Ga naar inhoud

Mijn verkenner


Becca

Aanbevolen berichten

@Becca,

 

Wat je hierboven toont - is dat een printscreen van wat er op je bureaublad te zien is?

Indien ja, is dat toch wel raar want zoals Kweezie Wabbit vermeld heb je FRST64.exe wel degelijk gestart vanuit je map Downloads.

 

Wat mij ook opvalt is dat hoogstwaarschijnlijk bij jou de "extensies" nog op "verbergen" staat.

Misschien de reden dat je FRST.exe niet kon/kan vinden? 😉

 

Indien je die zichtbaar wil maken:                                                                                        

- typ in het zoekvak "Opties voor verkenner"

- klik op "Openen"

- kies in het schermpje voor het tabblad "Weergave"

- "verwijder" het vinkje bij "Extensies voor bekende bestanden verbergen"

- Klik op "Toepassen" en vervolgens op "OK"

 

813458021_Schermafbeelding2022-03-31152555.jpg.1b04c87ed35fb74930a72d88189ce313.jpg

 

Je zal nu zien dat er achter de bestandjes die je hierboven toonde de extensies zichtbaar zijn: FRST64.exe - FRST. txt - Addition.txt

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie morgen Calvus...

Dit is inderdaad een printscreen van mijn bureaublad, want bij downloads stonden er een paar logjes of hoe noemt dat, dubbel.

Dus hetzelfde maar telkens met een (1) erachter, vandaar dat ik die op mijn bureaublad heb gezet.

100% gelijk heb je, dat vinkje stond inderdaad nog aangeduid.

Duizenden keren dank namens Becca, ik ga hier eerst dat printscreen zetten en nadien zal ik die fixlist

hier ook moeten zetten (denk ik toch.....)

 

Met Firefox kreeg ik eerst dit te zien, heb het dan geprobeerd met Edge en dat ging wel.

Raar pc'ke heb ik hoor. 🙄  Becca.

 

   Knipsel.PNG1

 

 

Knipsel.PNG2.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Staff,

nu ga ik dat hier zetten van die Fix-log txt, hopelijk is het dit dat Kweezie Wabbit bedoelt.

Aan iedereen die mij geholpen heeft, enorm veel dank, sorry dat het wat moeilijk ging.😳

 

Fix resultaat van Farbar Recovery Scan Tool (x64) Versie: 28-03-2022
Gestart door Betty (31-03-2022 11:50:00) Run:2
Gestart vanaf C:\Users\Betty\Downloads
Geladen Profielen: Betty
Boot Modus: Normal
==============================================

fixlist inhoud:
*****************
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
ShellIconOverlayIdentifiers: [00asw] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [00avg] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestand
FirewallRules: [TCP Query User{FB9A6493-6D65-4A06-BCF6-AE6E702FED1E}C:\users\betty\appdata\local\temp\cloudberry remote assistant quick support\cloudberry remote assistant.exe] => (Block) C:\users\betty\appdata\local\temp\cloudberry remote assistant quick support\cloudberry remote assistant.exe => Geen bestand
FirewallRules: [UDP Query User{1D966455-9347-4092-8E47-47FC6127E6C8}C:\users\betty\appdata\local\temp\cloudberry remote assistant quick support\cloudberry remote assistant.exe] => (Block) C:\users\betty\appdata\local\temp\cloudberry remote assistant quick support\cloudberry remote assistant.exe => Geen bestand
GroupPolicy: Restrictie - Chrome <==== AANDACHT
Policies: C:\ProgramData\NTUSER.pol: Restrictie <==== AANDACHT
HKLM\SOFTWARE\Policies\Mozilla\Firefox: Restrictie <==== AANDACHT
HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Restrictie <==== AANDACHT
Edge Extension: (Geen Naam) -> AutoFormFill_5ED10D46BD7E47DEB1F3685D2C0FCE08 => C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\Assets\HostExtensions\AutoFormFill [niet gevonden]
Edge Extension: (Geen Naam) -> BookReader_B171F20233094AC88D05A8EF7B9763E8 => C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\Assets\BookViewer [niet gevonden]
Edge Extension: (Geen Naam) -> LearningTools_7706F933-971C-41D1-9899-8A026EB5D824 => C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\Assets\HostExtensions\LearningTools [niet gevonden]
Edge Extension: (Geen Naam) -> PinJSAPI_EC01B57063BE468FAB6DB7EBFC3BF368 => C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\Assets\HostExtensions\PinJSAPI [niet gevonden]
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [mbckjcfnjmoiinpgddefodcighgikkgn]
EmptyTemp:
Reboot:

