Ga naar inhoud

Thunderbird en outlook.com


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,

Blijkbaar is Thunderbird en Outlook.com niet het ideale huwelijk.

Als ik een nieuwe e-mailaccount met extensie "@outlook.com" wil invoegen in Thunderbird,

bekom ik  volgend bericht hieronder:

 

1656817731_KnipselThunderdird-kangeenverbindingmakenmetimap-outlook.com-verbindingwerdgeweigers_26-02-22.png.ebec453c2c2ccd5f8b9214638807da9d.png

 

 Hoe kan ik hier aan verhelpen, om een outlook e-mailadres in te voegen ?

Graag een seintje a.u.b.

 

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nog niet tegengekomen dat thunderbird een outlook adres niet zou willen.

er staat ook: kan niet verbinden, en dat duidt erop dat je het account niet correct hebt ingesteld:

checken dus naam en wachtwoord, en de rest zie:

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/pop-imap-en-smtp-instellingen-voor-outlook-com-d088b986-291d-42b8-9564-9c414e2aa040

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe staat het ermee, Roland? Ben je er al in geslaagd om je e-mailaccount dat eindigt op @outlook.com toe te voegen aan Thunderbird?

In de afbeelding die je plaatste zie ik een fout. Ik heb de fout hieronder onderstreept:

621e43f78bbe2-Ashampoo_Snap_2022.03.01_1

De letter t ontbreekt bij jou in outlook.com. En misschien is er wel meer fout gegaan...

Blijkbaar heb jij gekozen voor 'Handmatige configuratie'. Dat moet je niet doen. Als je het e-mailaccount van Microsoft wil toevoegen aan Thunderbird, dan hoef je alleen maar je volledige naam; je e-mailadres (dat eindigt op @outlook.com) en het bijbehorende wachtwoord in te typen. De rest regelt Thunderbird voor je.

 

Als je hier nog hulp bij wilt hebben, dan moet je even een seintje geven. Dat help ik je stap voor stap; met afbeeldingen erbij. Laat het maar weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo porrelaar,

 

Ja het is me gelukt om mijn  "outlook.com" mailadres in Thunderbird te bebruiken.

Doch ik weet niet voor hoelang ??

 

Ik gebruikte zoals u mededeelde hun Microsoft instellingen, doch deze zijn van "Office 365" en dat wou

ik in eerste instantie niet gebruiken. (Office 365 slechts 30 dagen geldig).

En heb dan toch gekozen voor hun voorstel zoals te zien hieronder:

858822353_ServerinstellingenvanThunderdird..png.cdc77f907f509273bb4d70a8a9ce271e.png

Op die manier ben ik erin geslaagd om mijn outlookadres te gebruiken in Thunderbird, doch de gebruikte

"Office365.com" is slechts 30 dagen geldig op mijn nieuwe PC, we zullen zien na 30 dagen, of deze nog zal

werken, zo niet schrijf ik u terug, maar dan met een ander e-mailadres, gezien de negatieve opmerkingen van

Gmail, die een mogelijke "spam" ziet in uw berichten.

Dit euvel is reeds gemeld aan "Kweezie wabbit." - die mij een aanmelding aanbeveelt met een ander e-mailadres.

 

Groetjes.

Roland.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We wachten het af, Roland. Laat tegen die tijd maar weten of je e-mailaccount van Microsoft gewoon blijft werken in Thunderbird.

 

Wanneer ik mijn mail van Gmail lees in mijn browser Firefox, dus als webmail, dan krijg ik bij e-mails van PCH ook de waarschuwing die jij liet zien: "Wees voorzichtig met dit bericht enz."

Ik heb mijn Gmail account echter opgenomen in Thunderbird en als ik Thunderbird gebruik om mijn e-mails te lezen, dan krijg ik die waarschuwingen niet te zien.

Ik maak zeer zelden gebruik van mijn browser om mijn mails te lezen. 99 van de 100 keer gebruik ik Thunderbird om mijn e-mails te lezen en te schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste porrelaar,

 

Bedankt voor uw info.

Ik laat u zeker iets weten, wanneer de 30 dagen gratis "Office365" verlopen zijn, en of ik nog "outlook.com" bezit

in Thunderbird.  Benieuwd......

 

Het is toch ondenkbaar, dat PC Helpforum afgeschilderd wordt als "Spam" !!

 

Bedankt voor uw info.

 

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.