Ga naar inhoud

Moet ik iets testen?


Theo2602

Aanbevolen berichten

Zojuist, Theo2602 zei:

Ik snap het niet van boven staat 11de generatie, maar in de productspeceficaties staat 6de generatie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is verwarrend. Helaas komt het bij bol.com vaker voor dat niet alle specificaties kloppen. Soms is het zelfs zo erg dat de specificaties bij een heel andere computer horen.

Jij zag waarschijnlijk het onderstaande:

61616ea44cd72-Ashampoo_Snap_2021.10.09_1

De eerste 2 cijfers achter i7 geven de generatie aan. Ik heb die 2 cijfers in de afbeelding hierboven geel gemarkeerd: het cijfer 11; dus de 11de generatie.

Wat daaronder staat, 5e generatie, is onzin.

 

Je kunt dus aan het processornummer zien van welke generatie die processor is.

De eerste generatie Intel Core processors had een processornummer dat uit 3 cijfers bestond, bijvoorbeeld i7-860.

De tweede tot en met de negende generatie had een procesnummer dat uit 4 cijfers bestond, waarvan het eerste cijfer de generatie aanduidde.

Voorbeeld: de processor in jouw huidige computer: i7-2760. Die is dus van de tweede generatie.

Intel Core processors van de 10de generatie of nieuwer hebben een processornummer dat uit 5 cijfers bestaat. De eerste 2 cijfers van dat nummer geven de generatie aan. Een voorbeeld is de processor uit de computer die je zag bij Bol.com: i7-11700.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.