Ga naar inhoud

Schermresolutie wijzigen


Theo2602

Aanbevolen berichten

(dit topic is een afsplitsing van een ander topic van TS - vandaar dat je er als nieuwe lezer 'wat in valt'

Wat voorafging: Een cirkel wordt op het beeldscherm een ovaal - hoe kan ik dat verbeteren?

Voorgesteld werd: het beeldscherm zichzelf correct te laten zetten door de keuze 'Auto' van de display, maar die doet niet wat hij zou moeten doen.

 

quote: De monitor is een HP vs19e. er staat een menu op, maar enz..

hoewel het scherm een menu heeft, werkt de auto niet. (zie afbeeldingen)

 

scxherm1.jpg

scxherm2.jpg

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Startmenu > typ in beeldscherm en ga naar  afbeelding.png.e70529c38e89c6b1f6a66777fd89fc56.png

 

Rechts zie je dan dit staan: afbeelding.png.243cefcbc9775d305e07dbca1e1e8e60.png

 

en daar moet je de keuze maken die overeenkomt met je beeldscherm (het is dus anders dan deze instelling in dit plaatje)

Weet je die in stelling van je beeldscherm niet, kan klap je het ding open ( v-tje rechts) en experimenteert wat. Op die manier kan het ook lukken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

'greyed-out' noemen ze dat (grijs gemaakt)

 

Lees eens even wat hier staat en probeer het eens uit?  >>>  https://www.intowindows.com/fix-cannot-change-screen-resolution-in-windows-10/

 

(en onder het eerste plaatje staat: als je de resolutie op die manier niet kan veranderen, probeer dan volgende stappen in deze volgorde uit:  )

Heb je er vragen bij, vertel het dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat je het OSD (On Screen Display) menu op je monitor niet op de juiste wijze gebruikt. Het staat bij jou nog in het Engels, zie ik. Je kunt het via Language in het Nederlands zetten.

Ik zal de Nederlandstalige handleiding voor je monitor (die circa 14 jaar oud zal zijn) als bijlage toevoegen.

Hopelijk lukt het je daarmee.

 

VS19E handleiding.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Theo2602 zei:

ja, ik ben er geraakt, maar ik kan de resolutie niet wijzigen, is dus 'flauw' aangeduid, zoals ik in een vorige afdruk al liet zien

 

Dat zou kunnen komen doordat voor jouw grafische kaart niet de juiste of meest recente driver is geïnstalleerd.

In jouw pc zit geen dedicated (losse) grafische kaart, maar alleen een onboard grafische chip die deel uitmaakt van jouw processor.

Jij hebt in jouw 8 of 9 jaar oude pc deze processor: Intel Core i5 2400 @ 3.10GHz. Daar zit dus deze onboard grafische chip in: Intel HD Graphics 2000.

Het probleem is dat Intel daarvoor geen Windows 10 driver heeft gemaakt en dat ook niet meer zal doen.

Je zou de meest recente driver voor Windows 7, 8 en 8.1 kunnen installeren. Die meest recente driver is van 26 mei 2015.

En die driver vind je hier: https://downloadcenter.intel.com/download/24970/Intel-Graphics-Driver-for-Windows-15-28-

Je kiest daar natuurlijk de 64-bits driver, omdat jouw besturingssysteem 64-bits is:

image.png.63d0d535992bd0af3ca00e22a0071deb.png

In veel gevallen lukt het om een driver voor  Windows 8 te gebruiken onder Windows 10.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.