Ga naar inhoud

DVD AUDIO


Amonra

Aanbevolen berichten

Tja het lukte niet maar ik heb het audiobestand via AVS Audio Converter om gezet naar MP3 en opgeslagen daarna als bijlage in een E-mail gestopt.

De E-mail geopend in mijn mobiel en de bijlage verstuurt via WathSap .  Het ging allemaal gesmeerd .

 

Heel erg bedankt voor je hulp en een fijn relaxed weekend.

 

 Amonra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik jou niet goed begrijp. Als je een muziek-cd ript, dan worden de afzonderlijke nummers al los opgeslagen. Ze staan dan wel bij elkaar in 1 map. Je kunt ervoor kiezen om één enkel nummer af te spelen of alle nummers van de cd achter elkaar af te spelen. In het laatste geval is er slechts een korte pauze tussen de afzonderlijke nummers te horen.

Open in de Verkenner de map waarin de geripte nummers staan. Maak een screenshot van dat venster en plaats dat in een volgende reactie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een muziek cd staan meestal 12 tot 18 liedjes. Bij jou maar 8, dat is weinig.

 

Blijkbaar is er bij jou toch wat verkeerd gegaan bij het rippen. Ik vermoed dat je de handleiding van https://www.windows-helpdesk.nl/cd-rippen-in-windows-10/  niet correct gevolgd hebt. Jij hebt immers daarna ook nog gebruik gemaakt van AVS Audio Converter, en dat zou helemaal niet nodig moeten zijn.

 

Ik heb de handleiding van Windows Helpdesk tot de letter opgevolgd. Ik ripte de muziek-cd met Windows Media Player en maakte er .mp3 bestanden van met een bitrate van 192 kbit/s. Hieronder laat ik zien hoe bij mij daarna de map met geripte bestanden eruitziet:

5f831028de32a-Ashampoo_Snap_2020.10.11_1

 

Zoals je ziet zijn het bij mij 16 afzonderlijke nummers. Precies evenveel als op de originele muziek-cd.

In jouw afbeelding zie ik geen namen van de liedjes; geen namen van de artiest(en); geen naam van het album. Die zie je in mijn afbeelding allemaal wel. En zo hoort het volgens mij, al ben ik natuurlijk geen expert. Integendeel, ik ben op dit gebied een absolute beginner. Ik heb immers pas 1 keer een muziek-cd geript. En dat was enkel omdat jij daar een vraag over had.

 

In mijn afbeelding staat voor ieder nummer het pictogram van VLC media player, omdat dat mijn standaardmuziekspeler is. Jij hebt een ander programma ingesteld als standaard muziekspeler. Daarom staat er in jouw afbeelding een ander pictogram voor ieder nummer. Dat is verder niet belangrijk.

 

Als ik jou was, zou ik helemaal overnieuw beginnen. Neem de handleiding van Windows Helpdesk er weer bij en lees die eerst drie keer helemaal door voordat je aan de slag gaat. Denk er vooral aan dat je kiest voor het rippen naar .mp3 bestanden!

Onderaan op de website van Windows Helpdesk staat ook een video die je kunt bekijken. Ik heb het rippen gedaan zonder die video te bekijken, omdat ik al voldoende had aan de uitleg in de tekst. Voor jou is het misschien toch handig om ook die video te bekijken.

Let op: in die video wordt slechts 1 nummer van die hele cd geript. Ik koos ervoor om de hele cd, dus alle nummers, in een keer te rippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Amonra zei:

Ik snap er nu niets meer van. Ik heb alle aanwijzigingen opgevolgd ook van Windowshelpdesk en de CD opnieuw geript en er is dus niets verandert

(zie afbeelding) in de rechter kolom kan je zien dat het een ratje toe is.

Schermafbeelding 2020-10-12 125837.jpg

Tussen haakjes deze CD is lang geleden ca 15jaar geleden door mij opgenomen van ander Cd 's vandaar artist ect .onbekend 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel iets veranderd. Eerst had je 8 nummers. Dat zijn nu 11 nummers geworden.

Maar wat nummer 2 betreft is er inderdaad niets (of vrijwel niets) veranderd. De afspeeltijd was eerst 18:05 minuten en nu 18:08 minuten. In dat nummer zullen nog steeds 4 liedjes zitten.

Ook nummer 9 is wel erg lang met 20:47 minuten. Daarin zullen ook circa 4 liedjes zitten.

 

36 minuten geleden, Amonra zei:

Tussen haakjes deze CD is lang geleden ca 15jaar geleden door mij opgenomen van ander Cd 's vandaar artist ect .onbekend 

Goed dat je dat nu meldt. Ik ging er van uit dat het om een in de winkel gekochte cd ging. Dat is dus niet zo.

Wat ik me nu afvraag is wat voor bestandstype de liedjes hebben op je cd die jij 15 jaar geleden maakte. Stop die cd eens in je cd-station; open die cd in de Verkenner en maak daar dan eens een screenshot van. Dan kunnen we zien hoeveel liedjes er op die cd staan en wat voor extensie die liedjes hebben. Zijn het al mp3 bestanden of gaat het om een anders bestandstype, bijvoorbeeld .cda.

 

P.S. Als je je bericht hebt geplaatst en tot de conclusie komt dat je er nog iets aan toe wilt voegen, dan heb je na plaatsing nog 5 minuten de tijd om dat te doen. Dat klik je onderaan je bericht op de knop Wijzig.

5f8442d9b45ef-Ashampoo_Snap_2020.10.12_1

Dan kun je wat toevoegen en daarna op de knop Opslaan klikken. Wanneer die 5 minuten bedenktijd voorbij zijn, zal de knop Wijzig verdwijnen en dan moet je wel een nieuw bericht aanmaken om wat toe te voegen.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.