Ga naar inhoud

Iedere keer dat ik mijn pc opstart moet ik opnieuw de netwerksleutel intikken


james48

Aanbevolen berichten

Geacht Forum, ik heb sinds een week van Ziggo TP-Link aangesloten en geïnstalleerd via Deco, de WIFI versterker bestaat uit 3 torentjes die allen succesvol aangesloten zijn.

Mijn probleem is dat ik na het opstarten van mijn Desktop pc steeds het WIFI netwerk steeds opnieuw activeren moet?

Is hier een oplossing voor alstublieft?

Netwerk.png

WIFI.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp iets niet. Je hebt al een bedrade verbinding met internet. In je eerste afbeelding staat immers: Ethernet connected. Een ethernet connection is een bedrade verbinding. Je  desktop pc is dus met een kabel verbonden met je modem/router.

Waarom wil je dan ook nog een draadloze (wifi) verbinding?

Als je kunt kiezen tussen een bedrade verbinding en een draadloze verbinding, dan moet je altijd kiezen voor een bedrade verbinding. Die is stabieler en meestal ook sneller dan wifi.

In je eerste afbeelding zie ik dat je ook meestal gebruik maakt van de bedrade verbinding: het datagebruik via de vaste verbinding is 27,01 GB over de afgelopen 30 dagen.

Van wifi maak je op je desktop nauwelijks gebruik: slechts 74 MB over de afgelopen 23 dagen. Dat is een verwaarloosbare hoeveelheid.

 

Wat is de reden dat je op je desktop (soms?) gebruik wilt maken van wifi?

Ik zou zeggen: schakel wifi gewoon uit op je desktop. Klik op het schuifje achter Wi-Fi zodat het van On naar Off gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een toevoeging:

Als je pc beschikt over bedraad én draadloos internet, dan zal altijd automatisch gekozen worden voor de bedrade verbinding. Je kunt wifi dan wel handmatig in gaan schakelen, maar die draadloze verbinding zal niet gebruikt worden. Dat wil zeggen dat je wifi-verbinding niet gebruikt zal worden voor data-overdracht.

Het heeft dus geen enkele zin om wifi in te schakelen op je desktop pc, als hij al beschikt over bedraad internet.

Er kan maar één verbinding actief zijn: ofwel bedraad ofwel draadloos.

 

Wil je per se gebruik maken van wifi op je desktop, dan moet je voordat je de pc aanzet, de ethernetkabel uit de pc trekken. Maar dat lijkt me volstrekt zinloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik ook een desktop die ingesteld is om zowel bekabeld als via wifi verbinding te maken met internet. Bij mij wordt de beveiligingssleutel onthouden.

Jouw vraag: "Iedere keer dat ik mijn pc opstart moet ik opnieuw de netwerksleutel intikken"

Dat kan je voorkomen door een vinkje te plaatsen bij Automatisch verbinding maken:

 

2022-12-24_07h47_21.png.9fc65f00fa0c8d7e122f9a32c2e44f21.png

 

 

2022-12-24_07h46_42.thumb.png.60a447104610b683806b4b6c762deaa7.png

 

Bron: https://www.schoonepc.nl/instal/netwerk.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Porrelaar en Clarkie, bedankt voor jullie reactie, ik gebruik de draadloze printer HP Color Laserjet Pro MFP M377 dw  deze printer staat in een kast aan de overkant en ik wil geen kabel over de vloer hebben, het is vele jaren heel goed gegaan, maar momenteel niet meer.

Ik heb hier jullie stappen uitgevoerd, hopelijk is dit goed gedaan?

Forget.png

Na vergeet.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eens met falstring. Maar tegelijkertijd begrijp ik de twijfels van james48. Hij lijkt zich af te vragen of een desktop pc met bedraad internet wel de weg kan vinden naar de wifi printer. Ja, dat moet kunnen, want een printopdracht die je vanaf de desktop pc geeft gaat nooit rechtstreeks naar de wifi printer. De printopdracht gaat eerst via de ethernetkabel van de desktop pc naar de router, en daarna gaat de opdracht via wifi verder naar de printer. Zolang printer en desktop pc in hetzelfde netwerk zitten moet dat lukken.

 

Lees daarvoor de volgende artikelen maar eens door:

https://basiccomputertips.com/can-a-wireless-printer-be-used-with-a-wired-computer/

https://www.networkshelf.com/can-a-wireless-printer-used-with-a-wired-computer/

 

Ik kan het hier niet nabootsen, want ik heb momenteel alleen een USB printer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte porrelaar en falstring, ik heb eerst jullie wenken uitgevoerd maar mijn probleem werd steeds niet opgelost.

Vandaag heb ik een een tijdje een medewerker van ziggo aan de telefoon gehad, na veel proberen bleek het toch een Ziggo modem settings in TP-Link en Deco te zijn, de medewerker kon via mijn mobiele telefoon mekijken is zodoende is het internet en printer probleem opgelost.

Ik dank U allen voor de geboden hulp, ik heb er in ieder geval veel van geleerd.

Voor mij is deze topic opgelost.

Met dank aan PC Helpforum en medewerkers

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.