Ga naar inhoud

Krijg bericht van outlook.com niet open.


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Het lijkt me nu een goed idee om Office 2016 te gaan repareren.

Lees het onderstaande eerst goed door. Daarna zorg je ervoor dat alle onderdelen van Microsoft Office zijn afgesloten: Outlook, Word, enz.. Deze onderdelen van Office moeten afgesloten zijn, voordat je aan de reparatie begint!

 

Klik op het vergrootglas (of in het zoekvak) dat naast de knop Start staat.

Typ dan: configuratie

Klik in de lijst met zoekresultaten op Configuratiescherm App

In het Configuratiescherm kies je rechtsboven voor Weergeven op: Grote pictogrammen.

Klik dan op Programma's en onderdelen.

De lijst met programma's is alfabetisch gerangschikt. Scrol in die lijst omlaag naar Microsoft Office Professional Plus 2016.

Klik met de rechter muisknop op dat programma. Er zal een keuzemenu verschijnen. Klik in dat menu op Wijzigen:

62a4605eb4317-Ashampoo_Snap_2022.06.10_1

Het volgende venster zal er zo uitzien:

62a4608659a43-Ashampoo_Snap_2022.06.10_1

Kies eerst voor Snel herstellen. Nadat Snel herstellen voltooid is, moet je de computer opnieuw opstarten.

Probeer daarna of je de opgeslagen .msg bestanden kunt openen.

Gaat dat nog steeds niet goed, dan ga je Office opnieuw repareren, maar dan kies je voor de opties Online herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo porrelaar,

 

Ik heb relatief gemakkelijk uw uitleg kunnen volgen, en heb toch moeten de versie "online Herstellen"

moeten gebruiken.

Deze oplossing duurde heel wat langer dan de "snelle".

Na "Opnieuw Starten" te hebben toegepast, ging ik naar mijn bewuste map met "msg"-berichten, alwaar

de eerste 4 pogingen lukten, en dan de volgende geen succes meer bleek, en de klein blauwe cirkeltje bleef

maar branden en draaien.

 

Dus ik zit met een probleem.

Ik vraag me af, of het niet komt door het onlangs plaatsen van "Wireless-AC REPEATER WRO5" van het merk

PREMIER HOMELINE.

Het zou misschien wel kunnen, niettegenstaande, de nodige lichtjes op mijn WiFi-booster (proximus) branden

als goed verbonden.

 

Ik deed zojuist de test, en het gebeurd dat mijn Wifi-verbinding opnieuw moet worden geactiveerd (manueel)

en dan krijg ik WEL deze berichten open.....!!

Dus misschien mijn verbinding hermaken  met mijn Repeater via een reset.

 

Sorry voor dit op onthoud, ik probeer hier het nodige te doen.

In elk geval een dikke merci voor uw kostbare tijd.

 

Gegroet.

Roland.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dotchiejack en porrelaar,

 

Hallo dotchiejack,

Bedankt voor uw tussenkomst, met een nuttige uitleg die trouwens ook lukt.

Ik vinkte de "unicode" uit, sloeg een willekeurig bericht vanuit Outlook op, in mijn 

bewuste map met sommige docs - en het bericht opende zich direkt hetgeen niet

gebeurd met al de docs in deze map, slechts nu en dan opent er zich één.

 

Wat ik eigenaardig vind, is dat ik, sinds het gebruik een 8-tal dagen terug, van mijn

"Wireless-AC Repeater WRO5" , werk met 2 wifi-verbindingen !!

Zie foto van dit apparaat:

 

1892735512_DSC09102(Middel).thumb.JPG.73511da91ceef281960afd06e2506c01.JPG

 

Ik werk ook met een gewone booster van Proximus (met kabelverbinding naar mijn PC Dekstop)

met volgende led's die branden:

 

955020258_DSC09105(Middel).thumb.JPG.4b043ed8f0e088cc20addab569f57ce0.JPG

 

1569955001_DSC09110(Middel).thumb.JPG.4bc7a0dbfe739d697ca740b9bc809532.JPG

 

Als ik enkel werk met de Booster van Proximus, brandt het led-lampje (Link Quality) ROOD.

In combinatie met mijn "Wireless" - toetsel blijft het groen branden (en toch soms rood)

 

En mijn netwerk onderaan op de taakbalk ziet er dus zo uit:

 

736513209_DSC09103(Middel).thumb.JPG.907f2a392410c0599cdae98bbd03f37d.JPG

 

Volgens mij is er één te veel.

Het gebeurd dat de onderste (waarschijnlijk de nieuwe Wireless) uitvalt en ik deze handmatig moet

heractieveren - ik zie dit als er staat "Verbinding maken" !!

Nu staat er "Verbinding verbreken" dus staat deze actief !!

 

Wat moet ik doen ??

Moet ik mijn laatste nieuwe "Wireless" verwijderen, of verwijder ik de booster van Proximus, deze werkt

in cascade met een tussen booster, gezien de afstand te groot  is.

 

Please help !!

Ik kon er niet van slapen, vandaar deze nachtelijk bericht.

 

Gegroet.

