Ga naar inhoud

Beste usb-stick voor noodgevallen.


STYLUS3530

Aanbevolen berichten

Hoi 

 

Ik heb van mijn dochter een mooie USB stick voor aan mijn sleutelbos te hangen cadeau gekregen, het is een Corsair Survivor van 128 GB.

 

Nu is het zo dat ik deze stick wil kunnen gebruiken in geval van problemen bij een PC of server. Ik weet dat er verschillende sticks voor verschillende taken bestaan, zoals antivirus, OS'en, ... . Ook bestaan er verschillende hulpprogramma's die in een portable versie aanwezig zijn. Ik zou dus bijvoorbeeld een ISO van een goede stick kunnen downloaden en deze op de stick plaatsen, hierbij dan nog enkele hulpprogramma's zetten, maar dan benut ik de capaciteit van de stick niet ten volle. Ik zou dan bijvoorbeeld wel de iso's van de andere noodsticks er ook kunnen bijzetten, maar dit is omslachtig, omdat men dan in geval van nood er nog steeds voor moet kunnen zorgen dat men de ISO op een bijkomstige stick moet plaatsen.

 

Ook bestaat er Sardu(als ik me niet vergis heet het zo),  waarin men via een menu kan kiezen welke stick zou moeten starten. Op deze manier vermoed ik zelfs dat men meerdere besturingssystemen kan starten zoals Linux, Windows PE, installatie stick voor Windows(Linux), een zandbox, antivirus,.. . Of misschien bestaat er zelfs nog een beter programma dan Sardu waarmee men de ideale stick kan samenstellen.

 

Mijn vraag is nu eigenlijk of er mensen zijn die de ideale stick al hebben samengesteld en indien ja wat hebben ze erop staan en hoe ze die gemaakt hebben. Alle tips zijn welkom via dit forum of natuurlijk ook via PN.

 

Alvast hartelijk bedankt 

 

STYLUS 3530

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stylus3530,

vertel de mensen even wat je bedoelt met 'kunnen gebruiken in geval van problemen':

 

heb je het over een stick met daarom een systeembackup die je op een systeem kan gaan terugzetten

of heb je het over een soort herstelstick waar verschillende progs, apps op staan waarmee je een brakke Windows kan gaan benaderen?

 

Als mensen weten wat je precies bedoelt, kunnen ze je gerichter helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Passer zei:

Stylus3530,

vertel de mensen even wat je bedoelt met 'kunnen gebruiken in geval van problemen':

 

heb je het over een stick met daarom een systeembackup die je op een systeem kan gaan terugzetten

of heb je het over een soort herstelstick waar verschillende progs, apps op staan waarmee je een brakke Windows kan gaan benaderen?

 

Als mensen weten wat je precies bedoelt, kunnen ze je gerichter helpen.

Problemen bekijk ik zoals bijvoorbeeld paswoord vergeten om in te loggen, een virus(liefst meerdere versies), het clonen van een HD naar SSD, gegevens van een HD redden, maar zonder de rechten van de gebruiker. Eigenlijk een beetje een universele stick. Ook bijvoorbeeld dat men via de stick dadelijk Windows of een linux versie zou kunnen installeren op een lege PC. Ik denk zelfs dat PC winkels wel gebruik maken van zo een stick die universeel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/1/2021 om 23:02, Dasle zei:

Dan zul je volgend topic ongetwijfeld interessant vinden.

 

De laatste versie van Ventoy kan je via volgende link downloaden. -> https://www.ventoy.net/en/download.html

Bedankt voor deze toptip, ga me dit weekend eens bezighouden ermee en kijken welke ISO's zoal nuttig zouden kunnen zijn.

 

Nogmaals Thanks man

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze op een USB stick geplaatst en geinstalleerd.

 

Ik heb de computer af gesloten en opgestart terwijl de usb stick er in zat.

 

Nu heb ik ook gekeken in DOS ik zie nergens een letter van deze stick staan.

 

Ook in windows 10 zie ik deze stik niet meer staan is dit normaal ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.