Ga naar inhoud

Firefox en Eid kaartlezer


mercury2001

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb nog steeds problemen tussen FF en mijn Eid kaartlezer(s).

Na praktisch iedere update van FF werken deze totaal niet meer, ik moet dan al die soft verwijderen en opnieuw installeren en hopen dat deze opnieuw hun werk kunnen doen.

 

Met Edge geen probleem maar Edge is zeker mijn favoriete browser NIET....

Mijn vraag nu: ben van plan om een 'nieuwe' lezer te kopen, welk type is zeker compatibel met FF?

Ik werk onder Windows 10 , 64 bit PC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks het bericht op de pagina's van de overheid, zorgt Firefox telkens voor problemen met heel wat kaartlezers. Het heeft dan ook weinig zijn om een andere kaartlezer aan te schaffen en FF te blijven gebruiken. De kans is erg groot dat je dezelfde foutmeldingen krijgt.

 

Indien je gebruik wenst te maken van je EID kan je best - uitzonderlijk - even kiezen voor een andere browser. Met elke andere browser (behalve FF) ga je geen problemen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Passer ja, updates genoeg van Eid, maar met FF telkenmale problemen, soms werkt het, na afsluiten en heropstarten pc bvb,werkt het niet meer

 @kape ja , dat is het probleem (?) Edge vliegt er na iedere update van Windows terug af van mij, ik hoef deze niet, veel te opdringerig

 

Zal maar verder werken dus met FF en de problemen er bij nemen, allen bedankt voor tips en aandacht hé, mvg, Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, mercury2001 zei:

@Eddy X stel vast dat die kaartlezers niet compatibel zijn voor Windows10/11: dit bij de gegevens gevonden: compatibel met Windows XP en Vista

mvg, Alain

Gegevens die ik gevonden heb;

TECHNISCHE SPECIFICATIES

Gewicht: 0,175 kg
Lengte: 6,9 cm
Breedte: 5,8 cm
Hoogte: 1,3 cm
Type: USB 2.0
Kleur: zilvergrijs met donkerblauwe achtergrond
Windows: Windows 8.1 of hoger
Mac OS X: Mac OS X 10.14 of hoger
Linux: Debian, Ubuntu, Linux Mint, Fedora, Red Hat Enterprise, CentOS & openSUSE Leap
Draadloos: nee
Producent: OneSpan (Vasco Data Security)
Garantie:

2 jaar (carry-in)

 

Op sommige sites staat inderdaad ook: compatibel met Win XP en Vista.

Trouwens, ik gebruik deze kaartlezer al jaren zonder probleem met Windows 10 én W11.

Het probleem dat jij opgeeft, heb ikzelf nooit gehad.

Heb wel gelezen (op de site van belgium eid) dat het probleem zich kan voordien als de pc uit slaapstand opstart. De oplossing is dan de lezer afkoppelen en terug aansluiten na het opstarten.

 

 


Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.