Ga naar inhoud

Inloggen zonder gebruikersnaam en wachtwoord


Krispijn

Aanbevolen berichten

Hoe kan je toch inloggen op een tweedehands-PC (Acer Aspire X3900) als je geen gebruikersnaam en wachtwoord hebt. Blijkbaar voerden ze geen reset uit en staan er nog oude gebruikersnamen op, zodat ik zelf niet kan inloggen.

 

Windowstoets + R en dan opdracht netplwiz werkt niet. Ook bij het opstarten Alt + F10 heeft als boodschap dat er geen operating system is.

Iemand een idee?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Krispijn zei:

Hoe kan je toch inloggen op een tweedehands-PC (Acer Aspire X3900) als je geen gebruikersnaam en wachtwoord hebt.

Dan kun je niet inloggen.

 

Krispijn, ik vraag me af wat jij te zien krijgt, nadat je de computer hebt aangezet. Normaal krijg je na enige tijd de naam van de gebruiker/eigenaar te zien, met daaronder het vakje waarin het wachtwoord moet worden getypt.

Krijg jij dat te zien of krijg je helemaal niets te zien? Als je niets te zien krijgt, dan zou het zo maar kunnen dat de harde schijf is leeggemaakt. Er staat dan geen besturingssysteem meer op.

 

Passer raadt een clean install aan. Dan moet er nog wel een sticker op de kast zitten met daarop de licentiesleutel. Die licentiesleutel (product key) moet je invoeren wanneer daarom wordt gevraagd tijdens de installatie. Je zult zelf aan een installatie-dvd van Windows 7 moeten zien te komen.

En inderdaad lijkt het verstandiger om meteen over te gaan naar Windows 10.

Hoe je een installatiemedium voor Windows 10 maakt wordt hier uitgelegd: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Tijdens de installatie van Windows 10 kun je de product key van Windows 7 ingeven die op de sticker staat die op de pc zit. De product key is een reeks van 5 keer 5 letters en/of cijfers.

https://www.imgdumper.nl/uploads9/6124a7c37d97f/6124a7c37bb78-product_key_win_7.png

Als er geen licentiesticker op de pc zit, dan zul je een licentie voor Windows 10 moeten kopen.

 

Van de Acer Aspire X3900 bestaan verschillende types. Ze zijn intussen op leeftijd (10 à 11 jaar oud), maar ik denk dat Windows 10 nog wel zal draaien op jouw pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, porrelaar zei:

Dit topic staat in het forumonderdeel Windows 7.

Ben je niet verstrooid tussen deze twee dingen:

- een windowskey die - voor zover ik weet - ook al bij de 7 door Windows-zelf bewaard werd (en die dus op je systeem staat)

- een upgrade naar de 10 die nog niet bij de 7 kan, alleen bij de 8 en de 10

? ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn weten moet je bij een schone installatie van Windows 7 altijd de product key ingeven. Bij Windows 10 hoeft dat niet, op voorwaarde dat er al eerder eenzelfde versie van Windows 10 op die pc stond.

Bij Windows 10 staat de ‘vingerafdruk’ van jouw systeem op de servers van Microsoft. Na een schone installatie van Windows 10 zal automatisch contact worden gemaakt met de server van Microsoft. En als de vingerafdruk van jouw Windows 10 pc daar is opgeslagen, dan zal Window10 automatisch geactiveerd worden. Bij Windows 7 werd geen ‘vingerafdruk’ van je systeem opgeslagen op de server van Microsoft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, porrelaar zei:

Naar mijn weten moet je bij een schone installatie van Windows 7 altijd de product key ingeven.

Je hebt gelijk Porrelaar - ik verwarde met iets anders.

 

20 minuten geleden, Leono zei:

De eerste keer dat ik hoorde over deze Microsoft hardware vingerafdruk was ten tijde van de introductie van Windows 10.

Neem ik gerust aan - maar bij de 8 was dit iig ook al het geval. (maar niet bij de 7 dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.