Ga naar inhoud

Installatie problemen SSD


Theo2602

Aanbevolen berichten

Als op slechts één van de twee schijven een OS (Windows) geïnstalleerd is dan kiest het BIOS automatisch die schijf.

Als op beide schijven een OS staat dan zijn er twee opties.

  1. Bij elke opstart de juiste schijf aangeven waarvan je wenst op te starten. Dat gebeurt dan via het boot-menu dat je bij het opstarten kunt oproepen door (in uw geval) op de F12 toets te drukken van zodra het DELL logo getoond wordt. In dat menu worden alle mogelijke bootmedia getoond. Normaal ga je de juiste schijf kunnen herkennen aan de merknaam en grootte van de schijf. Die selecteer je dan en bevestig met ENTER. De computer zal nu van de geselecteerde schijf opstarten.
  2. Een vaste keuze instellen in het BIOS. Dat vraagt wat meer uitleg. Daarvoor moet ik eerst de handleiding van het BIOS van uw computer raadplegen maar dat heb je pas nodig van zodra je de traditionele hdd waar nu je Windows (OS) op staat naar de SSD hebt gekloond.

Omdat nu nog maar alleen de SSD is geplaatst kun je rustig de tijd nemen om te oefenen met methode 1. Je kunt niets fout doen want op de SSD staat nog geen Windows. Je mag dan wel geen opstartbare media zoals een opstartbare Windows installatie usb-stick of CD/DVD aangekoppeld (geladen) hebben. Logisch hé, want moest je dan per ongeluk in het boot-menu een Windows 10 installatiemedium selecteren dan zou een Windows 10 installatie op gang komen.

 

Oefenen maar...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Misschien even ter verduidelijking:

Quote

de datalijn heeft 2 connecties.

De stekkers met aanduiding P3 en P5 zorgen voor de stroomvoorziening.

 

De dataverbinding gaat via de SATA-kabel.

droske gaf reeds aan welke kabel je hiervoor nodig hebt :

 

Op 2/1/2021 om 18:04, droske zei:

bol.com | StarTech.com 30 cm SATA Serial ATA Kabel

 

Opgelet: Bij plaatsgebrek is het soms nodig dat één van de stekkers een haakse stekker is.

 

Aan jouw foto te zien ben je best met een haakse stekker, dan is het zoals deze: https://www.itmediastore.nl/sata-data-kabel-xxl-50cm-(1x-90º-hoek)-(sataxl50)

 

Verdere hulp laat ik aan droske.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k wil nu geen spelbreker zijn, maar 'k heb net ook een nieuwe ssd ingeplugd en 'k had zo'n ding ook niet.

In de zijkant van ssd's zitten schroefgaatjes en dus zette ik mijn ssd gewoon met maar één schroefje vast.

Zolang ik niet ga 'sjotten' mijn mijn kast, zit die veilig ..

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.