Ga naar inhoud

SSd vervangen naar grotere ssd


Martco

Aanbevolen berichten

ja - is goed. pak die nu (via Recover in EaseUS ) uit naar je nieuwe schijf.

 

Maar ook belangrijk: maar al dadelijk een rescue-disk of stick aan moest je (later) komen te staan voor een brak systeem:

dan kan je een backup altijd vanuit je bios gaan terugzetten ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah... je hebt het bestand op je nieuwe schijf geplaatst?  Mmm niet aangewezen.

 

verplaats het naar je F-schijf (die is toch groot genoeg) en open dan EaseUS, ga naar recover en blader eerst naar de F (waar hij je backup kan vinden)

en restore hem van daaruit naar je nieuwe schijf.

 

Dan verder met punt 3 van hierboven

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Passer zei:

ah... je hebt het bestand op je nieuwe schijf geplaatst?  Mmm niet aangewezen.

 

verplaats het naar je F-schijf (die is toch groot genoeg) en open dan EaseUS, ga naar recover en blader eerst naar de F (waar hij je backup kan vinden)

en restore hem van daaruit naar je nieuwe schijf.

 

Dan verder met punt 3 van hierboven

Begrijp het allemaal niet zo goed.

Restoren naar nieuwe schijf?

Met welk programma?

Heb EaseUS Todo Backup Home(trial 30days), lukt dat daarmee?

Dacht dat het veel gemakkelijker was , maar dus niet.

Ligt niet aan u .

Graag duidelijk hoe en wat en met welk programma.

Mvg,Martco.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Recoveren is niet helemaal hetzelfde als restoren. Recoveren = een backup (door hem met het programma uit te pakken) op een schijf/partitie zetten. Hem op een schijf/partitie aanbrengen.

 

Maar goed:

 

open windows  (print deze tekst uit moest je hem niet op een ander toestel kunnen bekijken)

Open EaseUS

Klik in EaseUS  hier op:  image.png.0d6e633c2abbdd7f1f540e55fb47c8dc.png

 

Je krijgt een schermpje met 3 mogelijkheden, en één ervan is Local Drive  - jouw backup staat op een schijf van je systeem dus dat klik je aan

 

Je krijgt nu een soort verkenner waarin jij op zoek kan gaan naar de backup die je maakte. Ga hem opzoeken.

 

Klik hem aan (1) en hij wordt vanzelf op (2) gezet.

Klik op OK daaronder

 

Je krijgt een tussenscherm waarin je kan zien wàt je gaat terugplaatsen:  image.png.f52002cee47ada174f3c7e4e42788406.png

Niets aan wijzigen, klik onderaan op Next

 

Nu krijg je een verkenner waarin jij het Doel moet aangeven. (het doel: de plaats waar hij moet uitgepakt worden) - dus jij gaat hier op zoek naar je nieuwe schijf.

 

En verder kan  ik nu bij mij niet gaan, anders ga ik natuurlijk mijn backup terugzetten - en da's niet de bedoeling.

 

Maar de rest is eigenlijk maar bevestigen en EaseUS doet de rest.

 

succes !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Passer zei:

Recoveren is niet helemaal hetzelfde als restoren. Recoveren = een backup (door hem met het programma uit te pakken) op een schijf/partitie zetten. Hem op een schijf/partitie aanbrengen.

 

Maar goed:

 

open windows  (print deze tekst uit moest je hem niet op een ander toestel kunnen bekijken)

Open EaseUS

Klik in EaseUS  hier op:  image.png.0d6e633c2abbdd7f1f540e55fb47c8dc.png

 

Je krijgt een schermpje met 3 mogelijkheden, en één ervan is Local Drive  - jouw backup staat op een schijf van je systeem dus dat klik je aan

 

Je krijgt nu een soort verkenner waarin jij op zoek kan gaan naar de backup die je maakte. Ga hem opzoeken.

 

Klik hem aan (1) en hij wordt vanzelf op (2) gezet.

Klik op OK daaronder

 

Je krijgt een tussenscherm waarin je kan zien wàt je gaat terugplaatsen:  image.png.f52002cee47ada174f3c7e4e42788406.png

Niets aan wijzigen, klik onderaan op Next

 

Nu krijg je een verkenner waarin jij het Doel moet aangeven. (het doel: de plaats waar hij moet uitgepakt worden) - dus jij gaat hier op zoek naar je nieuwe schijf.

 

En verder kan  ik nu bij mij niet gaan, anders ga ik natuurlijk mijn backup terugzetten - en da's niet de bedoeling.

 

Maar de rest is eigenlijk maar bevestigen en EaseUS doet de rest.

 

succes !

 

Gedaan zoals het er op staat.

Nu heb ik een A (windows) schijf en P schijf (systeem)bijgekregen is dat normaal?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

plaats eens een screenshotje van die A en P?

 

en hoever ben je nu?  de nieuwe schijf al in plaats van je oude C gestoken en al gereboot?

 

edit: moest dit om een of andere reden niet lukken: koppel dan gewoon je oude C terug op zijn beginplaats aan en je hebt de toestand van 'ervoor'

gewoon terug.

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Passer zei:

plaats eens een screenshotje van die A en P?

 

en hoever ben je nu?  de nieuwe schijf al in plaats van je oude C gestoken en al gereboot?

 

edit: moest dit om een of andere reden niet lukken: koppel dan gewoon je oude C terug op zijn beginplaats aan en je hebt de toestand van 'ervoor'

gewoon terug.

Hoi,

Die p schijf(systeem) zal wss nodig geweest zijn om te rebooten.

Heb nu de nieuwe schijf opgestart en de oude verwijderd.

Pc is nu zoals tevoren maar met grotere capiciteit op c schijf.

Alles werkt nu goed.

Mercikes voor het op de goede weg te zetten.

Mvg,Martco

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Passer en @Martco,

 

Mag ik jullie er op wijzen dat bij TS de "Beveiligde besturingssysteembestanden" zichtbaar zijn in de verkenner.

De Map "AppData" hoort daar helemaal niet zichtbaar te staan. Dit om accidentele foutjes te vermijden.

 

1625852783_Schermafbeelding2023-01-19183127.thumb.jpg.e83d50f66e73216baa49f8c3592d5968.jpg

 

@Martco

Ga een vinkje zetten om deze map te verbergen:

>> Configuratiescherm >> Opties voor verkenner >> tabblad "Weergave" vinkje plaatsen bij "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" >> klik dan op "Toepassen" en vervolgens op "OK"

 

26516488_Schermafbeelding2023-01-19184026.jpg.da0b7ae8413dd8c734fc471a5d58083e.jpg

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.