Ga naar inhoud

Schermresolutie wijzigen


Theo2602

Aanbevolen berichten

Vreemd. Je hebt nu voor je grafische chip driver versie 9.17.10.4459, zoals jouw laatste afbeelding laat zien.

De driver waarvan ik jou de link gaf heeft versienummer 15.28.24.4229 (Latest) Date: 6/5/2015

Dat nummer lijkt mij toch aanzienlijk hoger.

Net als jij begrijp ik dit niet.

Misschien hebben andere lezers van dit topic hier een verklaring voor.

 

Zou je een screenshot kon maken van het volgende venstertje:

Rechtsklik op Start > Apparaatbeheer > Klap Beeldschermadapters open > Rechtsklik op je Intel HD Graphics > Eigenschappen > tabblad Stuurprogramma.

 

Zo'n venstertje als ik hieronder laat zien (is van mijn pc):

image.png.bf849801cf379f3c3a3a7dfe8719cdd5.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De driver die je nu hebt is verstrekt door Microsoft en is volgens Microsoft de enige driver voor jouw grafische chip die compatibel is met Windows 10.

Zie reactie van Stefan3D: https://community.intel.com/t5/Graphics/Intel-HD-Graphics-Driver-Out-of-Date/m-p/582818/highlight/true#M66793

 

Dat is balen! De resolutie van je beeldscherm staat nu op 1366 x 768. Die kun je niet wijzigen, want de knop is grijs.

De juiste resolutie voor jouwe HP Pavilion VS19E is 1280 x 1024.

Je beeld is nu vervormd. Zo kun je niet prettig werken.

 

Het installeren van driver versie 15.28.24.4229 houdt een risico in. Als je dat toch aandurft, dan zou ik zeker eerst een herstelpunt maken. Let op: het kunnen maken van herstelpunten is standaard uitgeschakeld in Windows 10, en moet je dus eerst inschakelen. Nog beter is het om eerst een systeemback-up te maken.

 

Een andere mogelijkheid is het downloaden van het Intel® Graphics Control Panel. Gratis verkrijgbaar bij de Microsoft Store. Klik daarvoor op de volgende link: https://www.microsoft.com/en-us/p/intel-graphics-control-panel/9ndlclmmtmrc?rtc=1&activetab=pivot:overviewtab#

En nu maar hopen dat die werkt met jouw oude grafische chip van Intel..

Wanneer het Intel® Graphics Control Panel geïnstalleerd is, vind je dat programma door op de knop Start te klikken. In je lijst met programma's zal het onder de letter I staan.

Klik op Intel® Graphics Control Panel.

Wanneer het programma geopend is, klik je in de linker kolom op Custom Resolutions:

image.thumb.png.a185f32a7d1319e8362b77aa99203337.png

Kijk dan of je als resolutie 1280 x 1024 in kunt stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.