Ga naar inhoud

Pc ja of nee?


Aanbevolen berichten

Jij had een Voorkeur voor de Corsair 4000X behuizing waar je het glazen voorpaneel wou weghalen omdat dit de luchtstroom hindert.

In de onderstaande samenstelling heb ik gekozen voor de Corsair 4000D Airflow die een goede airflow heeft zonder dat je het voorpaneel eraf moet halen maar wel uit de zelfde serie komt.

Dit model is iets goedkoper maar scheelt niet veel in prijs maar kijk maar welke jou voorkeur geniet.

 

https://azerty.nl/basket/?code=YTo4OntpOjMzNDE4NDQ7aToxO2k6MzI0NDE1MjtpOjE7aTozMzY4MDE5O2k6MTtpOjMxMjk3MDQ7aToxO2k6MjUwODgzNztpOjE7aToyNjg1OTQ2O2k6MTtpOjM0NzI1NTg7aToxO2k6MjMyOTg4NjtpOjE7fQ==

 

Het moeilijke is natuurlijk met die gekke prijzen van de grafische kaarten om zo kort mogelijk bij het opgegeven budget te komen.

Heb hier gekozen voor een MSI GeForce RTX 3060 GAMING X TRIO 12G die nu natuurlijk veel te duur is en bij de introductie dacht ik iets van een 420€ zou moeten kosten voor het Nvidia referentie model. Natuurlijk zijn de kaarten van de andere fabrikanten met andere en grotere koelers iets duurder.

Maar hoeveel de grafische kaarten in de nabije toekomst in prijs gaan zakken is moeilijk te zeggen maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ze nog in de buurt van die 420€ gaan komen.

Momenteel kost deze kaart van MSI 765€ en laat ze in het beste geval 200€ in prijs zakken dan zit je nog net onder het budget wat je wil spenderen aan je nieuwe pc.

Mocht je vragen hebben dan stel ze gerust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je me een moederbord aanbevelen dat wel wifi heeft? Sorry dit was ik vergeten te zeggen. Is de standaard koeler goed genoeg? Dan kan ik wat geld steken in bijvoorbeeld rgb ram geheugen. En de 4000d is ook goed ziet er ook goed uit! Is 1 tb genoeg voor video editen? En hoeveel fps zou ik kunnen krijgen met deze hardware?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de 4000d heeft geen rgb fans ingebouwd. Terwijl de 4000x dat wel heeft dus denk ik dat ik toch voor de 4000x ga. Want het stoorde me niet dat eventueel het glazen paneel eraf moest. Voor de 4000x heb ik 1 extra fan nodig voor deze meer. Maar toch bedankt voor de samenstelling! Dit is zeer handig! Bent u zeker dat 600w genoeg is? Of is dat goed genoeg voor deze hardware? Dan zal ik wel als iets upgrade in het systeem een andere voeding nodig hebben denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, AmdFreak50 zei:

Kun je me een moederbord aanbevelen dat wel wifi heeft?

Ja zeker zal straks eens voor je kijken.

 

20 uren geleden, AmdFreak50 zei:

Is 1 tb genoeg voor video editen? En hoeveel fps zou ik kunnen krijgen met deze hardware?

Voor Windows gamen en video editen zou dat genoeg moeten zijn, je kan altijd nog een aparte harde schijf of SSD nemen voor opslag.

 

20 uren geleden, AmdFreak50 zei:

hoeveel fps zou ik kunnen krijgen met deze hardware?

Als jij me verteld welke games je wilt spelen en op welke resolutie kan ik dat voor je proberen uit te zoeken.

 

9 uren geleden, AmdFreak50 zei:

Bent u zeker dat 600w genoeg is? Of is dat goed genoeg voor deze hardware?

Dat zou genoeg moeten zijn voor de hardware gebruikt in de samenstelling, zou je een zwaardere videokaart willen nemen zal je toch een zwaardere voeding moeten kiezen.

Als je bij Nvidia naar een grafische kaart zoekt staat bij de specificaties welke voeding zij zeker aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor fortnite zou ik het graag willen weten voor 1080p high settings , competitieve settings en performance mode (als u weet wat ik hiermee bedoel)    Voor ze allemaal buiten de performance mode ga ik dlss op performance zetten. En is de standaard koeler van amd cpu’s niet goed genoeg dan kan ik daar wat geld van sparen en in andere

dingen steken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een moederbord met wifi -> https://azerty.nl/product/msi/4244206/mpg-b550-gaming-edge-wifi-moederbord-atx

Is wel een stuk duurder dan een moederbord zonder natuurlijk.

Voor de FPS in Fortnite heb ik enkel video's  opgezocht voor je

 

 

Op 26/7/2021 om 19:59, AmdFreak50 zei:

En is de standaard koeler van amd cpu’s niet goed genoeg

Voor te gamen zal dat nog wel meevallen maar met video editen zou ik toch kiezen voor een aftermarket koeler

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.