Ga naar inhoud

Schermresolutie


Patrick T

Aanbevolen berichten

Beste

Ik heb gisteren een nieuw computerscherm gekocht.

Een LG 27UL-4K IPS.

Maar kan helaas niet de resolutie aan passen naar 3840X2160,

Het max is 1920X1080.

Ik gebruik Windows 8.1

Hopelijk kan iemand mij hier helpen.

Mvg

Patrick T

ScreenShot002.jpg.76c42505754b3c4bcde50a6387238b89.jpg

aangepast door Passer
Foutje uit de titel gehaald
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Passer wijzigde de titel naar Schermresolutie

wat je scherm kan, kan je videokaart in je pc dus niet....

wat heb je als pc:: laptop/desktop?

laptop: dan zit je gebakken aan de ingebouwde videomogelijkheden, met een desktop zou je een andere videokaart kunnen overwegen, als het tenminste per se nodig is om die gigant resolutie te gebruiken...

 

en overigens: w 8.1 is niet echt veilig meer.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, falstring zei:

en overigens: w 8.1 is niet echt veilig meer

Dat lijkt me niet juist. Windows 8.1 zal geen nieuwe functies meer krijgen, omdat de basisondersteuning is afgelopen op 9 januari 2018, maar de uitgebreide ondersteuning loopt door tot 10 januari 2023. Tot die tijd zal Windows 8.1 dus gewoon beveiligingsupdates blijven ontvangen. Voor die uitgebreide ondersteuning hoef je niet te betalen; iedereen met Windows 8.1 zal die uitgebreide ondersteuning ontvangen in de vorm van beveiligingsupdates.

Bron: https://docs.microsoft.com/nl-nl/lifecycle/faq/windows#windows-8.1

 

@Patrick T De meeste computers die Windows 8.1 kunnen draaien, kunnen ook Windows 10 draaien. De gratis upgrade van Windows 8.1 naar Windows 10 is nog steeds mogelijk. Dat zou betekenen dat je nog langer door kunt gaan met je pc, want de ondersteuning voor Windows 10 stopt pas op 14 oktober 2025.

Meer info over de gratis upgrade van Windows 8.1 naar Windows 10 vind je o.a. hier: https://www.pc-helpforum.be/topic/72033-windows-10-in-maart-2019-nog-steeds-gratis/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum Patrick T:welkom:

 

Inderdaad je upgrade best naar windows10 Windows11 is niet mogelijk op deze laptop vrees ik. 

Hoe je deze update doet zie je via de volgende link.

https://computertotaal.nl/artikelen/pc/gratis-upgrade-naar-windows-10-nog-steeds-mogelijk/

 

En waarom heb je eigenlijk zo een hoge resolutie nodig?

Om te kijken wat je pc aan kan voer je best ook even speccy uit.

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.

  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

 

Met vriendelijke groeten Ictknechter

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.