Ga naar inhoud

Beveiligings beleid per ongeluk aangepast


Aanbevolen berichten

Dag allemaal 

 

Ik heb een paar dagen geleden per ongeluk mijn beveiligingsbeleid aangepast van een van mijn belangrijkste schijven of toch een map van die schijf ik kan er niet meer in maar hij is ook niet weg alleen het system kan in de map en dat is het blijkbaar. Ook de administrator word buiten gehouden.

 

Alvast bedankt ictknechter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ictknechter zei:

ik kan er niet meer in maar hij is ook niet weg alleen het system kan in de map

'er' : is dat de schijf of de map?

Alleen het systeem kan in de map: wat bedoel je?

En spreken we over een PC of een (thuis)netwerk?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Passer zei:

euh.. hier kan ik geen touw aan vastkopen Ictknechter...

Ik ook niet. Daarom zullen we zelf naar meer info op zoek moeten gaan.

  1. Toon eens een screenshot van uw poging om die map te openen.
  2. Om wat voor een map gaat het? Heb je die zelf aangemaakt of is die door je systeem (Windows?) of één of ander programma aangemaakt.
  3. Download en installeer Speccy en toon ons een snapshot.

Graag een antwoord op alle drie vragen.

 

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 10 voorziet dit gewoon, hoef je niet de zware kanonnen voor boven te halen.

 

Klik op de map in kwestie

eigenschappen

tab beveiliging

knopje geavanceerd

bovenaan "eigenaar" - klik op wijzigen

tik de inlognaam van degene die je wil als owner zien van de map (jezelf dus)

Check de naam : als het goed is wordt de naam onderlijnd

Er staat nu een vakje bovenaan, vlak onder de nieuwe eigenaarsnaam - vink dit aan

Er staat ook een vakje onderaan ivm. machtigingen : vink dit ook aan

Toepassen : er begint misschien bij veel bestanden een voortgang te lopen, laat begaan

OK en klaar ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een vraag ivm. met beveiligingsbeleid is het toch best gewoon naar de funktie te gaan die daar binnen Windows standaard voor aanwezig is.

Hints richting systeemherstel of zelfs hardware oplijsting is enkel tijdverlies en kan tot foutieve ingrepen leiden en andere problemen veroorzaken.  Dus m.i. toch best gewoon toepassen wat standaard is en dan pas de noodgrepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.