Ga naar inhoud

Pc start vanzelf op


seane

Aanbevolen berichten

't blijft allemaal raar, maar je bent blijkbaar niet alleen : https://computertotaal.nl/artikelen/pc/reken-af-met-spontaan-inschakelende-windows-computer

(misschien probeerde je alles van die pagina nog niet uit? lees ze even na?)

 

 En zelf heb ik al jaar-en-dag zo'n verlengblok met een aantal stopcontacten plus een aan/uitknop erbij (en zelfs een overspanningsknop er op).

Mijn computer, printer, ... zitten er op.

's avonds schakel ik mijn computer helemaal uit, knop omschakelen en safe.

't is niet echt een oplossing voor jou, maar wel een workaround die ikzelf wel makkelijk vind: één knop en alles staat zeker af.

Bekijk het maar even.

 

Maar wil je het toch opgelost zien, dan staan hier nog tips in - bij TS daar is het trouwens opgelost geworden. Proberen maar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet je modem er dan niet op, op dat blok?

 

Maar goed: hier nog wat dingen om door te nemen / uit te proberen: 

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/all/automatisch-opstarten-van-pc/83305e9a-2074-4bf3-8211-a8ae72957346?page=1

 

en je weet hé: de aanhouder wint!  ( ze zeggen er alleen niet bij hoe lang je moet aanhouden...)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed voorheb gewoon door het batterijtje van je mobo er even uit te halen - maar wacht even Dasle af, die kan er

zinniger dingen over zeggen dan ik, 't is meer zijn terrein.

 

edit: het is maar één van de methoden blijkbaar: hier heb je er drie (maar wacht toch maar Dasle af !):  https://www.lifewire.com/how-to-clear-cmos-2624545

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, seane zei:

In mijn vorige woning zette ik de hoofdschakelaar, waar mijn pc, tv, modem, ... aan verbonden was altijd uit op het einde van de dag.

Dan komen we ook nooit te weten of je pc dat toen ook gedaan zou hebben maar als er stroom was geweest gok ik van wel.

Vanuit het OS lijkt de trigger niet te komen, WOL kunnen we ook uitsluiten want de internet verbinding is verbroken geweest.

 

Op 25/6/2021 om 08:06, seane zei:

In BIOS zie ik dit staan: activeringsgebeurtenis activeren via: BIOS of OS. dit staat nu op BIOS.

Waar had je deze vermelding gezien in het BIOS, in de manual van je moederbord zie ik deze optie niet terug.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, seane zei:

Bios: settings/geavanceerd/instellingen activeringsgebeurtenissen/activeringsgebeurtenissen activeren via BIOS of OS.

Deze kan je eens proberen te wijzigen naar OS, en dan is het weer afwachten.

Mocht ook dit niet helpen kunnen we alsnog het BIOS resetten.

 

12 uren geleden, Digicafee zei:

WOL kan ook zonder internet hoor - het gaat om 'LOCAL' Area Network.  Dus het ene toestel op je netwerkje kan zo het andere doen ontwaken ...

Ja dat kan zeker zonder internet, maar als de LAN kabel is verwijderd uit de pc lijkt me de kans toch onbestaand dat via WOL je pc kan opgestart worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.