Ga naar inhoud

Groen scherm na video download


Inne

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

 

Ik heb iets raars voor.

Als ik video's download van de website GoPlay.be dan heb ik bij 1 bepaalde serie ( https://www.goplay.be/good-sam) geen probleem tot aan aflevering 7

Vanaf aflevering 7 zie ik telkens na het downloaden van de video een groen scherm en kan de video niet worden afgespeeld

Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen

Het rare is dus dat er geen problemen zijn met afleveringen 1 tot 7 

Hopelijk kan iemand de oplossing vinden heb me al suf gezocht op het internet - de voorgestelde opties via google zoeken werken niet.

 

Groetjes en alvast dank voor hulp 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!

 

1 uur terug, Inne zei:

de voorgestelde opties via google zoeken werken niet.

Maar wij weten natuurlijk niet welke opties jij al geprobeerd hebt...

 

Ik neem aan dat je die video's afspeelt in je browser. Welke browser gebruik jij? Is dat Edge, Firefox, Chrome of een andere?

Heb je de hardwareversnelling al uitgeschakeld in je browser en daarna de browser opnieuw opgestart?

 

Als je dat nog niet gedaan hebt en ook niet weet hoe je de hardwareversnelling uitschakelt, moet je ons vertellen welke browser jij gebruikt.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hardwareversnelling heb ik uitgeschakeld in google chrome

Dus ik gebruik google chrome

Had eerder nooit problemen en gek genoeg ook niet met alle andere video's (vijftigtallen) op die site

Dus ergens denk ik dat het aan die site moet liggen maar ja....

Hopelijk kan het opgelost worden want ik vind het jammer dat ik de helft van een serie niet kan downloaden

Alvast dank voor hulp

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de video's te kunnen bekijken heb je een GoPlay account nodig, merkte ik. Dat heb ik niet en wil ik ook niet aanmaken. Ik kan het daarom niet voor je uitproberen met aflevering 7 en volgende van Good Sam.

Hopelijk is er onder de forumleden nog een liefhebber van die serie en heeft die ook een oplossing voor je probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook Google Chrome gebruiker en heb een account bij GoPlay. Ook de afleveringen 7 en hoger spelen probleemloos af.

Hardwareversnelling is bij mij niet uitgeschakeld.

 

Je hebt het over "na het downloaden", je bedoelt gewoon streamen neem ik aan? Dus een aflevering selecteren en op de knop PLAY drukken.

 

Misschien eens het cachegeheugen en cookies verwijderen? https://support.google.com/accounts/answer/32050?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DDesktop

 

Je zou als bovenstaande niet voor de oplossing zorgt even met een andere browser kunnen testen.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

@clarkie

 

Neen, ik bedoel niet streamen.

Ik had dit eerder moeten vermelden het gaat over downloaden via GemistDownloader dan komt je video in mp4 bestandje te staan.

Gewoon afspelen is geen probleem. Maar downloaden van een aflevering dan komt er dus een groen scherm in dat mp4 bestandje vanaf aflevering zeven, de afleveringen 1 tot 6 zijn normaal. En  het ligt niet aan GemistDownloader daar heb ik al met de makers van die tool over gesproken.

 

Thanks voor hulp

xx

aangepast door Inne
Link naar reactie
Delen op andere sites

TV-zenders hebben niet graag dat hun streaming-content opgenomen wordt. Daarom gebruiken ze een DASH-protocol (waarbij de video opgedeeld wordt in kleine stukjes), dat beveiligd is met DRM.
Het terug samenvoegen van die stukjes moet na het downloaden gebeuren door de software, in dit geval GemistDownloader. Daarbij moet die DRM-beveiliging verwijderd worden.


Om downloaden moeilijker/onmogelijk te maken gaan de TV-zenders regelmatig de methode van beveiligen veranderen.

 

Tot afl. 6 gebruikte men .m3u8-bestanden:

794330922_stream6.thumb.png.b61f8805843ca4205ae3f0ea9c80f655.png

 

vanaf afl. 7 is men overgeschakeld op .mpd-bestanden:

1949595460_stream7.thumb.png.11eb60683610e504c89b0a6e51fd80a8.png.

 

De verwerking daarvan moet op een andere manier gebeuren, vooral het doorbreken van die beveiliging.


Het zal dus wachten zijn op GemistDownloader, tot zij een oplossing gevonden hebben, ook al zeggen ze dat bij hen alles in orde is. Misschien zijn ze zelfs nog niet op de hoogte van die wijzigingen.


Verscheidene andere software die vroeger wél werkte doet het nu ook niet meer, GemistDownloader staat dus niet alleen... Jammer, maar je zal er zelf niet veel aan kunnen veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nokiaprox

 

Dank voor de uitleg

Ja ik had al zo een vermoeden dat het te maken had / heeft met DRM 

Eigenlijk vind ik dat stom dat ze dat doen - vooral omdat ik die uitzendingen met niemand deel en ook nergens achterlaat, ik doe dat gewoon voor mezelf omdat dit eenvoudiger is om later via mp4 en een usb-stick te bekijken op mijn Televisie - en soms kan het bijna niet anders omdat er teveel series bijvoorbeeld zijn die ik niet allemaal tegelijk kan bekijken en men verwijderd zéér snel afleveringen zodat je veel mist, vandaar dat ik graag gebruik maak van downloaden in mp4 formatjes.

Enfin ik heb ondertussen al een andere oplossing namelijk een screenrecorder dan kan ik de afleveringen die beveiligd zijn bewaren en later bekijken, en zoals gezegd ik deel die nergens en met niemand.

 

DANK ALLEMAAL voor jullie hulp 

Hierbij mag men dit topic afsluiten

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Inne zei:

Eigenlijk vind ik dat stom dat ze dat doen - vooral omdat ik die uitzendingen met niemand deel en ook nergens achterlaat, ik doe dat gewoon voor mezelf omdat dit eenvoudiger is om later via mp4 en een usb-stick te bekijken op mijn Televisie - en soms kan het bijna niet anders omdat er teveel series bijvoorbeeld zijn die ik niet allemaal tegelijk kan bekijken en men verwijderd zéér snel afleveringen zodat je veel mist, vandaar dat ik graag gebruik maak van downloaden in mp4 formatjes.

Het probleem is dat JIJ dat van jezelf weet, maar dat ZIJ dat niet weten (en ook niet voor/bij iedereen gaan kunnen controleren).

Van hen uit kunnen ze het verschil niet zien tussen iemand die ter goeder trouw is en iemand die 'ervan gaat profiteren'...

Moest iedereen helemaal eerlijk zijn, zou er véél minder (geen?) beveiliging meer nodig zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.