Ga naar inhoud

Externe HD


lomar43

Aanbevolen berichten

Vandaag contact opgenomen met HP aangaande de instellingen "harde schijf uitschakelen.

Antwoord HP " De timeroptiefunctie voor de harde schijf is niet beschikbaar"

En dat is het.

Hoe Speccy dit detecteerd blijft voor mij een raadsel.

Nog altijd geen uitval van de externe Z.

We zullen het hier dan maar bij houden zeker ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, lomar43 zei:

Antwoord HP " De timeroptiefunctie voor de harde schijf is niet beschikbaar"

Vergeten te vragen waarom dat op een HP pc zo is?

 

En inderdaad, als het probleem met je "Z" schijf is opgelost dan is je gestelde probleem van de baan.

 

Misschien nog een tip: Zorg er in ieder geval voor dat je nooit dezelfde schijfletter toekent aan apparaten die je mogelijk al eens tezelfdertijd aan dezelfde computer koppelt. Zelf vermijd ik dat ook voor externe apparaten die al eens aan dezelfde computer gekoppeld worden al is dat nooit tezelfdertijd. Dat doe ik gewoon uit voorzorg. Het alfabet bevat 26 letters, dat zijn er nog al wat hé. Weinigen gebruiken echter de letters A en B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog even mijn ervaring melden na contact met HP.

Om een tel. nr. te verkrijgen om gratis geholpen te worden (laptop is nog in garantie) moet er een webformulier ingevuld worden met alle pc informatie.

Na het verkrijgen van het nummer, contact opgenomen. Wegens de extreme drukte werd mij aangeraden om dit via de WhatsApp lijn van HP te doen. Dit gedaan. Eerst kreeg ik een medewerkster die mijn vraag niet goed kon begrijpen en mij terug alle gegevens van de pc vroeg, alsook mijn vraag nog eens te herhalen. Alles ingegeven. Plots een andere medewerkster die vroeg of ik een timer wilde instellen. Mijn vraag dan nogmaals herhaald. Dan het antwoord gekregen (eerst in het Engels en dan in het Nederlands) dat die optie niet beschikbaar is.

En dan plots in het Duits "willkommen, gibt es noch etwas, bei dem ich Ihnen heute helfen kann?"

Dan zag ik het niet meer zitten om nog verder te gaan.

Misschien probeer ik maandag nog eens per telefoon. Mocht ik nog iets interessants te weten komen dan kom ik er hier op terug.

Groeten en dank aan alle helpers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag, om te beginnen, Z terug verdwenen.

Probleemoplosser heeft geen fouten gevonden, enkel de slaapstand aangepast. Daarvoor kies ik "Nooit" en blijkbaar is dit tegen de zin van de probleemoplosser.

Nu telefonisch contact opgenomen met HP. Volgens HP. Het onderdeel "Harde schijf uitschakelen" in energiebeheer  is hier niet van toepassing omdat mijn 2 schijven C en D gezien worden als SSD (Raid 0)

Aangaande de Z: Andere USB poort gebruiken, nl deze die blijvend van stroom is voorzien Ook bij uitgeschakelde laptop.

Hier heb ik toch twijfels over. Blijvend onder stroom ??

We zien wel.

 

 

 

 

energie4.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk dat we niet tijdens dezelfde periode van de dag actief zijn, dat vind je misschien wel vervelend maar voor mij kan het nu niet anders.

 

  • Open apparaatbeheer

  • Ga naar  Schijfstations. Klik met de re muisknop op WD Elements 2621 USB Device (of een gerelateerde benaming) en kies Apparaat verwijderen.

  • Herstart de computer.

  • Ga nu in apparaatbeheer naar Universal Serial Bus-Controllers en klik met de re muisknop op USB-apparaat voor massaopslag en kies Apparaat verwijderen.

  • Herstart de computer.

Welke schijfletter is nu aan je externe hdd toegekend?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.