Ga naar inhoud

usb-stick afspelen op tv


Etienne51

Aanbevolen berichten

Ik heb met een dvd-recorder videocassettes opgenomen. Ik heb de opgenomen bestanden op de dvd's op een stick gezet:

VIDEO_RM en VIDEO_TS.

De tv vindt de bestanden, maar kan ze niet afspelen.

Ik heb ook een VOB-bestand geconverteerd naar MP4, maar dat wordt ook niet afcespeeld op de tv.

Weet iemand hoe ik de bestanden op de dvd's kan omzetten om afgespeeld te worden met een stick op een tv.

De tv kan nochtans volgende bestande openen via de USB-aansluiting:  

Afspeelformaten •

Containers: MPEG Program Stream, MPEG Transport Stream, AVI, MPEG-4, Matroska, Windows Media, ASF • Videocodecs: MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4 Part 2, MPEG-4 AVC (H264), WMV9 • Audiocodecs: MP3, AAC, HE-AAC V1, HE-AAC V2, WMA, AC3 • Afbeeldingcodecs: JPEG • Beperkingen: WMA (V2 t/m V9.2), MPEG-4 AVC (tot niveau 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

kon wel eens te maken hebben met hoe de stick is geformatteerd.

andere apparaten dan computers kunnen vaak alleen overweg met een fat geformatteerde stick.

dus check even de eigenschappen door rechtsklikken op de stick in de verkenner.

ik vermoed dat daar ntfs staat.

is dat zo: inhoud van de stick overbrengen naar harde schijf

rechtsklik en kies formatteer de stick, en stel in fat32, en schrijf de bestanden terug naar de stick.

(nadeel is wel: als er bestanden groter dan 2 gb bij zijn kan fat 32 ze niet herbergen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste het klopt wat falstring zegt. 

Je tv kan de bestandformaten wel lezen maar kan de usb stick niet lezen dus de bestanden ook niet.

Hier een kleine handleiding. Als je wilt weten wat het verschil is tussen bepaalde bestandsystemen klik hier.

  1. Verbind het USB-apparaat met de computer.
  2. Klik op Start en vervolgens op Deze computer.
  3. In het venster Deze computer klikt u met de rechtermuisknop op het pictogram van het USB-apparaat.
  4. Klik in het menu dat verschijnt op Formatteren.
  5. In het venster FORMATTEREN apparaatnaam (stationsletter) onder Bestandssysteem, klikt u op de vervolgkeuzepijl, selecteert u FAT32 en klik u vervolgens op de knop Starten.
  6. Klik bij het bericht WAARSCHUWING op OK om door te gaan.
    BELANGRIJK: Door het formatteren zullen alle gegevens op het opslagapparaat verloren gaan. 
  7. Klik bij het bericht Formatteren voltooid op OK.
  8. Klik op de knop Sluiten om het venster FORMATTEREN apparaatnaam (stationsletter) te sluiten.
  9. Klik op het kruisje in de rechterbovenhoek om het venster Deze computer te sluiten.

 

Met vriendelijke groeten Ictknechter

-------------------------------------------------------------------------------------

Meer info over cyberveiligheid, surf naar https://www.safeonweb.be/index.php/nl.  

Safeonweb.be is een initiatief van het Centrum voor Cybersecurity België (https://ccb.belgium.be/).

aangepast door ictknechter
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.