Ga naar inhoud

Probleem met externe schijven (usb)


beukenootje

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, droske zei:

Toon ons eens een afbeelding van de kwaliteitsupdates in de Geschiedenis van updates.

Weet niet wat u met kwaliteitsupdates bedoelt, maar hier een afbeelding van de update geschiedenis, er zijn totaal 109 maar die passen niet in 1 scherm

 

updates.jpg

updates-2.jpg

aangepast door beukenootje
deel 2 onderste deel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat u toont dat zijn alle geïnstalleerde updates.

 

Ga eens via START naar Instellingen - Bijwerken en beveiliging.

Klik daar in het rechter vensterdeel op Geschiedenis van updates weergeven.

 

Je komt dan in het volgende venster terecht:

1719287690_Geschiedenisvanupdates.thumb.JPG.a1e4b2243f1105dfb477ab7d53a16ed3.JPG

 

Vouw Kwaliteitsupdates uit en maak er een screenshotje van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, droske zei:

Wat u toont dat zijn alle geïnstalleerde updates.

 

Ga eens via START naar Instellingen - Bijwerken en beveiliging.

Klik daar in het rechter vensterdeel op Geschiedenis van updates weergeven.

 

Je komt dan in het volgende venster terecht:

1719287690_Geschiedenisvanupdates.thumb.JPG.a1e4b2243f1105dfb477ab7d53a16ed3.JPG

 

Vouw Kwaliteitsupdates uit en maak er een screenshotje van.

Ok komt ie

kwaliteitsupdates.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Droske en anderen, dank voor de medewerking

Het is raar maar waar maar de USB schijven zijn er weer.

Heb het nog maar eens een keer in de veilige modus geprobeerd

Toen in apparaat beheer\andere apparaten de Generic Flashdisk Usb Device met rechts aangeklikt en stuurprogramma bijwerken gedaan

in minder dan 2 seconden was het voor mekaar.

Waarom het dan de vorige keren niet wou in veilige modus snap ik niet

Het enigste wat ik me kan bedenken is dat de stick nu achter in de PC zat en normaal steek ik de sticks boven in 1 van 4 USB aansluitingen.

Maar het werkt weer en dat is het belangrijkste.

Nu alleen nog zijn dat mijn ene Nas weer tevoorschijn komt, die is telkens weg, dit is wel na de laatste update gekomen.

Maar dat word dan wel weer een nieuw onderwerp.

 

Dank voor de hulp.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, beukenootje zei:

Toen in apparaat beheer\andere apparaten de Generic Flashdisk Usb Device met rechts aangeklikt en stuurprogramma bijwerken gedaan

in minder dan 2 seconden was het voor mekaar.

Het was mijn bedoeling je dat nu nog eens te laten uitvoeren mits gebruikmaking van Windows update.

Ik stelde namelijk vast dat die driver niet in de lijst van geïnstalleerde drivers onder Windows update stond. Dat is niet abnormaal aangezien er een driver voor geïnstalleerd was doch die was beschadigd en moest overschreven worden. Indien dit niet tot en oplossing had geleid dan zou eenherstelinstallatie van Windows 10 met behoud van data en programma's een optie kunnen geweest zijn.

Ik ben er namelijk nog altijd niet van overtuigd dat je Windows 10 vrij is van belangrijke fouten.

 

Voor mijn part hoef je geen nieuw topic te starten hoor. We kunnen hier perfect verder werken.

Leg dan wel eens zo duidelijk mogelijk uit wat je probleem met de NAS is en hoe die met je pc verbonden is. Via USB of via UTP?

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, droske zei:

Het was mijn bedoeling je dat nu nog eens te laten uitvoeren mits gebruikmaking van Windows update.

Ik stelde namelijk vast dat die driver niet in de lijst van geïnstalleerde drivers onder Windows update stond. Dat is niet abnormaal aangezien er een driver voor geïnstalleerd was doch die was beschadigd en moest overschreven worden. Indien dit niet tot en oplossing had geleid dan zou eenherstelinstallatie van Windows 10 met behoud van data en programma's een optie kunnen geweest zijn.

Ik ben er namelijk nog altijd niet van overtuigd dat je Windows 10 vrij is van belangrijke fouten.

 

Voor mijn part hoef je geen nieuw topic te starten hoor. We kunnen hier perfect verder werken.

Leg dan wel eens zo duidelijk mogelijk uit wat je probleem met de NAS is en hoe die met je pc verbonden is. Via USB of via UTP?

Er zal vast nog wel ergens een foutje zitten want deze PC word voor van alles gebruikt en ook wel eens iets waarvan hij van slag raakt en daardoor vastloopt, alhoewel dat met W10 niet zo heel vaak meer voor komt.

 

Wat die nas aangaat, die is verbonden met een UTP kabel

Het is een wat oudere NAS een LG met 1 HD van 3TB

De laatste tijd is hij steeds onbenaderbaar, terwijl op de andere PC's Laptops dit wel het geval is

Dan ga ik naar Windows onderdelen in of uitschakelen en dan naar  Ondersteuning voor SMB 1.0/CIFS voor het delen van bestanden

daar vink ik alles aan of uit en dan werkt het weer, tot ik de PC opnieuw opstart, dan is hij weer weg, hij staat er wel maar maar is ontoegankelijk

Als ik dan weer de procedure doe dan is hij er maar zo weer.

zelf denk ik dat het van die laatste Update van Windows komt.

heb een afbeelding bijgevoegd hoop dat die te lezen is

NAS fout.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.