Ga naar inhoud

Google maps


Fredjefra

Aanbevolen berichten

Als ik Google maps in een browser (eender welke) open dan krijg ik als startpunt een locatie 20 kilometer van waar ik woon. Ik gebruik geen vpn en ben ook niet van plan om steeds eerst in te loggen met mijn Google account. Ik heb al heel wat geprobeerd maar niets helpt om dit aan te passen. Heeft er iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lomar, bedankt om mij te willen helpen. Ik heb in de Firefoxbrowser gedaan wat jij voorstelt maar ook dan geeft hij de verkeerde locatie aan. Ik heb ook gemerkt dat er meerdere websites die verkeerde locatie geven en andere websites dan weer de juiste. Nog even melden dat ik een Linux gebruiker ben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/5/2022 om 20:01, Fredjefra zei:

ben ook niet van plan om steeds eerst in te loggen met mijn Google account

Dat is jammer, want inloggen met je Google account heeft zeker voordelen wanneer je Google Maps vaker gebruikt. Dan kun je namelijk je woonadres en je werkadres opslaan in Google Maps. Gebruik daarvoor deze instructies: https://support.google.com/maps/answer/3093979?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DDesktop

Als ik op mijn Windows pc Google Maps open (in Firefox), dan staat mijn woonplaats direct centraal in beeld. En mijn woonadres staat daar gemarkeerd door een blauwe druppel met daarin een afbeelding van een huis:

628a9f31b0a2c-Ashampoo_Snap_2022.05.22_2

Ik heb geregeld dat ik door mijn wachtwoordmanager automatisch wordt ingelogd wanneer ik Google Maps open op mijn pc. Ik weet niet wat jij daar voor bezwaar tegen hebt.

 

Ik heb dus zelf in Google Maps aan moeten geven waar ik precies woon. Met alleen het IP-adres kan Google niet bepalen waar jij woont. Dan wordt inderdaad, zoals falstring al schreef, vaak de locatie van je ISP (internet service provider) aangegeven op diverse websites die zogenaamd jouw locatie kunnen bepalen.

Deze website meent dat ik in Amsterdam woon: https://whatismyipaddress.com/

Nee, ik woon daar zo'n 40 tot 50 km vandaan.

En deze website meent dat ik in Amersfoort woon: https://www.whatismyip.com/

Nou nee, Amersfoort ligt 80 tot 90 km bij mijn woonplaats vandaan.

 

Wanneer je woon- en werkadres zijn opgeslagen in Google Maps kun je sneller een route plannen. Stel dat ik van mijn woonadres naar Maastricht wil, dan typ ik Maastricht in het zoekvak. De stad Maastricht wordt dan getoond op de kaart. Daarna klik ik op Route. Er wordt gevraagd wat mijn vertrekpunt is. Ik klik dan op Thuis en de route wordt direct berekend en getoond.

628aa44122eda-Ashampoo_Snap_2022.05.22_2

 

Het is natuurlijk andere koek wanneer je (de app) Google Maps op je smartphone gebruikt. Dan wordt je huidige locatie weergegeven door een blauwe cirkel. Het bepalen van jouw locatie gebeurt dan met gps. Op een smartphone kun je gebruik maken van gps; op een desktop pc gaat dat niet, want die beschikt niet over die functie.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.