Ga naar inhoud

Tom Tom probleem


bernard

Aanbevolen berichten

Inderdaad: Tomtom zegt:

De TomTom GO 510 is ons volledig interactieve GO-model met Lifetime TomTom Services, inclusief kaartupdates zonder extra kosten, real time TomTom Traffic-updates en waarschuwingen voor flitsers. Maak verbinding met MyDrive en verzend uw bestemming naar uw TomTom GO 510 nog voordat u in de auto stapt.

 

Uw versie heeft geen wifi zoals de mijne.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dus Bernard:

 

Lees al eens even dit: https://www.tomtom.com/nl_be/mydrive-connect/

 

Waar komt het op neer?

- download en installeer TomTom MyDriveConnect

- Principe: je krijgt van TomTom webspace (ruimte op hun server en dààr worden je gegevens opgeslagen - in de cloud van TomTom a.h.w.

- daarom dient die Drive Connect: om contact te maken met die webruimte van hen (en daarom moet je ook telkens aanmelden met je login en ww)

- als je een route gaat uitstippelen zit je vanaf Bewerk (maak) mijn route tot je er met Sla Mijn Route op zit je dus in de bewerkingsmode bij hen.

- maar dan staat die route nog niet op jouw TomTom: daarvoor moet je met MyDriveConnect verbinding maken met je GPS-toestel (je TomTom-zelf dus)

 

Ook goed om weten: Als je MyDrive opent en je opent een route ervan, dan wordt die (in de cloud) automatisch aangepast aan de actuele situatie (ook de tijdsduur wordt aangepast)

 

 

nota: werken met dit (nieuwere) systeem is wel een heel stuk anders dan jij met je oude TomTomHome gewoon bent!

en ik vermoed dat het best is van éérst je TomTomHome-software van je systeem te verwijderen (of : als je zeker wil spelen: de hoofdmap gewoon te hernoemen door er bv oud of zo achter te zetten in de bestandsnaam)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk (maar 'k weet er ook niet alles van) dat jij de verkeerde weg volgt: volgens mij probeert je gps contact te maken met je TomTomHome

en dit gaat niet lukken.

 

Je moet dus eerst (enfin, na te doen wat in mijn laatste zin stond << en misschien is dit zelfs niet nodig, maar voor alle zekerheid...)

je moet dus eerst het programma MyDriveConnect gaan binnenhalen en installeren.

Dan start jij het op en krijg je zo'n scherm:

afbeelding.png.29892e9ae8b1104a59be6afa356f7ced.png

 

Ik zou al gewoon beginnen met dan (waar het blauwe geblurde gedeelte staat) je oude accountnaam voor TomTom in te vullen

en dan je ww, daarna aanmelden.

Ik vermoed dat dit gewoon gaat lukken  (lukte bij mij ook toen ik van mijn home naar een start42 over ging.

 

Krijg je toch foutmeldingen, vertel dan welke.

 

Eenmaal je ingelogd bent, (dàn pas!) verbind jij je nieuw toestel via usb met je computer en het zal (vermoed ik) herkend worden.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zelfvertrouwen is op di gebied niet zo erg groot he .

Dus heb ik de Tom Tom  meegenomen naar de Media markt  winkel . 

Ik ben daar naar de technische info balie gegaan , en heb mijn probleem uitgelegd 

En het draait weer ,

 

Volgens mij hebben ze eerst met een paperclipje het toestel gereset , en daarna naar fabrieksinstellingen , maar ik kon natuurlijk niet alles volgen 

En vervolgens hebben ze de kaart van West Europa er op gezet , en dat duurde een paar uurtjes .

 

Maar nu moet ik het toestel dus aansluiten op WIFI Bij instellingen op de TomTom 

Het netwerk nummer heet hij volgens mij al zelf gevonden , en verbonden 

Maar nu moet ik het wachtwoord invoeren , en dat zie ik dan weer niet , of staat daar een andere naam voor ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, bernard zei:

Volgens mij hebben ze eerst met een paperclipje het toestel gereset , en daarna naar fabrieksinstellingen

da's natuurlijk de snelste (makkelijkste) oplossing

 

24 minuten geleden, bernard zei:

Maar nu moet ik het wachtwoord invoeren , en dat zie ik dan weer niet

 

 

en voor de rest: kijk eens op https://www.tomtom.com/nl_be/drive/car/products/go-510-europe/

je vindt er bv ook een Nederlandse handleiding van het toestel . (te downloaden als pdf)

daar zullen al wel veel zaken in staan vermoed ik :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.