Ga naar inhoud

DVD AUDIO


Amonra

Aanbevolen berichten

Even kopiëren > opslaan > verzenden?  Nee, zo makkelijk zal het niet gaan. Je zult er wat meer moeite voor moeten doen.

Als het een gekochte muziek-cd is, dan staan er hoogstwaarschijnlijk .cda bestanden op. Die kun je niet zomaar gaan kopiëren.

Je zult de muziek-cd dan eerst moeten gaan rippen.

Dat gaat het makkelijkst met Windows Media Player. Hoe je dat doet wordt goed uitgelegd in deze handleiding: https://www.windows-helpdesk.nl/cd-rippen-in-windows-10/

Door het rippen worden de .cda bestanden omgezet (geconverteerd) naar een ander bestandsformaat. Omdat jij enkele nummers wilt gaan verzenden via e-mail, moet jij kiezen voor omzetten naar MP3. Niet naar FLAC, want dan worden de bestanden veel te groot.

In die handleiding staat: "Kiest u toch voor MP3, stel dan wel de audiokwaliteit bij. 192 kbit/s is toch wel het minimale. Hoger is aanbevolen."

Als je een paar liedjes wilt gaan versturen, dan zou ik voor de audiokwaliteit toch niet hoger gaan dan 192 kbit/s, want hoe hoger de audiokwaliteit, des te groter de mp3 bestanden zullen worden. En dan kan de mail te zwaar worden om hem te versturen.

Als WMP bezig is met rippen van de muziek-cd, dan zie je goed hoe ver het rippen is gevorderd. In onderstaande afbeelding zijn 5 van de 16 nummers al geript. WMP is op dat moment bezig met het rippen van liedje nummer 6:

5f79e75ba0e59-Ashampoo_Snap_2020.10.04_1

 

Ik luister zelden naar muziek en had nog nooit eerder een muziek-cd geript, maar met de eerder genoemde handleiding is het werkelijk erg makkelijk.

Zojuist heb ik een oude cd met jazz muziek geript. Daardoor kreeg ik een map met mp3 bestanden. Ik had ervoor gekozen om die map op mijn bureaublad te laten plaatsen. Ik opende die map op het bureaublad en met ingedrukte Ctrl-knop selecteerde ik 2 nummers. Ik klikte daarna met de rechter muisknop op een van de geselecteerde nummers en koos toen Kopiëren naar... > E-mailgeadresseerde.

5f79e791e3f51-Ashampoo_Snap_2020.10.04_1

Er wordt dan automatisch een nieuwe e-mail aangemaakt, waarin de door jou geselecteerde nummers reeds als bijlage zijn opgenomen.

Je hoeft enkel nog de geadresseerde in te vullen. Daarna kun je de e-mail verzenden.

 

Je kunt natuurlijk ook eerst een nieuwe e-mail aanmaken, waarin je de geadresseerde typt achter Aan:.  Daarna kun je de liedjes bijvoegen door op de paperclip te klikken, waarna je navigeert naar de map waarin de geripte cd-nummers staan.

 

Let op: verstuur niet meer dan 2, maximaal 3 mp3 bestanden tegelijk. Eén nummer is al snel 4 MB. 2 nummers dus samen 8 MB. Maar door het versturen wordt er extra informatie toegevoegd, waardoor de grootte van de e-mail toeneemt met circa 37%. Een mailtje waarbij je twee liedjes verstuurt, die samen 8 MB groot zijn, zal dus een e-mail opleveren die circa 11 MB groot is. Het hangt af van de e-mailprovider hoe groot/zwaar een e-mail mag zijn.

 

Succes en laat maar weten of het je gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bestand met de geripte nummers met Win.M.P opgeslagen op het buro blad maar verder kwam ik niet want 2 geselecteerde nummers die ik wil opslaan(versturen) werkt niet .Jij gebruikt dan de VLC player maar hoe kom ik dan van de WMP op de VLC player ????

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik gebruik dan NIET de VLC Player. Ik gebruik enkel de Verkenner.

Als ik de map met bestanden geopend heb in de Verkenner, dan zie ik wel het pictogram van VLC Player voor alle nummers staan, maar dat betekent alleen dat VLC Player mijn standaard programma is om muziek mee af te spelen. Meer niet. Ik ga die muziek helemaal niet afspelen; ik wil die muzieknummers alleen verzenden als bijlage bij een e-mail. En daar heb ik WMP of VLC helemaal niet bij nodig.

 

Welk e-mailprogramma gebruik jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, porrelaar zei:

Nee, ik gebruik dan NIET de VLC Player. Ik gebruik enkel de Verkenner.

Als ik de map met bestanden geopend heb in de Verkenner, dan zie ik wel het pictogram van VLC Player voor alle nummers staan, maar dat betekent alleen dat VLC Player mijn standaard programma is om muziek mee af te spelen. Meer niet. Ik ga die muziek helemaal niet afspelen; ik wil die muzieknummers alleen verzenden als bijlage bij een e-mail. En daar heb ik WMP of VLC helemaal niet bij nodig.

 

Welk e-mailprogramma gebruik jij?

upcmail.nl 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Amonra zei:

upcmail.nl  / thunderbird

Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren. Dit staat er als ik de bijlage( gedownloade muziekbestand) in de mail open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd. Ga naar de map met de geripte nummers op je bureaublad. Open die map en dubbelklik op een van de nummers. Wordt dat nummer dan automatisch geopend én afgespeeld door WMP? Dat is namelijk het eerste wat je moet proberen.

