Ga naar inhoud

Externe HD


lomar43

Aanbevolen berichten

Ben blij dat ik eindelijk de tijd heb om eens wat uitvoeriger in te kunnen gaan op een aantal berichten.

 

10 uren geleden, lomar43 zei:

Wat de map "mijn Data" betreft: ik heb die zeker niet zelf verwijderd, moest ik dit gedaan hebben dan zou ik dit ook toegeven om jullie zoekwerk te besparen.

Daar twijfel ik niet aan maar het is nooit uit te sluiten dat men iets per ongeluk verwijdert of verplaatst zonder het zelf opgemerkt te hebben. Vandaar...

 

 

10 uren geleden, clarkie zei:

In een vorig bericht van Lomar43 is duidelijk te zien dat de map Lomar43 + submappen  aanwezig is op de D schijf.

De map Lomar43 heb ik inderdaad zien staan maar de inhoud niet hoor. Als je met de inhoud de volgende afbeelding bedoelt dan is dat voor mij niet overtuigend, want het gaat hier om de 7 standaard mappen die je aantreft onder "Deze pc". Daarmee is de werkelijke locatie niet aangetoond. Dat doet lomar43 dan wel met als voorbeeld "Documenten". In de map Lomar43 zouden er trouwens meer dan 7 mappen moeten zitten als lomar43 je (clarkie) advies volledig heeft opgevolgd en daar zou ik graag vanuit willen gaan. Vandaar dat ik graag de inhoud van de map Lomar43 had gezien. Daar zou normaal o.a. ook nog een gewone bestandsmap met de naam Video's moeten zitten. Ik vraag me af of de inhoud van die map niet thuis hoort in de systeemmap Video's.

lomar43.thumb.JPG.78fac09d4e0817eab3ed7211ec90da21.JPG

 

 

Derde bericht van clarkie: https://www.pc-helpforum.be/topic/76846-externe-hd/?do=findComment&comment=598802

Hier wordt uitgelegd hoe men de locatie van persoonlijke mappen moet verplaatsen. Zo werkte ik vroeger ook en dat is een goede doch uitvoerige bewerking. Veel simpeler is gewoon de persoonlijke mappen één voor één in C:\Users\”Gebruikersnaam” te gaan knippen en vervolgens in een nieuw aangemaakte map (bv “Data van Jef”) te plakken. Je hoeft dan vooraf in de map “Data Jef” ook niet al die mappen met een identieke naam als de persoonlijke mappen te gaan aanmaken. Dan krijg je ook niet aan de hand wat clarkie HIER (<<klik) goed doorzien heeft.

 

10 uren geleden, clarkie zei:

Alles is perfect in orde.

 

Betreffende de locatie van de persoonlijke mappen hopen we met z'n allen van wel.

Nu we zover al zijn, vraag ik me wel af wat de map Program Files op de D-partitie komt doen? Mogelijk is hier ooit een kopie van de systeemmap Program Files weggezet en daar schiet je niet veel mee op. Andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat door de gebruiker zelf is aangemaakt dat hierin de externe software is geïnstalleerd maar ook dat zou ik niet aanbevelen zolang men voldoende ruimte op de SSD heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@droske

 

Op 09/09 vroeg Lomar43 hulp wat betreft video's waar iets verkeerd gelopen was. Over wat er allemaal geplaatst werd tussen die dag en mijn mogelijke oplossing hoeft hier niet meer besproken.

 

Dat er meerdere wegen naar Rome leiden is al lang geweten, ook zo voor het verplaatsen van de "persoonlijke mappen". 

 

Jij twijfelt of Lomar43 die ook wel allemaal in de map lomar43 geplaatst heeft? De map "documenten" staat of stond er alvast in. getuige de afbeelding die geplaatst werd. Wel....ik heb er wel vertrouwen in dat die persoonlijke mappen er in staan. Wat vertrouwen hebben in de mens is nooit slecht.

 

De gewone bestandsmap video's waar jij het over hebt....daar had ik gevraagd om de eventuele aanwezige bestanden te verplaatsen, volgende tekst staat in een vorig bericht van mij ; Controleer dan of er nog bestanden staan in de map op je D> Video’s-> Video’s. (rode kader) Aanwezige bestanden verplaats je naar de map Lomar43-> video’s.

 

Of de andere zelf aangemaakte mappen en of mappen ook in Lomar43 staan is de persoonlijke keuze van Lomar43. het is niet aan mij of jouw om Lomar43 te gaan verplichten wat of waar hij mappen moet plaatsen. We kunnen enkel adviseren.

 

Wat ik bedoelde met alles is perfect in orde heeft betrekking op het probleem omtrent de verkeerdelijk geplaatste map video's waardoor de map "Mijn data" verdwenen was.

 

Wat betreft de map Program Files, die stond al zichtbaar aanwezig op de D schijf in een afbeelding van afgelopen woensdag. En ook hier weer....het is niet aan ons om te bepalen wat TS op zijn of haar PC uitvoert. 

 

Hoop dat hiermee alles uitgeklaard is. Verdere op of aanmerkingen horen hier niet thuis maar worden beter off topic gevoerd.

 

 

 

 

 

 

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, clarkie zei:

Of de andere zelf aangemaakte mappen en of mappen ook in Lomar43 staan is de persoonlijke keuze van Lomar43. het is niet aan mij of jouw om Lomar43 te gaan verplichten wat of waar hij mappen moet plaatsen. We kunnen enkel adviseren.

Ja, ik weet het, ik wil topic starters vaak nog bij meer zaken helpen dan bij datgene waarom ze vragen. Wij (ik) merk al eens zaken op waarbij ze zelf geen vragen stellen. Ik doe om goed te doen en niet om mijn wil op te dringen. TS kan altijd aangeven dat het voor hem (haar) niet nodig is om ook daar aan te werken.

 

14 minuten geleden, clarkie zei:

Verdere op of aanmerkingen horen hier niet thuis maar worden beter off topic gevoerd.

Daar had uw laatste bericht dan misschien ook beter thuis gehoord clarkie.

 

Omdat clarkie en TS het wensen gaat er hier dan ook een slotje op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
  • kape opende dit topic
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.