Ga naar inhoud

Kopiëren naar


Dummy

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Als ik een knipsel naar e mail adresseerde wil kopiëren , lukt dit niet en krijg ik de tekst dat er " geen mail programma is gekoppeld om de gevraagde actie uit te voeren."

Het lukt trouwens met  andere items zoals afbeeldingen ook niet.

Ik het al enige tijd het win 10 programma (met jullie hulp ) geinstalleert waarschijnlijk is het vanaf dan.

Het lukt mij niet om een koppeling uit te voeren.

Mailprogramma is Mozilla Thunderbird

in Windows 10.

Kunnen jullie mij helpen?

Dank u.

Dummy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mailprogramma is Thunderbird, schrijf je.

Laten we eerst controleren of Thunderbird is ingesteld als standaard-app voor E-mail.

 

Klik op Start

Klik op Instellingen

Klik op Apps

Klik in de linker kolom op Standaard-apps

In het rechter paneel moet dan onder E-mail Thunderbird staan. Is dat zo bij jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan staat dat alvast goed.

 

Ga nog een keer naar Instellingen > Apps > Standaard apps.

Scrol dan in het rechter paneel helemaal naar beneden en klik dan op Standaard-apps per protocol kiezen.

Het zal even duren voordat de lijst met protocols geladen is.

Die lijst is alfabetisch gesorteerd. Scrol in die lijst omlaag naar MAILTO.

Achter MAILTO moet Thunderbird staan. Is dat bij jou het geval?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan staat dat ook al goed. Hum, lastig...

 

Bepaal zelf of je het onderstaande wilt uitvoeren:

1. Ga naar Instellingen > Apps > Standaard apps. Maak van de app Mail je standaard e-mailprogramma. Doe verder nog niets.

2. Sluit alle openstaande programma's af. Start je computer opnieuw op via klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten

3. Nadat de computer opnieuw is opgestart ga je weer naar Instellingen > Apps > Standaard apps. Maak van Thunderbird weer je standaard e-mailprogramma.

4. Start je computer weer opnieuw op via klikken op Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten. Probeer daarna of Kopiëren naar > E-mailgeadresseerde dan wel lukt.

 

Waarom stel ik dit zo voor? Het kan zijn dat er een foutje in het register zit. Door het standaard e-mailprogramma te wijzigen (eerst naar Mail, en daarna weer naar Thunderbird) worden bepaalde waarden opnieuw in het register gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het. Voor de meelezers zet ik het venstertje met de melding hieronder even apart neer, zodat die melding goed leesbaar is:

5f085fa91d883-Ashampoo_Snap_2020.07.10_1

 

Ik kan je helaas niet verder helpen. Wat ik je heb laten doen zijn de normale dingen die meestal zo'n probleem verhelpen. Bij jou stond alles echter al goed. Ik weet nu niet hoe verder te gaan. Het wordt tijd dat jij hulp krijgt van iemand die echt wat van computers af weet... 😉

 

Er zal vast nog een ander lid reageren met een goed idee. Even afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, falstring zei:

bedoel je in post 1 dat je de w10 mail app installeerde?

Nee, ik denk dat Dummy met de "installatie van het win 10 programma" bedoelt dat hij eind september 2019 de gratis upgrade van Windows 7 naar Windows 10 heeft uitgevoerd. Hij kreeg daarvoor toen tips van droske. Dat was in dit topic: https://www.pc-helpforum.be/topic/73252-licentie-nr/

 

 

In twee oudere topics van Dummy lees ik dat hij wel vaker problemen heeft gehad met Thunderbird.

Zie de volgende topics van Dummy: 

1. https://www.pc-helpforum.be/topic/72902-mail-programma/#comments

2. https://www.pc-helpforum.be/topic/73030-mozilla/

 

In beide gevallen heeft Dummy het probleem toen opgelost door Thunderbird te verwijderen en daarna opnieuw te installeren.

Dat zou hij ook nu kunnen doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.