 

Je e-mailprogramma is dus Thunderbird.

upcmail.nl is niet je e-mailprogramma, maar een gedeelte van je e-mailadres. Je zat dus vroeger bij UPC en nu bij Ziggo, want die heeft UPC overgenomen.

 

Ik neem aan dat je een of twee muzieknummers als test naar jezelf hebt gestuurd. Dat heb ik ook gedaan.

Wanneer ik dan in mijn e-mailprogramma klik op de bijlage, dan wordt die direct geopend door VLC Player, want dat is mijn standaardprogramma om muziek mee af te spelen.

 

Het kan natuurlijk zo zijn dat jij een fout hebt gemaakt bij het rippen van de muziek-cd. Als je exact de handleiding hebt gevolgd, dan heb je mp3 bestanden gekregen en die zou je moeten kunnen afspelen met Windows Media Player, wat op jouw pc het standaardprogramma is om muziek mee af te spelen.

Eventueel kun je ervoor kiezen om de bijlage in Thunderbird niet te openen met WMP, maar met VLC Player.

Klik op de bijlage in je e-mail. Je krijgt dan het volgende venstertje te zien:
5f7dcd1c92956-Ashampoo_Snap_2020.10.07_1

Bij mij staat er achter Openen met: VLC Media Player, omdat dat mijn standaardprogramma voor muziek is.

Bij jou zal er achter Openen met staan: Windows Media Player, omdat dat jouw standaardprogramma voor muziek is.

Klik op het pijltje achter Windows Media Player en kies dan Ander...

Daarna kun je kiezen voor VLC Media Player:

5f7dcdacbb32f-Ashampoo_Snap_2020.10.07_1

Lukt het afspelen dan wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

O jee, en dat vraag je aan mij?! Ik heb pas sinds een paar weken een smartphone: een 7 jaar iPhone 5c die draait op iOS 10.3.3. Dat is voor dat type iPhone de laatste ondersteunde versie. Tja, ik kreeg hem voor niets en je mag een gegeven paard niet in de bek kijken...

 

Ik moet de geheimen van een smartphone nog voor een groot deel ontdekken. WhatsApp staat er intussen op (versie 2.20.102) en ik heb er een paar berichtjes mee verstuurd. Ook verstuurde ik er een paar foto's mee. Allemaal niet zo moeilijk als je weet hoe.

Zojuist heb ik op mijn pc de map met mp3's geopend. Ik verstuurde 1 liedje naar mezelf.

Ik pakte daarna de smartphone, opende de app Mail op de smartphone en opende Postvak IN, waarna ik tikte op de e-mail waarin de mp3 als bijlage zat.

Ik drukte met mijn vinger wat langer op de bijlage. Er verscheen een keuzemenu. In dat keuzemenu tikte ik op 'Importeer met WhatsApp'.

Daarna opende vanzelf de app WhatsApp. Ik tik op de naam van mijn vriendin en... ik zie dat de mp3 wordt ingevoegd in het WhatsApp gesprek met mijn vriendin. Ik tik er nog een regeltje tekst bij en verzend het bericht.

Als controle tik ik in dat Whatsapp gesprek op de muziekbijlage en... Louis Armstrong trompettert er lustig op los.

 

Zo deed ik dat dus. Voor mij was dat de allereerste keer dat ik een mp3 verzond via WhatsApp.

 

Sinds mei 2017 is het mogelijk om mp3 bestanden te versturen via WhatsApp, heb ik gelezen op internet.

De vraag is nu: heb jij van die muziek cd wel mp3 bestanden gemaakt?

Controleer dat voor de zekerheid:

Open de map met de geripte bestanden

Achter de naam van ieder liedje moet .mp3 staan. Zo dus:

5f7f0b10c0520-Ashampoo_Snap_2020.10.08_1

 

Zie jij helemaal geen extensie achter de naam van de liedjes, dan moet je ervoor zorgen dat de extensies altijd getoond worden. Dat doe je zo:

Open de Verkenner

Klik in de menubalk van de Verkenner op het tabblad Beeld.

Er moet een vinkje staan voor Bestandsnaamextensies. Dat vinkje moet er altijd staan, anders heb je geen idee met wat voor soort bestand jij te maken hebt.

5f7f0c0614795-Ashampoo_Snap_2020.10.08_1

 

Het is ook nog mogelijk dat de kolom Naam bij jou aan de smalle kant is, waardoor je niet de volledige naam met de extensie (mp3 hopelijk) van het liedje ziet.

Maak de kolom Naam dan een stuk breder. Dat doe je door de punt van de muisaanwijzer precies tussen de kolomtitels Naam en Nummer te zetten. Wanneer de muisaanwijzer verandert in een naar twee kanten gerichte zwarte pijl, dan druk je de linker muisknop in. Houd die ingedrukt en sleep naar rechts, waardoor de kolom Naam breder wordt.

Wat ook kan: zodra de muisaanwijzer verandert in een pijl naar twee kanten, dubbelklik je met de muis. De kolom Naam zal dan automatisch zo breed worden dat alle titels in die kolom geheel leesbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.