Ga naar inhoud

Krijg bericht van outlook.com niet open.


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,

 

Als ik een bericht van "outlook.com" opsla in in "Documenten" van Verkenner, zie hieronder:

629720374_Knipselvanuitdocumenten..jpg.6ef813b085c336b8c5d46357061f48b8.jpg

Dan ik deze niet meer openen.

ik sla ze op als: 

 

1065155681_Opslaanals.....jpg.43eacac347fbf17db861a3924c52b50c.jpg

 

 

Wat doe ik verkeerd, of hoe ga ik tewerk om al deze berichten te kunnen lezen ??

 

Graag een seintje a.u.b.

 

Gegroet.

Roland.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

( 'k maai hiermee wellicht het gras wel voor de voeten van Porrelaar, maar hij moest dan maar wat wakkerder zijn  :xd: )

 

'k weet niet hoe jij die berichten wil bewaren, maar

a. je kan gewoon de inhoud kopieren (selecteren, kopiëren) en dan in een document gaan plakken. Nadeel: dan heb je geen verdere gegevens als datum,tijd, afzender, ...

b.  je kan dit gaan openklikken en dan krijg je verschillende andere opties  - oa opslaan als txt - je hebt dan wèl de afzender en zo, maar stel je bij de rest niet teveel voor want - enfin: probeer het eventueel maar eens en open na het opslaan het opgeslagen bestand maar eens, dan zal je de 'beperkingen' wel zien...

Probeer dus die opties maar eens uit en kijk of er voor jou iets bij is?

 

C. Maareuh: is dit ook geen oplossing: je kan in die linkerbalk (je kent  hem wel) ook zèlf  mappen gaan aanmaken en je te-bewaren-mails naar zo'n zelfgemaakte

map gaan verplaatsen/slepen - en dan houd je gewoon de mails in je outlook-zelf bij zolang je wenst. Die 'eigen' mappen kan je zelf ook een eigen naam geven.

voorbeeldje van mij:  image.png.40aed630e7e03925c62e1136a5358a7c.png.

Nu jij weer :)   (of Porrelaar, want die zal ongetwijfeld ook nog wel ideeën hebben?)

 

 

 

 

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rolle Ik waardeer het dat je je best doet, en in mijn ogen ben je geen pure leek, maar een man met de nodige ervaring.

 

O jee, Passer komt er tussen! Ja ja, ik ben weer eens te laat opgestaan! Sorry hoor!

 

Kies achter Opslaan als bij voorkeur voor Outlook-berichtindeling - Unicode (*.msg). Precies zoals Passer liet zien in zijn laatste afbeelding.

 

Controleer in je map Documenten of de daar opgeslagen e-mails de extensie .msg hebben.

Misschien zie jij daar geen extensies, zoals .doc, .jpg, .pdf. Dan moet je de extensies nog even zichtbaar maken.

Open daarvoor de Verkenner.

Klik in de menubalk op Beeld. En zet dan een vinkje voor Bestandsnaamextensies:

62a30ed9d0589-Ashampoo_Snap_2022.06.10_1

Dat vinkje moet er altijd staan. Zo kun je direct zien om wat voor bestand het gaat.


Ik heb als voorbeeld even 1 e-mail uit Office 2016 opgeslagen op de hiervoor beschreven manier. Hij staat nu op mijn bureaublad (vandaar de gekleurde achtergrond) en ziet er zo uit:

62a30f470cc97-Ashampoo_Snap_2022.06.10_1

Je ziet dus direct dat het een .msg bestand is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Passer en porrelaar,

 

Aan beiden een dikke merci voor de getoonde adviezen !

Het komt erop neer, het document op te slaan als een "msg" extensie, in een zelfgemaakte

map, in de linker balk.

 

Ik heb genoeg in handen om deze test uit te voeren.

Ik laat jullie iets weten.

 

Met vriendelijke groeten.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachten porrelaar en passer,

 

Ik nam vooral de adviezen van porrelaar onder de loep, en bij het aanvinken van "bestandsnaamexistensies" in

Verkenner, die meteen al mijn opgeslagen berichten vanuit Outlook in mijn persoonlijke map, voorzag van de 

gepaste existensie "msg" !!  Nooit gedacht dat het zo zou gaan......!!!!

 

Het openen van een dergelijk bericht gebeurd nu als een fluitje van een cent - klikken op het bericht, rechtsklikken

en kiezen voor "openen" en klaar is Kees - het bericht opent zich zoals ik het opsloeg.

 

Ik moet wel mijn berichten opslaan met de keuze op  "Outlook-berichtindeling - Unicode (*.msg)."

 

Voilà, alvast hartelijk bedankt voor jullie steun en tot wederhoren, voor mijn eventueel volgend probleem.

 

Groetjes.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo porrelaar,

 

Misschien te vroeg victorie gekraaid......!!!

Deze morgen had ik terug problemen met het openen van een dergelijk bericht, opgeslagen met "msg" !!!

In het begin ging het perfect (deze morgen), en nadien (een paar sec.) ging het niet meer.

Er klopt iets niet aan mijn systeem, dit meld ik u alvorens kweezie wabbit de topic te laten afsluiten.

 

Staat er mij nog iets aan te doen, of sla ik deze berichten op, op een andere manier ?

 

Gegroet.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.