Ga naar inhoud

Vragen bij Macriumreflect


poelie1981

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, ictknechter zei:

Je kan ook gewoon updaten he je moet geen clean install doen.

gaat hij minecraft dan niet verwijderen bij de upgrade naar 10, maar persoonlijk zoals gezegd , is win 7 voldoende ik hoop gewoon dat ik op een manier een werkende copy kan maken van mijn hd naar mijn ssd zodat het toch al een stuk sneller zal werken, huidige hd is toch al zo een 7 jaar oud, probleem is dat wanneer ik deze inplug mijn win dus niet wil starten! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

12 uren geleden, poelie1981 zei:

gaat hij minecraft dan niet verwijderen bij de upgrade naar 10, maar persoonlijk zoals gezegd , is win 7 voldoende ik hoop gewoon dat ik op een manier een werkende copy kan maken van mijn hd naar mijn ssd zodat het toch al een stuk sneller zal werken, huidige hd is toch al zo een 7 jaar oud, probleem is dat wanneer ik deze inplug mijn win dus niet wil starten! 

 

Ik begrijp dat je eerst een HDD met daarop een goed werkende Windows 7 wil klonen naar een SSD.

Eens dat dit uitgevoerd is kan je nog steeds, indien gewenst, upgraden naar Windows 10.

 

Klonen van een HD naar een SSD gaat vrij eenvoudig met Macrium Reflect Free.

In onderstaande handleiding spreekt me van een C partitie met een Windows 10 besturingssysteem.

Vervang en lees deze zin(en) door jouw C-partitie met een Windows 7 erop. Vooropgesteld dat er op jouw HDD maar 1 partitie is natuurlijk.

 

Hier deze nuttige handleiding:

https://windowshelp.nl/klonennaarssd/index.html

 

Je kan deze uitleg natuurlijk ook uitprinten als hulp of je opent deze pagina op een tweede laptop/desktop.

image.png.68a4ab8d913218ddaaa6d28635bb2487.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Passer zei:

 

Misschien kan je het hiermee vinden: https://help.minecraft.net/hc/en-us/articles/360029977371-What-is-a-Transaction-ID-

(die 'transaction-ID' schijnt me dus de nodige code te zijn)

Ik bedoelde de licentie code van Windows 7. Maar dit hangt af van hoe je je schijf klopt dus mischien is het nu niet meer nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, dacht dat het om Minecraft ging.

maar dus snap ik je zin van je vorige post hier even niet:

Op 29/10/2021 om 15:45, poelie1981 zei:

helaas kan ik voorlopig althans die code niet vinden om het spel dan terug te kunnen installeren zonder het opnieuw te moeten aankopen

___________________

Ook snap ik dit niet goed:

je schrijft op 19 okt - 11.58 u:

" nu wilde ik de oude hd dus ook kopieren via macrium naar een ssd, let wel ik koos voor de optie clonen, eens het proces gedaan"

'eens het proces gedaan': dus je hebt het clonen uitgevoerd/voltooid ?

 

en wat later schrijf je op 27 okt - 10.30 :

"als ik in de bios kijk , staat de ssd er wel gewoon tussen, moet je met macrium deze clonen als een c schijf? dus instellen voor de kopie dat hij kopieert als een c"

en hier schrijf je of je het moèt gaan doen...

? ? ?  - heb je ze nu naar de ssd gekloond of niet?

__________________

 

Maar goed:

Dan doe je het zoals Calvus zegt: je schijf clonen naar de ssd en je neemt àl je sleutels (keys) mee. Dan upgraden naar de 10.

Maareuh.. je pc is 7 jaar oud - heb je gekeken of hij de 10 wel aan kan?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Passer zei:

Sorry, dacht dat het om Minecraft ging.

maar dus snap ik je zin van je vorige post hier even niet:

___________________

Ook snap ik dit niet goed:

je schrijft op 19 okt - 11.58 u:

" nu wilde ik de oude hd dus ook kopieren via macrium naar een ssd, let wel ik koos voor de optie clonen, eens het proces gedaan"

'eens het proces gedaan': dus je hebt het clonen uitgevoerd/voltooid ?

 

en wat later schrijf je op 27 okt - 10.30 :

"als ik in de bios kijk , staat de ssd er wel gewoon tussen, moet je met macrium deze clonen als een c schijf? dus instellen voor de kopie dat hij kopieert als een c"

en hier schrijf je of je het moèt gaan doen...

? ? ?  - heb je ze nu naar de ssd gekloond of niet?

__________________

 

Maar goed:

Dan doe je het zoals Calvus zegt: je schijf clonen naar de ssd en je neemt àl je sleutels (keys) mee. Dan upgraden naar de 10.

Maareuh.. je pc is 7 jaar oud - heb je gekeken of hij de 10 wel aan kan?

ja ik reeds geprobeerd de hd te klonen met macrium reflect! ik had de ssd aangesloten via usb kabel dan de kopie gemaakt. vervolgens de pc afgesloten en de oude hd afgekoppeld. daarna gebruikte ik de zelfde kabels om de ssd aan te koppelen. als ik terug wil opstarten, krijg ik dus de melding nieuwe hardware gedetecteerd , maar krijg hem verder niet aan de praat! ook niet met de win cd

 

upgrade naar die win 10 is musthave, het is mijn oude pc , mijn zoontje is nog maar 12 en gebruikt het enkel voor wat spelletjes en wat online opzoekwerk en heel af en toe huiswerk! of de pc geschikt is voor win 10 ? geen idee het is een amd 6 core 6300 zoiets dacht ik! 12 gb ram en een videokaart met 4 gb ram geheugen. maar mijn enige doel momenteel is gewoon die ssd alsnog aan de praat krijgen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, poelie1981 zei:

ja ik reeds geprobeerd de hd te klonen met macrium reflect! ik had de ssd aangesloten via usb kabel dan de kopie gemaakt. vervolgens de pc afgesloten en de oude hd afgekoppeld. daarna gebruikte ik de zelfde kabels om de ssd aan te koppelen. als ik terug wil opstarten, krijg ik dus de melding nieuwe hardware gedetecteerd , maar krijg hem verder niet aan de praat! ook niet met de win cd

 

upgrade naar die win 10 is musthave, het is mijn oude pc , mijn zoontje is nog maar 12 en gebruikt het enkel voor wat spelletjes en wat online opzoekwerk en heel af en toe huiswerk! of de pc geschikt is voor win 10 ? geen idee het is een amd 6 core 6300 zoiets dacht ik! 12 gb ram en een videokaart met 4 gb ram geheugen. maar mijn enige doel momenteel is gewoon die ssd alsnog aan de praat krijgen! 

upgrade naar die win 10 is voor mij absolute geen  musthave! ff verkeerd maar kon het niet aanpassen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is je SSD te zien in het BIOS?

Ben je m.a.w. al eens gaan kijken of je vers gekloonde SSD er als eerste prioriteit staat om van op te starten?

Is dit niet zo, zet deze dan als eerste.

Bevestig je instelling en sluit de BIOS.

Herstart de computer.

 

Bovenstaande voer je uit met aangesloten SSD natuurlijk.

 

Weet je hoe je in de BIOS-instellingen kan geraken?

Tijdens het POST-proces bij het opstarten van de computer kan je zien op welke toets er geklikt moet worden.

Dit verschilt van computer tot computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.