Ga naar inhoud

temperatuur van buiten is weg op de taakbalk naast verborgen pictogrammen.


zubrrr

Aanbevolen berichten

Klik met de rechter muisknop op een lege plek in de taakbalk.

In het menu dat verschijnt ga je naar Nieuws en interesses. Zodra je muisaanwijzer daarop komt te staan, verschijnt er een submenu.

In dat submenu moet een vinkje staan voor Pictogram en tekst weergeven. Daarna zie je het weer in je woonplaats.

Staat er nog geen vinkje voor, klik dan op Pictogram en tekst weergeven. Op die manier komt er een vinkje voor te staan.

62ae3e7ede90e-Ashampoo_Snap_2022.06.18_2

Ik heb hieronder een uitsnede van jouw printscreen gezet. Ik ken dat pictogram niet dat bij jou voor het symbool 'Verborgen pictogrammen weergeven' staat. Wat is dat voor pictogram? Wat gebeurt er als jij daarop klikt?

62ae3f3e4f8b0-Ashampoo_Snap_2022.06.18_2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik met de rechtermuisknop op een lege plaats van de taakbalk.  Je krijgt de optie Taakbalkinstellingen. Taakbalkinstellingen is ook te bereiken via de zoekenfunctie (het vergrootglas), je typt er taakbalkinstellingen en klik er op.

 

2022-06-19_09h32_15.png.a04248ca0d2e34ff9d92de5fa8c76396.png

 

In het volgend scherm selecteer je Widgets en kies voor Aan.

 

2022-06-19_09h32_35.thumb.png.bfdf8797c2981bd6566aa59ea924cc90.png

 

Nu zou je beneden terug de temperatuur moeten zien. Klik erop en je krijgt volgende.

 

2022-06-19_09h34_21.thumb.png.7d07c552204e360e40e2b3c20fda7bcf.png

2022-06-19_09h34_07.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeerde de instructies van clarkie te volgen, maar dat lukte mij niet. Opeens ging mij een licht op. Ik startte mijn test-pc, die op Windows 11 draait. Aha, daar lukte het wel.

De instructies die clarkie gaf zijn voor Windows 11. Bij Windows 10 kunnen deze instructies niet gevolgd worden.

 

Maar intussen heeft zubrr het toch voor elkaar gekregen. Het rare pictogram dat hij eerst had: 62aee9a9379be-Ashampoo_Snap_2022.06.18_2is nu vervangen door 62aee9cf7e073-Ashampoo_Snap_2022.06.19_1

En dat is precies zoals het hoort te zijn. Het komt er op neer dat de knop Weer bij zubrr eerst verminkt was en dat hij nu weer op de correcte manier wordt getoond.

P.S. ik noem het de knop Weer, maar eigenlijk heet die knop Nieuws en interesses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik de knop Weer standaard verborgen/uitgeschakeld op mijn computer. Anderen, zoals zubrr, vinden die knop juist een leuke toevoeging. Smaken verschillen. En het is juist leuk dat ieder voor zich mag bepalen hoe zijn Windows eruitziet.

 

Wat ik vooral irritant vond is dat het venster Nieuws en interesses al automatisch opent, wanneer je de muisaanwijzer alleen maar boven de knop Weer houdt.

Daar is echter ook wat aan te doen. Je kunt instellen dat het venster Nieuws en interesses pas geopend wordt, nadat je op de knop Weer hebt geklikt. Het venster gaat dan niet meer open, wanneer je enkel de muispijl erboven houdt.

62aeefb30dc9c-Ashampoo_Snap_2022.06.19_1

Ben je tevreden met het behaalde resultaat, zubrr, en mag dit topic gesloten worden? Of heb je nog vragen hierover?

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.