Ga naar inhoud

Probleem met externe schijven (usb)


beukenootje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur terug, beukenootje zei:

ik heb zelfs geprobeerd met een andere schijf met W10 in de pc geprobeerd om het bestand USBSTOR.SYS te verwijderen of te vervangen maar ook dan wil het niet, ik heb daarvoor geen rechten.

Daar moet je niet aan gaan prutsen, het is niet voor niets dat je niet de rechten daarvoor hebt.

 

De Speccy log toont dat de huidige versie van Windows 10 op 17 september geïnstalleerd is. Dat is dus nog maar een week geleden. Ik heb twee vraagjes voor u:

Doen de problemen zich voor sinds 17 september?

Welk besturingssysteem stond er op deze computer vóór 17 september? Ook al Windows 10? En had je toen dit probleem niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Broere69

Je begrijpt het niet goed hoor. Het gaat hier om een essentieel bestand van de corrupte driver. Dat bestand moet je niet gaan verwijderen!!!

Nadat ik de antwoorden op mijn 2 vragen heb ontvangen zal ik aan beukenootje zeggen hoe het probleem kan worden aangepakt.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, droske zei:

Daar moet je niet aan gaan prutsen, het is niet voor niets dat je niet de rechten daarvoor hebt.

 

De Speccy log toont dat de huidige versie van Windows 10 op 17 september geïnstalleerd is. Dat is dus nog maar een week geleden. Ik heb twee vraagjes voor u:

Doen de problemen zich voor sinds 17 september?

Welk besturingssysteem stond er op deze computer vóór 17 september? Ook al Windows 10? En had je toen dit probleem niet?

Dat zal waarschijnlijk de update zijn geweest, ik weet niet of het vanaf die tijd is, ik kwam er achter toen ik een externe schijf wou aansluiten, dat was begin deze week, maar misschien ook wel eerder maar ben het toen niet nodig geweest.

Voor deze Windows stond Windows 10 er ook al op, staat er al op vanaf het begin dat het uitkwam.

Zijn wel verscheidene updates geweest inmiddels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Ga naar apparaatbeheer.

  • Vouw Schijfstations uit.

  • Klik met de rechter muisknop op Generic Flash Disk USB Device en kies Verwijderen

  • Koppel het  aangesloten usb apparaat af (USB kabel afkoppelen)

  • Wacht gedurende 1 minuut en sluit vervolgens de USB-kabel weer aan. Het stuurprogramma wordt normaal gezien automatisch geladen.

 

Gelieve NIET met een USB-Hub te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, droske zei:
  •  

    Ga naar apparaatbeheer.

     

  • Vouw Schijfstations uit.

     

  • Klik met de rechter muisknop op Generic Flash Disk USB Device en kies Verwijderen

     

  • Koppel het  aangesloten usb apparaat af (USB kabel afkoppelen)

     

  • Wacht gedurende 1 minuut en sluit vervolgens de USB-kabel weer aan. Het stuurprogramma wordt normaal gezien automatisch geladen.

     

 

 

Gelieve NIET met een USB-Hub te werken.

 

Ok, heb ik gedaan, minuut gewacht stick achter in de PC rechtsreeks op het moederbord, normaal steek ik ze bovenin maar denk dat dat als hub word gezien.

Maar hij staat weer bij de schijfstations met een geel uitroep teken.

Heb hem nu weer verwijderd, nu 2 minuten gewacht en steek hem nu weer achterin de PC.

Weer hezelfde. geel uitroep teken

Klik met recht op het apparaat en doe stuurprogramma bijwerken, dan komt de melding van toeganf geweigerd.

Doe ik dan sluiten, dan staat de Generick disk bij Andere apparaten.

 

ik hoop zo duidelijk genoeg te zijn.

Henk.

Apparaatbeheer-schijven.jpg

toegang geweigerd.jpg

andere apparaten.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.