenteel geen back-up maken. Bestaat daar een freeware progr. voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus weer een ander probleem waar je nog geen melding van gemaakt had.

Plaats eens een screenshot van schijfbeheer waarbij ook de externe harde schijf is aangesloten.

 

Als tweede info zien we graag een snapshot met Speccy.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Moena

 

We hopen niet dat je ook nu weer niets meer van u laat horen zoals dat in vorige topics van u ook al het geval was. U moet begrijpen dat dit voor de helpers die hier volledig gratis hun dienst aanbieden zeer teleurstellend is.

Het probleem dat u hier aankaart is perfect op te lossen maar we wensen iets meer info van u te bekomen opdat we ons advies kunnen afstemmen op de situatie zoals die bij u is.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.