Ga naar inhoud

SSd vervangen naar grotere ssd


Martco

Aanbevolen berichten

Hoi,

Zou mijn ssd willen vervangen (kingston 120gb) naar een crucial 1tb.

Heb al een exacte cope gemaakt  met programma Macrium Reflect.

Nu heb ik iets fout gedaan denk ik .

Nu heb ik een E schijf met maar 101gb en een M schijf met 260mb.

Ik dacht dat de E schijf groter ging zijn (ong.1tb)

image.thumb.jpeg.46f7f6a2ca728be681c001b4df869a10.jpeg

 

image.jpeg.66df0fed2fd42cfa22e293473df2d943.jpeg

 

Heb wss iets fout gedaan met het programma Macrium Reflect.

Kan iemand mij helpen om een perfecte copie te maken van de c schijf?

ik zou die dan vervangen met de grote ssd.

Mvg,Martco.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je ziet bij schijf 0 dat er dik 800 gb niet is toegewezen.

als je de disk kloont wordt die op de nieuwe schijf even groot, dus wat je op die kingston had staan.

de rest van de nieuwe schijf blijft daarnaast ongebruikt, maar als je rechtsklikst op die 'niet-toegewezen' ruimte kan je daar een heerlijk grote partitie maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, falstring zei:

je ziet bij schijf 0 dat er dik 800 gb niet is toegewezen.

als je de disk kloont wordt die op de nieuwe schijf even groot, dus wat je op die kingston had staan.

de rest van de nieuwe schijf blijft daarnaast ongebruikt, maar als je rechtsklikst op die 'niet-toegewezen' ruimte kan je daar een heerlijk grote partitie maken.

Ja dat weet ik, maar zou toch graag de E schijf vergroten tot op het maximale.

En die M schijf(systeem) die is er ook bijgekomen (256mb).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Martco zei:

En die M schijf(systeem) die is er ook bijgekomen

 

dit verwonderde me vanmorgen al:

     > een M-schijf van 256 mb ? ?  Dit doet me door de grootte gewoon aan een systeempartitie denken..

     > komt er nog bij dat die M niet te zien in je tweede plaatje - die 256 zou wel eens één van die 260mB-partities kunnen zijn... ?

 

Hoe komt dat ding aan die M-letter? ?

 

Mogelijk dat je - als je er even naartoe gaat met Minitool Partition Wizerd - iets meer zinnige toelichting over krijgt... ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Passer zei:

 

dit verwonderde me vanmorgen al:

     > een M-schijf van 256 mb ? ?  Dit doet me door de grootte gewoon aan een systeempartitie denken..

     > komt er nog bij dat die M niet te zien in je tweede plaatje - die 256 zou wel eens één van die 260mB-partities kunnen zijn... ?

 

Hoe komt dat ding aan die M-letter? ?

 

Mogelijk dat je - als je er even naartoe gaat met Minitool Partition Wizerd - iets meer zinnige toelichting over krijgt... ?

 

Heb de nieuwe schijf terug leeggemaakt  met diskpart .

Heb nu terug een niet toegewezen schijf van 931,51 mb

M letter is weg.

Nu heb een 0 (nul) schijf volgens schrijfbeheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk niet met Macrium reflect (wel met EaseUS todo Backup) en kan je er dus niet bij helpen.

 

Wat ik in zo'n gevallen doe:

  1. systeembackup maken
  2. Systeembackup laten 'restoren' naar mijn nieuwe schijf
  3. systeem afsluiten (helemaal dus, power er af)
  4. de nieuwe schijf in de plaats van de oude aankoppelen; de oude voorlopig nog niet aansluiten
  5. rebooten (zal vanaf de nieuwe schijf gebeuren - eventueel je nieuwe schijf nu partitioneren
  6. terug afsluiten, de oude schijf terug aanhangen en deze gewoon in Verkenner wissen
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Passer zei:

Ik werk niet met Macrium reflect (wel met EaseUS todo Backup) en kan je er dus niet bij helpen.

 

Wat ik in zo'n gevallen doe:

  1. systeembackup maken
  2. Systeembackup laten 'restoren' naar mijn nieuwe schijf
  3. systeem afsluiten (helemaal dus, power er af)
  4. de nieuwe schijf in de plaats van de oude aankoppelen; de oude voorlopig nog niet aansluiten
  5. rebooten (zal vanaf de nieuwe schijf gebeuren - eventueel je nieuwe schijf nu partitioneren
  6. terug afsluiten, de oude schijf terug aanhangen en deze gewoon in Verkenner wissen

Heb nu easeus todo backup free gedownload.

Zal doen zoals hier beschreven word.

Wat bedoel je met partioneren (programma)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Partitioneren: een schijf verdelen in partities (onderdelen)

 

Er zijn fervente tegenstanders voor het partitioneren, zelf ben ik er een voorstander van: ik heb nl 5 eigen partities op mijn hoofdschijf. (teksten, spelen, grafische bestanden,...)

(en elk kijkt naar eigen voor- en nadelen)

Het is dus aan jou om te kiezen van die nieuwe schijf te gaan onderverdelen of niet.

 

Wil je het doen, dan kan het vanuit Windows-zelf (start > schijfbeheer > rechtsklikken op een schijf en daar heb je dan volume verkleinen, vergroten,...

(steeds best vooraf zorgen voor een goede backup!)

 

Zelf ben ik gewoon het met die (freeware) Minitool Partition Wizard te doen (goed progje, ben ik gewoon, doet wat het moet)

 

Dus aan jou de keuze :)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Passer zei:

Ik werk niet met Macrium reflect (wel met EaseUS todo Backup) en kan je er dus niet bij helpen.

 

Wat ik in zo'n gevallen doe:

  1. systeembackup maken
  2. Systeembackup laten 'restoren' naar mijn nieuwe schijf
  3. systeem afsluiten (helemaal dus, power er af)
  4. de nieuwe schijf in de plaats van de oude aankoppelen; de oude voorlopig nog niet aansluiten
  5. rebooten (zal vanaf de nieuwe schijf gebeuren - eventueel je nieuwe schijf nu partitioneren
  6. terug afsluiten, de oude schijf terug aanhangen en deze gewoon in Verkenner wissen

Heb dat nu gedaan .

Nu heb ik dit .

Is dat juist??

 

Knipsel2.JPG.18098f4c0e149d6c2bbd67b1f788e1f3.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.