Ga naar inhoud

Muis of usb poort defect


SAHAT

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik zit met een probleempje, mijn laptop (die ik nu ruim 2 jaar heb) pakt mijn muis niet meer.

Ik heb 3 usb poorten in mijn laptop. 2x 2.0 en 1x 3.0. Een tijdje geleden deed mijn muis het niet meer in één van de 2.0 usb poorten. En sinds een maand geleden doet mijn muis het ook niet meer in de tweede 2.0 usb poort.

Dus mijn muis werkt nu alleen als ik hem aansluit in de 3.0 usb poort. 

 

Ik weet niet zo goed of dit aan de muis ligt of aan mijn usb poorten, want als ik de muis in mijn (2.0) usb poorten aansluit brand het rode lampje wel, maar kan ik de muis niet bewegen.

 

Ik vroeg mij af of dit is op te lossen en/of hoe ik kan voorkomen dat mijn muis straks ook niet meer in de 3.0 usb poort werkt.

Zo ja dan hoor ik dit graag, want ik heb dagelijks wel de muis nodig, en ik zou het heel jammer vinden om nog een laptop van om en bij 1000 euro te moeten kopen alleen maar omdat ik geen muis kan aansluiten.

 

Bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

De muis werkt dus nog.

 

Als je andere usb apparaten (stick of externe harde schijf) aansluit op de usb 2.0 poorten, werken die dan wel normaal?

 

Probeer anders eens of onderstaande helpt.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geïnstalleerd worden en de poorten worden geïnitialiseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie de optie "Installatie ongedaan maken" niet staan in het contextmenu. Wel zie ik "Stuurprogramma bijwerken" en "Apparaat verwijderen" staan.

 

Ik heb het vandaag ook even geprobeerd met andere usb apparaten zoals je zei, namelijk met een externe harde schijf, een extern toetsenbord, meerdere usb sticks en een gloednieuwe muis die ik even van de buurman mocht lenen.

 

De externe harde schijf, extern toetsenbord, en alle usb sticks werken prima, in alle usb poorten.

De gloednieuwe muis (net uit de doos) die werkt op beide 2.0 usb poorten niet, en alleen op de usb 3.0 poort ( net als mijn oude muis ).

Dit snap ik niet zo goed.. Alle externe (met usb aansluitbare) apparaten die werken prima in alle poorten, maar muizen (nieuw én oud) werken alleen in de 3.0 poort

 

Zit het probleem dan toch nog steeds in de (2.0) usb poorten of zijn het de muizen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Eddy X zei:

Ik vermoed dat je bedoelt, in apparaatbeheer "muizen en andere aanwijsapparaten" , de muis verwijderen.

 

Toch niet.

Het moet zijn zoals falstring zegt.

11 uren geleden, falstring zei:

... kies dus per usbcontroller de optie 'apparaat verwijderen'.

herstarten van de pc doe je: ga start/afsluitmenu en kies daar de optie 'opnieuw opstarten'.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik de usb controllers ( / Apparaat verwijderen) wanneer ik mijn toetsenbord en muis heb aangesloten of alleen de usb controllers verwijderen zonder aangesloten usb apparaten ?

Want ik zie dat wanneer ik geen apparaten heb aangesloten, er 3 usb controllers te verwijderen zijn. Wanneer ik mijn toetstenbord en muis aansluit zie ik dat er 5 usb controllers te verwijderen zijn.

 

Overigens is mij opgevallen, dat wanneer ik mijn muis aansluit (alleen in de usb 2.0 poorten), ik in apparaat beheer de volgende melding te zien krijg :

" Onbekend USB-apparaat (verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt) "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist gedaan. Helaas werkt mijn muis nog steeds alleen in de 3.0 poort

(Extern toetsenbord etc. werken wel nog gewoon in beide 2.0 poorten)

Ook de melding wanneer de muis in de 2.0 poorten is aangesloten is hetzelfde gebleven

( zie bijlage )

 

1.PNG.64196d7aaae1999487f949a93d8f6a61.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.