Ga naar inhoud

Pc start vanzelf op


seane

Aanbevolen berichten

Rechtsklik eens op Start en ga naar apparaatbeheer.

In apparaatbeheer ga je naar netwerkadapters en klik op het pijltje voor netwerkadapters waarna deze opent en selecteer de adapter die je gebruikt om verbinding met het internet te maken.

Rechtsklik op deze adapter en kies Eigenschappen. Ga vervolgens naar het tabblad Energiebeheer en maak daar eens een screenshot van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rechtsklik op Start en klik op Computerbeheer. In de linkerkolom klik je op Task Scheduler.

In de middelste kolom zie je nu alle taken uitgevoerd sinds de laatste 24 uur.

 

914798897_TaskScheduler.PNG.2cfcb799a5959d8a5105a761c40f8893.PNG

Als je op het + teken klikt naast iedere taak kan je zien of de taak geslaagd is en hoe laat ze is uitgevoerd.

Kan je hier met één van de taken een link leggen naar jou probleem van zelf opstartende computer.

Mogelijk een update of iets dergelijks van één of ander programma.

 

aangepast door Dasle
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het bovenste ook leeg (ook al klik ik rechts erboven de optie 30 dagen open)

maar.. gisteren (toen ik er ook eens ging kijken) was het helemaal nièt leeg.

 

Ik was in het onderste deel ook eens aan het rondkijken en (een mens probeert wel eens wat uit :) ) en daar stond iets tussen

'dat ik toch niet nodig had' - dacht ik.

Dus wiste ik dat gewoon.  (in tijd van nood heb ik toch altijd enkele backups achter de hand)

en... sindsdien is het bovenste vak bij mij ook leeg.

Alleen herinner ik me niet wàt ik nu ook weer wiste (want het was toch onbelangrijk - dacht ik :hmmmm:

 

Ik weet natuurlijk niet of mijn situatie en de jouwe overeenkomen, of het bij jou ook aan dat éne zal liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Seane, spijtig voor jou, maar bij mij gebeurt dat niet.

Mijn bedoeling was gewoon even te vertellen dat zo'n leeg scherm ook bij mij het geval was - en zo weet jij en Dasle ook dat het niets met het opstarten te maken heeft.

Van dat opstarten: ik weet dat je vanut de Bios een systeem automatisch kan doen opstarten, maar daar vroeg Dasle je al naar en blijkbaar staat het bij jou uit.

Een hele tijd geleden las ik op een ander forum ook over zo'n probleem, maar herinner me de oplossing niet.

Maar Dasle weet van die dingen een boel meer af dan ik, dus wacht maar even tot hij weer terugkeert in je topic...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.