Ga naar inhoud

Koppeling cellen


hemiwo

Aanbevolen berichten

In het geüploade voorbeeld zie je (Links) een aantal Fictieve namen onder elkaar. Daarnaast staan het aantal behaalde punten per ronde vermeld.

Links zie je een lijst met horizontaal de punten die behaald kunnen worden met daaronder de namen van de persoon die ze behaald heeft.

Ik zou graag willen dat de de twee bestanden aan elkaar gekoppeld worden zodat ik alleen in het meest linkse bestand de behaalde punten bij de betreffende persoon hoef in te vullen en dat in het rechtse deel de namen van de persoon automatisch onder de behaalde punten komt te staan.

Is dat mogelijk in Excel 2016? Zo ja, hoe doe ik dat?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. 

Probleem Excel.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dag hemiwo

 

Je kan een gemakkelijke formule gebruiken.

de vakken waar de punten worden ingegeven hebben een cordinaat bv. B4 als je in het vak waar de som van de punten moet worden weergegeven of gewoon het punt geef je in: voor de som B4+B5 gewoon het cijfer is =B4 

Nog een fijne avond

 

groeten ictknechter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/6/2021 om 12:54, dotchiejack zei:

Deze vraag was al eens gesteld. in onderstaand topic

https://www.pc-helpforum.be/topic/76478-cellen-koppelen-excel-2016/

hemiwo heeft zelf de moeite niet genomen om te antwoorden.

En dezelfde vraag werd door dezelfde vragensteller ook op onderstaand forum gesteld:

https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/959751-Cellen-koppelen?highlight=koppelen+cellen

en als ik me niet vergis ook nog op een ander forum. Ik had al een complete macro gemaakt, maar toen ik dat zag heb ik van plaatsing afgezien.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.