Ga naar inhoud

Pc start vanzelf op


seane

Aanbevolen berichten

ik merk al direct op dat die het Duitse systeem van randaarding heeft terwijl 'normaal' onze stekkers pinaarding hebben.

('k gebruik trouwens een soortgelijk blok , ook van Brennenstuhl, maar met pinaarding)

 

Gebruik je dan ook stekkers met randaarding? (zodat ze contact geven met de aarding van je net)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je toestellen zijn nu gewoon niet geaard (omdat er geen contact is tussen de 'pen' en de 'randaarding'

 

Al vraag ik me wel af of jouw blok wel zo'n blok is zoals getoond op de site - want achteraf dacht ik: hij moet wel randaarding hebben

anders krijg jij de stekkers er niet in - die 'pen' zit dan gewoon in de weg om ze erin te steken.

 

Dus ter controle: is het zo'n blok als dit:  afbeelding.png.59746d054a1ae9b4ea5843c38c5fd67b.png (je ziet dat daar geen gat in zit waar die pen in kan komen)- je ziet alleen de twee metalen contactjes telkens aan de zijkant.

 

(ik merk bij het plaatje wel dat op het linker contact een zwart plastiekje zit (waar normaal de pen in moet kunnen)

 

Of is het toch een blok met deze: afbeelding.png.d8ae1755b936aa08708ba2d08dc024d1.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je stekkers nodig met randaarding zoals deze:  afbeelding.png.50f1b341283c00c8703d09da567494a5.png en géén met pinaarding zoals deze: afbeelding.png.6291cc2d36676eabfcc75904fba3ed05.png

 

 

TENZIJ je 'gemengde' stekkers hebt die beide systemen hebben, zoals deze:  afbeelding.png.2fac7bfd6f20ea2c5e79f6d98fa2ee56.pngdie heeft randaarding (blauw) maar ook een gat voor de (wat men noemt) Belgische aarding in te steken. (rood)

 

Dus: wat voor stekkers gebruik je?

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lap, en ik die dacht dat ik een goede en veilige aankoop had gedaan met deze dure stekkerblok ... 😅

 

Mijn stekkers die in het stekkerblok moeten hebben dus pinaarding.

 

De hoofdstekker van het stekkerblok die in het stopcontact moet heeft ook pinaarding.

 

Alleen de contacten van het stekkerblok waar de stekkers in moeten hebben geen pinaarding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.