Ga naar inhoud

Pc start vanzelf op


seane

Aanbevolen berichten

De stekkerdoos is wel van degelijke kwaliteit - wat je nu nog kan doen: je stekkers vervangen (of een stekkerdoos kopen met pinaarding) - dat is zeker aangeraden gezien je nu geen aarding hebt op de toestellen die je nu met dat blok gebruikt.

 

Dit is mijn Brennenstuhlblok:  afbeelding.png.9de384038f7114fd3d21e89e41e634fb.png

Ze hebben ze dus ook met pinaarding...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh nee: die lijken er alleen maar op : afbeelding.png.5e126abe11572768e9b7e830826aa364.pngDaar waar bij jou gewoon plastiek te zien is, moet een stekker met randaarding metalen delen hebben (die dan contact geven met de metalen delen van je stekkerdoos : deze heeft op die plaats een metalen contact:  afbeelding.png.880e67689a35cea653020d5e2b75060c.png en dergelijke stekkers heb je nodig.

(de zwarte hier heeft allen pinaarding, de witte heeft beide: pin- en randaarding  (je merkt er ook het metaal bij de opening voor de pin bij)

 

Nu: mogelijk kost een nieuwe stekkerdoos met pinaarding ook maar een 20 € - afhankelijk van hoeveel contacten je er in wil. De mijne bv betaalde ik een jaar of 5/6 geleden ook maar 15€ - maar die is ook kleiner dan de jouwe)

 

Je moet dus afwegen: de prijs van een aantal stekkers zodat jij je huidige blok nog kan gebruiken tegenover het kopen van een nieuw blok zodat je geen nieuwe stekkers moet gaan kopen...

(wat kost je het meest: een nieuw blok of een aantal nieuwe stekkers?)

 

enne: dit alles gaat alleen maar over de vraag van Dasle of je een goede aarding hebt. (en ik weet niet of je dan wèl die opstart kwijt gaat zijn... - wat je eerst al eens kan proberen: in het weekend je systeem afsluiten, het inpluggen in een wandcontactdoos van je woning (mèt pinaarding), even terug opstarten en dan terug afsluiten en kijken of het euvel met die goede aarding mogelijk wèl weg blijft...)

Al is het hebben van een degelijke aarding altijd wel aangewezen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag je niet blind staren op de stekkers van àl je toestellen in dat blok. De meeste randapparatuur wordt tegenwoordig gevoed uit een adapter (zelfs de modems van Proximus en Telenet), en die hebben een gewone platte stekker zónder aarding. Ook bij bv. laptops is dat het geval. Het enige toestel waar het misschien een rol speelt is de desktop-computer zélf.
Dat is ook bij mij het enige apparaat waar een stekker aanzit met aarding. Zelfs mijn monitor en printer worden gevoed met zo'n (aardingsloze) adapter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je vorige woning zette je de hoofdschakelaar 's avonds uit. Dat doe je nu niet meer omdat het opstarten van de modem te lang duurt.


Met het stekkerblok dat je hebt kan je dat eenvoudig oplossen : sluit al je apparatuur aan op de reeks 1 of reeks 2 (rood omlijnd). Enkel de modem sluit je aan op één van de contacten 'Permanent' (groen omlijnd).
Je kan dan 's avonds al je toestellen uitschakelen met één schakelaar (ON/OFF 1 of 2) en de modem blijft spanning krijgen, want de 4 contacten 'Permanent' staan vóór die schakelaars.
Dat neemt de oorzaak van je probleem niet weg, maar je hebt er geen last meer van, omdat je PC 's nachts geen stroom krijgt en dus ook niet kan opstarten. Je zit dan in dezelfde situatie als in je vorige woning.

 

stekkerblok.png.c6b2313f5b6d44e5446b7a55b95e016a.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, seane zei:

Als ik de stekker van mijn desktop pc niet in de stekkerdoos steek, maar gewoon in een stopcontact, dan is het probleem opgelost in feite?

Dat zou kunnen maar een garantie dat het opgelost is blijft afwachten, een desktop PC hoort geaard te zijn en zoals nokiaprox al aanhaalde maakt het voor veel randapparatuur niet uit als er geen aarding is voorzien in de aansluiting.

Dat het opstarten steeds van zaterdag op zondag gebeurt zou het me straf lijken dat het enkel met de aarding te maken heeft maar een niet geaarde PC heeft wel vaker voor vreemde capriolen gezorgd en als we het niet proberen komen we het ook nooit te weten.

Heb nog op het net zitten zoeken naar gelijkaardige problemen samen met jou moederbord maar helaas is daar niets te vinden wat we al geprobeerd hebben buiten dan misschien een BIOS reset.

Je kan proberen om je PC in een stopcontact te steken wat geaard is en kijken wat dat geeft en dan zien we weer verder.

Of je kan doen wat nokiaprox in het bericht hierboven beschrijft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.