Ga naar inhoud

Groene streep door scherm van laptop.


aussie

Aanbevolen berichten

Hopelijk staat deze topics in de juiste locatie.
Sedert een paar dagen heb ik 1 verticale streep op zijn laptop. Heb deze niet getransporteerd, scherm extreem hard dicht gedaan...
Als ik dit probleem check zie ik meerdere mogelijkheden, oa;

1. Je drivers zijn verouderd of foutief geïnstalleerd -> hoe kan ik dit checken?

2. Er zijn problemen met je videokaart, hoe kan ik zien of deze verouderd of stuk is?

Zijn er nog andere mgh die de oorzaak kunnen zijn van deze horizontale streep?
Alvast bedankt.
 

laptop fout in scherm.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is maar de vraag of dit verschijnsel softwarematig is, het kan net zo het eind voorspellen van het scherm zelf.....

om te beginnen: (altijd) eerst de pc echt herstarten; dat doe je zo: ga naar start/afsluitmenu en kies daar de optie 'opnieuw opstarten' (let wel dat is echt iets anders dan uit- en weer aanzetten!!)

de verticale streep blijft:

ga met de typegegevens van je laptop naar de supportsite van sony en haal daar de recente drivers voor je laptop (chipset en video) op. je vindt ze terug in de downloadmap, waar je ze aan jet werk zet.

daarna: wederom opnieuw opstarten zoals aangegeven.

is het daarna nog niet verholpen dan moet het wel aan het scherm zelf liggen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had al even gekeken of de laatste drivers aanwezig zijn, vermoed van wel [zie bijlage]
Laptop werd al enkele malen herstart met 'opnieuw opstarten.  De support site van Sony gaf geen uitsluitsel.
https://www.sony.be/nl/electronics/support/laptop-pc-sve-series/results?query=1713

Las iets over video kaart, kan dit de oorzaak zijn?
Is een nieuw scherm betaalbaar,

100.JPG

2000.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

die sata driver zal jouw streep niet verwijderen.

het feit dat er geen andere drivers worden aangeboden wil niet zeggen dat jouw drivers uptodate zijn..

wat je nog kan doen: rechtsklik op start en ga apparaatbeheer.

selecteer je beeldschermadapter en laat stuurprogramma bijwerken, kies de optie via internet.

 

een ander scherm, is niet onmogelijk: google met de termen 'scherm vervangen' en de exacte typenummering van jouw sony, dan krijg je een beeld van de kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat je het scherm van je laptop laat vervangen kun je eerst nog gaan testen met een externe monitor.

Als je zelf geen losse monitor hebt, kun je er misschien een lenen. Het moet er wel een zijn met een HDMI-poort.

Verbind de externe monitor met jouw laptop d.m.v. een HDMI-kabel.

Zie je dan op de externe monitor geen verticale streep, dan zal het ingebouwde scherm van je laptop defect zijn.

Zie je echter op de externe monitor ook een groene verticale streep, dan zal de videokaart in je laptop defect zijn.

 

In jouw laptop zit deze grafische kaart: 2048MB ATI AMD Radeon HD 7500M/7600M Series (Sony)

Hier staan de Speccy gegevens van jouw laptop: http://speccy.piriform.com/results/g3hYNhtOj17tjK3JNeMMpWc

 

Als jouw laptop de Sony Vaio SVE1713X1E is (wat ik vermoed), dan staan hier de specificaties van je laptop: https://www.sony.nl/electronics/support/laptop-pc-sve-series/sve1713x1e/specifications

Dan zit er dus specifiek deze kaart in: AMD Radeon™ HD 7650M

Ik weet niet of die grafische kaart te vervangen is.

 

Voor het geval jouw scherm van je laptop defect is, heb ik bij ReplaceDirect gekeken naar de prijs van een nieuw scherm voor jouw laptop: https://www.replacedirect.nl/category/230195-101038/sony-vaio-sve1713x1eb-laptop-lcd-schermen.html#product

Daarbij ging ik ervan uit dat jij de Sony Vaio SVE1713X1EB hebt. De exacte type-aanduiding zal op je factuur staan en mogelijk ook op een sticker die onder op de laptop zit geplakt.

Een glanzend scherm komt daar op € 168,63.

Een mat scherm komt daar op € 202,25.

En dan moet je dat nieuwe scherm nog zelf in je laptop zetten!

Maar er zijn natuurlijk meer aanbieders. En er zijn ook aanbieders die het scherm voor jou in je laptop zetten, maar dan moet je wel eerst een prijsopgave vragen.

 

De Sony Vaio SVE1713X1EB werd verkocht tussen 19 maart 2013 en 3 april 2014. Hij is dus 8 of 9 jaar oud. Je moet voor jezelf bepalen of je nog veel geld wil investeren in deze laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bedankt voor de reacties..
-Op externe monitor geen groene streep, zal dan scherm laptop zijn.
-Laptop moet toch binnen bij speciaalzaak in Gent voor een SSD HDD [een topics van vroeger]
Ga even luisteren wat de prijs is voor een nieuw scherm, een extra kost wil ik wel dragen, heb even
rondgekeken en een deftige snelle laptop van Asus [zenbook- vivobook], Hp, Microsoft.. kost al snel tss de 1000/ 1500€. 
Wil graag nog even verder met deze... 

Mss deze nog even openlaten.... 
 

21311100-053e-4d93-a489-84c653f3a04e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij computerzaak in Gent spreekt men van +200/250€ zonder plaatsing. Dus zelfde prijs die ik al meekreeg.
Ook de ssd hdd ga ik ook niet meer vervangen. Ik doe nog even verder met deze en kijk dan naar een nieuw model.

Alvast bedankt voor jullie bijdrage en deze topics mag afgesloten worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.