Ga naar inhoud

Tom Tom probleem


bernard

Aanbevolen berichten

Ik heb een tom tom van mijn zoon gekregen 

Nu wilde ik deze gebruiken , maa r hij gaf aan dat er up dates waren 

Dat heb ik in gang gebracht , maar nu is het zo dat vraagt om een kaart toe te voegen 

Dit hoeft volgens mij niet , omdat het een sateliet tom tom is ??

Maar ik krijg die tekst niet van mijn scherm , zodat ik gewoon weer naar menu kan gaan 

 

Zoals gezegd , hij dacht dat het een type 510 was , en verder heb ik ook geen gegevens , omdat ik ook niet in het menu kan komen nuJa sorry hoor dat ik van die leuke vragen heb 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hier vind je informatie over de TomTom GO 510: https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/car/products/go-510-europe/

Is dat jouw apparaat? Anders op het apparaat kijken of je daarop het juiste type ziet vermeld.

Je kreeg de TomTom van jouw zoon, schrijf je. Heeft je zoon dat apparaat zelf al flink wat jaren gebruikt en kreeg jij de TomTom van hem als tweedehands, of is het apparaat splinternieuw?

 

Op een TomTom moeten wel kaarten worden gezet, anders doet hij het niet.

Lees de bijgeleverde handleiding eerst helemaal door.

Geen handleiding? Scrol dan helemaal naar beneden op de website waarvan ik je de link gaf. Daar vind je de downloadknop voor de producthandleiding. (Waarbij ik er nog steeds van uit ga dat het om de TomTom GO 510 gaat...)
 

Zelf heb ik geen auto en dus ook geen TomTom; ik kan je hierbij dus niet verder helpen, maar op de website van TomTom zou je alle benodigde informatie moeten vinden.

Het is wel belangrijk dat je het juiste type van de TomTom weet. Vroeger moest je steeds opnieuw betalen voor nieuwe kaarten. Nieuwe kaarten heb je af en toe nodig omdat het wegenstelsel verandert: er komen wegen bij; hele wijken worden in een paar jaar uit de grond gestampt; gewone kruispunten veranderen in rotondes; snelwegen worden soms deels verlegd enz.

Zo'n nieuwe kaart van West-Europa was vroeger bijna even duur als een nieuwe TomTom. Daarom gaf ik mijn vriendin om de paar jaar een nieuwe TomTom voor haar verjaardag.

Tegenwoordig kun je op de nieuwe TomToms gratis steeds nieuwe kaarten krijgen. Veel beter!

Helemaal onderaan staat:

Quote

Lifetime World Maps: download ieder jaar vier of meer volledige updates voor een geïnstalleerde kaart gedurende de levensduur van je product. Je hebt een pc met internetaansluiting en een MyTomTom-account nodig om nieuwe kaarten en updates te downloaden. Kijk voor meer informatie op tomtom.com/lifetime.

 

Lees ook de informatie op deze website: https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/maps-services/map-updates/

Zoek dus uit of jij een echt nieuwe TomTom hebt. Dan zijn en blijven de kaarten gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag eerst aan uw zoon of hij een backup heeft zodat je alsnog kan herstellen.

Nooit kaar toevoegen want je heb Lifetime en dat betekend: zolang het toestel wordt verkocht krijgt je gratis kaartupdate en andere update.

 

Het enige wat je moet doen is wifi signaal invullen.

Je vindt bij instellingen wifi en dacht dat je wifi eerst moet verwijderen en dan opnieuw opstarten en dan Wifi signaal paswoord invullen.

Daarna krijgt je pas uw kaartupdate.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tomtom heeft begin 2018 de ondersteuning voor een aantal apparaten met Lifetime updates stopgezet.

De lijst met apparaten vind je hier ->https://www.tomtom.com/nl_nl/obsolete-products/#car

Hier staat ook de GO 510 (V5) tussen, kijk eens want vaak staat dit gegeven op een kleine sticker op het apparaat.

 

Zoals Stegisoft al zegt vraag eens na of je zoon ooit een back-up heeft gemaakt met Tomtom Home en of hij deze nog op zijn PC heeft staan.

Deze zou je dan kunnen terug zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heel verhaal :

Mijn zoon heeft geen back up van dit toestel 

Het is inderdaad  een 510 G lifetime

Ik heb deze tom tom kortgeleden gekregen  , omdat hij een lease auto kreeg met navigatie 

Verder heb ik geprobeerd Tom Tom home te installeren , en dat lukt ook al niet 

En een nieuw account aanmaken evenmin , want als ik dat doe lees ik dat dit email adres al in gebruik is 

Ik heb nieuw wachtwoord aangevraagd , en dan krijg ik het zelfde antwoord 

Ik heb natuurlijk bij mijn oude tomtom tom tom home op de laptop gehad  , maar ik heb toch maar 1 email adres 


Wij gebruiken deze navigatie alleen hier in Nederland , en dat er dan eens een keer geen nieuwe rotonde op staat  ok .

Maar toen ik deze eens wou proberen hoe het allemaal werkt , werd er mede gedeeld dat er up dates waren , dus doen toch ?

Achteraf had ik deze gewoon moeten negeren , maar het zij zo 

 

Dus het enigste wat ik wil is dat de tom tom weer was zoals hij was , dus het schermpje weer schoon ( afb )

En hoe krijg ik toch tom tom home op de laptop ? 

 

Ja t,is wat he  ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen Tom Tom home installeren want je hebt  een andere type Tomtom.

Tomtom home is alleen voor oude Tomtom.

Uw systeem werkt via wifi verbinding en je moet eerst wifi verbindingen correct instellen bij instellingen / wifi

Wel moet je ook eerst de oude Account verwijderen en nieuwe aanmaken anders zal je geen nieuwe kaart krijgen die je automatisch krijgt.

 

Dus ook account verwijderen, opnieuw opstarten en nieuwe account instellen.

Dat kan allemaal met tomtom doen zonder dat je pc voor nodig hebt.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.