*****************

Herstelpunt is succesvol gemaakt.
Proces succesvol afgesloten.
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellIconOverlayIdentifiers\00asw => niet gevonden
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellIconOverlayIdentifiers\00avg => niet gevonden
"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\TCP Query User{FB9A6493-6D65-4A06-BCF6-AE6E702FED1E}C:\users\betty\appdata\local\temp\cloudberry remote assistant quick support\cloudberry remote assistant.exe" => niet gevonden
"HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules\\UDP Query User{1D966455-9347-4092-8E47-47FC6127E6C8}C:\users\betty\appdata\local\temp\cloudberry remote assistant quick support\cloudberry remote assistant.exe" => niet gevonden
"C:\WINDOWS\system32\GroupPolicy\Machine" => niet gevonden
"C:\ProgramData\NTUSER.pol" => niet gevonden
HKLM\SOFTWARE\Policies\Mozilla => niet gevonden
HKLM\SOFTWARE\Policies\Google => niet gevonden
HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdge\ExtensionsStore\datastore\Config\AutoFormFill_5ED10D46BD7E47DEB1F3685D2C0FCE08 => niet gevonden
HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdge\ExtensionsStore\datastore\Config\BookReader_B171F20233094AC88D05A8EF7B9763E8 => niet gevonden
HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdge\ExtensionsStore\datastore\Config\LearningTools_7706F933-971C-41D1-9899-8A026EB5D824 => niet gevonden
HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdge\ExtensionsStore\datastore\Config\PinJSAPI_EC01B57063BE468FAB6DB7EBFC3BF368 => niet gevonden
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Google\Chrome\Extensions\mbckjcfnjmoiinpgddefodcighgikkgn => niet gevonden

=========== EmptyTemp: ==========

BITS transfer queue => 0 B
DOMStore, IE Recovery, AppCache, Feeds Cache, Thumbcache, IconCache => 3153456 B
Java, Flash, Steam htmlcache => 0 B
Windows/system/drivers => 0 B
Edge => 0 B
Chrome => 0 B
Firefox => 62272440 B
Opera => 0 B

Temp, IE cache, history, cookies, recent:
Default => 0 B
ProgramData => 0 B
Public => 0 B
systemprofile => 0 B
systemprofile32 => 0 B
LocalService => 0 B
NetworkService => 0 B
Betty => 96282181 B

RecycleBin => 174769575 B
EmptyTemp: => 320.9 MB tijdelijke gegevens verwijderd.

================================


Het systeem moest herstart worden.

==== Einde van Fixlog 11:54:00 ====systemprofile32 => 0 B
LocalService => 77442 B
NetworkService => 564616 B
Betty => 96754715 B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je hier laat zien is het resultaat van de 2de uitvoering en die is gestart van in de map downloads.

1 uur terug, Becca zei:

Gestart vanaf C:\Users\Betty\Downloads

Het ziet er wel naar uit dat de eerste uitvoering ook correct is verlopen maar blijkbaar is je probleem daarmee niet opgelost.

 

Ik heb in je logjes gezien dat je ook Malwarebytes hebt.

Kan je daarmee eens een scan doen en het logje daarvan hier plaatsen.

 

Sart Malwarebytes op en klik vervolgens op de knop Scannen om een bedreigingsscan uit te voeren.

Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.

De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.

 

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.

Start Malwarebytes klik op "Detectiehistorie", klik op "Historie".
Dubbelklik op het recentste "Scan detectie".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).

Afbeelding

Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

 
*
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie morgen Kweezie Wabbit...

Voorlopig heb ik alle mappen terug die eerst in die verkenner stonden.

Mss. is het probleem dan toch opgelost ?

Wat die pc nou wel doet, is heel snel zijn, en hij was al zo rap.

Kan ik mss. niet beter wachten tot wanneer ik terug mijn mappen kwijt ben?

Langer dan 4 à 5 dagen kan dit nooit duren, blijven ze een week staan,

dan is alles in orde.

Is zo iets ambetant, vermits ik de fout niet altijd heb.

Heel vriendelijk dank namens Becca.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie middag Falstring...

Ja, die mappen ben ik nog nooit kwijt geweest, die zitten in mijn verkenner volgens het

seizoen, omdat ik werk met een blog.

Zijn ze plotseling weg, dan staan ze wel terug in de JUISTE mappen.

Maar ik heb zo'n losse harde schijf staan, of hoe noemt dat ding, dat is toch wel voldoende

dat al die mappen daarin staan?

Van alles heb ik nu een back-up genomen, dus dit zal wel goed zijn zeker.

Maar als ze nog eens verdwijnen zomaar plotseling uit die verkenner, dan is er zeker iets niet juist.

 

Héél vriendelijk bedankt aan iedereen die mij hier heeft geholpen. Becca.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip aan de helpers...

Ik denk dat om één of andere reden zo nu en dan je verkenner vastloopt. En inderdaad, na een herstart van Windows loopt dan alles tijdelijk weer normaal.

Diverse oorzaken kunnen aan de basis liggen van een dergelijk probleem.

Is de harde schijf nog gezond? Lopen er storende processen op de achtergrond? enz.

@Becca

Ik zou sowieso AnyDesk en TeamViewer uit de opstart halen. Het heeft geen zin dat deze permanent mee draaien. Zo nodig kun je die altijd manueel starten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie morgen Droske...

Waarom die Anydesk op mijn bureaublad staat, weet ik echt niet, ik gebruik dat ding nooit

en weet zelfs niet waarvoor het dient.

ALS dat weg mag dan zou ik dit liever verwijderen, maar ik weet niet of dit mag.

En ja, hoe minder er op het bureaublad staat, hoe beter.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat mijn pc héél snel opstart en wat die harde schijf betreft,

die pc is pas 2 jaar, zou spijtig zijn mocht die nu al mankeren.

 

Vriendelijk dank voor de tips Droske. Becca.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.