Ga naar inhoud

Firefox en Eid kaartlezer


mercury2001

Aanbevolen berichten

Omdat je wel het idee hebt dat het aan FF ligt, maar vergeet dat het ook aan je Windows-zelf zou kunnen liggen (*), probeer dit nog eens even:


DISM
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in :   DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth en enter
(ps: intypen kan ook met copy/paste)
Dit checkt heel je Windows en eindigt hopelijk met bericht: "... completed succesfull"


Sfc scannow
Klik rechts op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt/of powershell Als administrator.
Je krijgt dan een (zwart/donkerblauw) schermpje met een knipperende cursor.

Typ daar in : sfc /scannow
(let op dat je de spatie na de C ook typt, anders lukt het niet - maar je kan ook hier werken met copy/paste)
Dan nu ook weer enteren en je systeem gaat weer gescand worden op mogelijke slechte systeembestanden.

Achteraf krijg je het resultaat: ofwel: geen fouten gevonden, ofwel: er werden fouten gevonden en deze werden hersteld ofwel fouten gevonden en deze zijn niet hersteld.

Vertel even welke van de drie er gemeld wordt?

 

(*) en je zin 'soms werkt het, na afsluiten en heropstarten pc bvb,werkt het niet meer' deed me hieraan denken.

 

Enne: zelf gebruik ik ook (praktisch altijd) FF, maar ik laat Edge gewoon staan. Je hebt er toch geen hinder van als je hem aan de kant laat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kape zei:

 

In de meest recente versie van FF ontbreekt inderdaad die "opties" !

 

euh... mis ik iets , want ik vind volgende dingen toch op mijn FF 103.0.2 ?

 

image.png.d8a150b56684554ddf3ceb1b35a0f6d4.png

 

 

image.png.6ac936e51a4bd5ddc26d1202dd8c46dc.png

 

 

 

al is de weg er naartoe ondertussen wel veranderd... (Mercury2001: wil je wegwijzertjes: vertel het dan even?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Passer na lang zoeken, ander vensters en lay-out (ik heb nochtans de zelfde versie als de uwe) ben ik terecht gekomen op dit scherm en heb de gevraagde verrichtingen uitgevoerd, zie bijlage

Ik ga het nu gedurende een paar dagen uitproberen, wat doe ik het best/

- kaartlezer steeds verbonden laten met de pc, dus steeds ingeplugd vòòr het opstarten van de pc

- kaartlezer verbinden met de pc , nadat de pc is opgestart?

 

Alvast bedankt hé, mvg,

1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij blijft hij steeds aangesloten, maar normaal gezien mag je die loskoppelen en enkel inpluggen als je hem nodig hebt.


Als je hem wil gebruiken sluit je hem best aan vóór FF te starten (of je herstart FF met de aangekoppelde lezer).
Soms wordt ook aangeraden om je identiteitskaart in de lezer te plaatsen vooraleer te klikken op 'Aanmelden met eID kaartlezer' op de overheidssite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.