Ga naar inhoud

Probleem met externe schijven (usb)


beukenootje

Aanbevolen berichten

Hallo,

allereerst dank voor het toelaten.

Het volgende doet zich voor

Mijn PC met W10 ziet geen USB schijven meer, zowel externe harddisks, USB sticks en ook SD kaarten in de kaartlezer worden niet gezien

Deze apparaten werken in andere PC's / Laptops perfect.

Als ik probeer de drivers opnieuw te installeren dan vind hij wel drivers maar die worden niet geïnstalleerd (toegang geweigerd)

Vermoedelijk komt dit door USBSTOR.SYS maar dit kan ik met geen mogelijkheid verwijderen, krijg steeds de melding geen toegang of ik ben niet gemachtigd

 

Dit is in grote lijnen mijn probleem.

nu kan ik W10 opnieuw installeren maar aangezien dit er al vanaf het begin op staat en ook keurig alle updates heeft gehad heb ik in de loop der jaren nogal wat geïnstalleerd

en de ervaring leert me dat er weer vele uren in gaan zitten om alles weer een beetje op orde te krijgen.

en als iemand mij hier kan vertellen wat er mogelijk aan de hand is en hoe dit op te lossen, scheelt me dat heel wat werk en ergernis.

 

ik ben benieuwd, hopelijk heb ik genoeg informatie gegeven.

Henk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welkom op ons forum. :welkom:

 

6 minuten geleden, beukenootje zei:

Als ik probeer de drivers opnieuw te installeren dan vind hij wel drivers maar die worden niet geïnstalleerd (toegang geweigerd)

Welke drivers wil je hier installeren en hoe doe je dat?

  1. Via Windows update?
  2. Na downloaden van de website van de fabrikant?
  3. Of gebruik je een driver update programma?

Doe al vast ook eens het volgende:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, droske zei:

Welkom op ons forum. :welkom:

 

Welke drivers wil je hier installeren en hoe doe je dat?

  1. Via Windows update?
  2. Na downloaden van de website van de fabrikant?
  3. Of gebruik je een driver update programma?

Doe al vast ook eens het volgende:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Update via Windows geeft aan dat de beste drivers al zijn geïnstalleerd, als ik zoek op mijn PC dan kom ik bij USBSTOR.INF maar dan word de toegang geweigerd, een update programma  heb ik niet. Ik zal dat Speccy eens installeren, maar vanaaf niet meer, morgen weer vroeg dag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, beukenootje zei:

Update via Windows geeft aan dat de beste drivers al zijn geïnstalleerd, als ik zoek op mijn PC dan kom ik bij USBSTOR.INF maar dan word de toegang geweigerd, een update programma  heb ik niet. Ik zal dat Speccy eens installeren, maar vanaaf niet meer, morgen weer vroeg dag.

 

toch nog even gedaan, hopelijk goed gedaan:    http://speccy.piriform.com/results/ebAHujYo88hBNIaq2MBOo5j

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Broere69 zei:

Ok geen probleem, neem eens een printscreen van je apparatenbeheer en plaats die hier.

Normaal zal er een uitroepteken ergens bijstaan.

Klopt, maar als ik dan de drivers installeer komt die foutmelding, en dan kom ik weer bij USBSTOR uit en die is niet te verwijderen en ook niet opnieuw te installeren want dan komt weer dezelfde foutmelding, toegang geweigerd.

apparatenbeheer.jpg

foutmelding.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Broere69 zei:

Al geprobeerd in veilige modus?

Ja wil ook niet, ik heb zelfs geprobeerd met een andere schijf met W10 in de pc geprobeerd om het bestand USBSTOR.SYS te verwijderen of te vervangen maar ook dan wil het niet, ik heb daarvoor geen rechten. Eigenaar is TrustedInstaller maar die account heb ik nooit gezien of gehad, ook geprobeerd deze account te maken, maar dan zegt ie dat er al een account met die naam in gebruik is door Windows.

En het vreemde is, alle sticks, externe schijven, of Sd-kaarten krijgen dezelfde fout, en telkens geeft die USBSTOR het probleem

Heb er nu een Samsung externe schijf aangehangen en ook die word niet herkend, in andere pc's werkt die probleemloos.

Dit is dan de probleemcode.

probleemcode.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.