Roland.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Rolle,

Ik ben helaas niet thuis in problemen met wifi of bedraad internet. Daar moet iemand anders jou mee helpen.

Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik geen repeater, booster of accespoint nodig heb. Mijn modem/router staat in de huiskamer, zodat ik makkelijk een ethernetkabel van dat apparaat naar mijn desktop pc kon leggen. Een vaste verbinding heeft altijd de voorkeur boven wifi.

Bij veel mensen staat de modem/router op een ongelukkige plek: in de kelder, de garage of in de meterkast bij de voordeur. Dan kun je al snel te maken krijgen met gebrekkige ontvangst van wifi.

==================================================

Wat betreft je problemen met het openen van opgeslagen .msg berichten zijn er nog wel andere mogelijkheden.

Jij slaat e-mails nu als .msg bestand op in je map Documenten.

Je zou ze ook op kunnen slaan als .pdf bestand. Dat doe je zo:

Open het bestand dat je wilt gaan opslaan als pdf.

1) Klik daarna op Bestand > Afdrukken.

2) Je echte printer zal getoond worden, maar achter die printer staat een naar beneden gericht zwart driehoekje. Klik daarop; dan krijg je andere opties.

3) Kies Microsoft Print to PDF

4) en klik dan op de knop Afdrukken. Zie voor de volgorde de cijfers in onderstaande afbeelding:

62a5ca596025c-Ashampoo_Snap_2022.06.12_1

Je kunt het bestand zelf een naam geven en ook zelf bepalen waar het pdf bestand moet worden opgeslagen.

Nadeel van opslaan als pdf is dat de links die mogelijk in de mail staan niet meer aanklikbaar zijn.

============================================================

 

Passer gaf jou al een andere optie: maak in de linker balk van Outlook zelf de nodige mappen aan waarin je naar believen e-mails naar toe kunt slepen.

Klik met de rechter muisknop op je e-mailadres; er verschijnt een contextmenu; kies daar Nieuwe map; geef die map direct een eigen naam.

62a5c849e2935-Ashampoo_Snap_2022.06.12_1

In die map kun je weer submappen aanmaken, zoveel als je wilt. Ik heb zelf meer dan 100 mappen en submappen en subsubmappen in mijn e-mail aangemaakt.

En als ik een mail binnenkrijg in Postvak IN die ik wil bewaren, dan sleep ik die met ingedrukte linkermuisknop naar de juiste map.

 

Hieronder laat ik zien hoe ik een mail van PCH naar de door mij aangemaakte map PCH.be sleep. Ik pak de mail beet met ingedrukte linkermuisknop. Ik houd de linker muisknop ingedrukt, terwijl ik de mail naar de gewenste map sleep. Als de gewenste map blauw wordt dan is die geselecteerd en kan ik de linkermuisknop loslaten. De mail van PCH is dan verhuisd naar de map PCH.be:

62a5c905de71c-Ashampoo_Snap_2022.06.12_1

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo porrelaar,

 

Spijtig dat u mij niet kan helpen met mijn WIFI-probleem, geen erg, ik zoek verder

tot ik een oplossing vind, desnoods door zelf te experimenteren.

 

Uw uitleg betreffende het opslaan van berichten, is mij niet onbekend, en pas ik reeds

toe, wanneer ik van een bericht in Word of iets anders, een PDF-bericht wil maken.

Volgens mij blijven de links wel levendig zodat we ze kunnen aanklikken en openen.

 

In elk geval, enorm bedankt voor uw tijd, en tot wederhoren.

Ik moet nog Windows 11 installeren, dus............

 

Groetjes.

Roland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo porrelaar en C°,

 

Ik had u beloofd verder te zoeken, naar een middel om mijn "MSG" berichten gemakkelijk te

kunnen openen, welnu in bij lage vindt u een oplossing op mijn probleem.

Een probleem die zich bleef voordoen, na tweemaal te klikken op het bericht of  "openen met...."

 

Uw advies zal we lukken, doch bekijk gewoon mijn resultaat, die u bekomt door gewoon

éénmaal te klikken op het bericht, klikken in het venster op "openen met" en u ziet het gedownloade gratisse

app waar u het bericht meteen opent na het klikken op "MAIL".

De app. noemt "File Vieuwer".   Zie hieronder:

 

2061979452_Filevieuwer.jpg.9b33715a7fa97dc03fb88b6e5a9650e7.jpg

 

Met vriendedelijke groeten.

Roland.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft vreemd dat opgeslagen .msg berichten bij jou niet altijd automatisch door Outlook 2016 geopend worden na een dubbelklik op het bestand. Maar gelukkig heb jij nu met de app 1 File Viewer een oplossing gevonden waar jij tevreden mee bent. 👍

 

Mogelijk zijn ook andere lezers geïnteresseerd zijn in de gratis app 1 File Viewer.

In de Amerikaanse Microsoft Store heet die app 1 File Viewer. In de Nederlandstalige Microsoft Store heet diezelfde app Gratis bestandsviewer. Dat is dus exact dezelfde app.

62a869c20f08d-Ashampoo_Snap_2022.06.14_1

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.