Ga naar inhoud

Problemen met Brother DCP- 7055W


bernard

Aanbevolen berichten

Ik heb een hele domme fout gemaakt . 

Ik had dacht ik een helder ogenblikje te hebben , door een ,,herstel,, uit te voeren .

Per ongeluk heb ik  ,, Herstel naar fabrieksinstellingen , met behoud van bestanden ,, gedaan.

De laptop heb ik dacht ik weer op orde , maar mijn draadloze verbinding met de printer is weg .

Ik heb de printer ,dacht ik weer opnieuw ingesteld , door met de knoppen te werken zoals in de handleiding staat.

Verder heb ik dat gedaan met de kabel er tussen , maar ook met de kabel werkt het niet .

Dan heb ik gekeken naar printers en apparaten ,en daar staan al een aantal dcpp  printers, allemaal grijs ( dus niet actief ? )

Kan ik opnieuw een printer toevoegen , en hoe doe ik dit ?

Of kan ik de ,, grijze,, activeren ?

 

Laptop  :  Medion 

Printer :  DCP07055W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat dit voor mij heel lastig wordt .

 

Het liefste zou ik een ,,Herstel ,, doen naar een door mij gekozen datum .

Maar dat kan ook al niet meer ???

Zo rond de afgelopen feestdagen was er niets met m,n lappie aan de hand , en nu ...........

Ik kan zelfs het scherm in configuratie  van apparaten en onderdelen ( waar Herstel ) in stond al niet meer terug vinden 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een herstel naar fabrieksinstellingen met behoud van bestanden uitgevoerd. Dat schrijf je tenminste zelf.

Daardoor wordt de laptop weer zoals hij was toen jij hem voor het eerst in gebruik nam. Je persoonlijke bestanden (foto's en dergelijke) zijn daarbij wel bewaard, maar alle programma's die jij na aankoop van de laptop hebt geïnstalleerd, zul je nu kwijt zijn. Zo ook de drivers en andere software voor je printer.

Is bijvoorbeeld het programma Picasa nog aanwezig op je laptop? Ik vermoed van niet. Dat kun je even nakijken.

 

Je wilt nu zelf een herstelpunt kiezen, maar dat kun je niet. Dat klopt. Doordat je de laptop terug hebt gezet naar de fabrieksinstellingen zijn er helemaal geen herstelpunten meer.

 

Laten we eerst eens kijken welke versie van Windows jij nu hebt. Jouw Medion laptop is pas ruim 1 jaar oud, volgens mij. Dus de schade zal beperkt zijn.

Doe het volgende:

Klik op de knop Zoeken die helemaal onderaan naast de knop Start staat.

Typ dan winver en druk daarna op de Entertoets.

Er zal een venstertje verschijnen. Maak daarvan een foto of een print screen en plaats dat in een volgende reactie.

Ik wil dus zoiets zien:

 

63ce782f18602-2023-01-23_12_43_09-2023-0

 

Het gaat mij om het gedeelte dat ik geel gemarkeerd heb. Welke versie van Windows 11 heb jij nu?

 

Op je printer ga ik later in. Daarvoor kun je gewoon het volledige pakket met drivers en software downloaden op de website van Brother.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, bernard zei:

Ik krijg het zelfde plaatje te zien als wat jij mij stuurde.

Prima! Dat betekent dat jouw Windows 11 geheel is bijgewerkt.

 

32 minuten geleden, bernard zei:

Er deed zich een onbekende fout voor bij het uploaden van dit bestand .

Foutcode - 200

Ik weet niet wat die foutcode betekent. Het zal een code zijn die afkomstig is van dit forum.

Dat doen we het gewoon even zonder plaatjes te uploaden naar dit forum.

 

Dat Picasa en TeamViewer verdwenen zijn was te verwachten. Deze programma's worden niet meegeleverd met Windows 11. Jij hebt ze zelf geïnstalleerd nadat je de nieuwe laptop in gebruik hebt genomen. Alle programma's die je destijds zelf hebt geïnstalleerd, zul je opnieuw moeten downloaden en installeren.

30 minuten geleden, bernard zei:

En bij mijn documenten , mis ik een heel groot gedeelte in de linker kolom , zoals alles van microsoft

Als jij zelf Microsoft Office hebt geïnstalleerd, dan zul je dan opnieuw moeten doen. Maar misschien heb jij een abonnement genomen op Microsoft Office 365? In dat geval zou je dat zonder kosten opnieuw moeten kunnen instellen voor je laptop.

=============================================================

Maar zullen we eerst naar je printer kijken, want daar begon jij dit topic mee. Ook de software en de drivers voor je Brother printer moet je opnieuw downloaden en installeren.

Eerst moet je nu de verbinding tussen printer en laptop verbreken. Als je nu een USB-kabel gebruikt om de printer te verbinden met je laptop, dan moet je die USB-kabel er tussenuit halen.

Ga dan naar deze website van Brother: https://www.brother.nl/ondersteuning/dcp7055/downloads

 

Die website is wat knullig gebouwd. Zet je muispijl op die pagina op de plek die ik hieronder aanduidt:

 

63cee0cf1eeaa-2023-01-23_20_29_45-Brothe

 

Draai dan aan het scrolwieltje van de muis, zodat er meer zichtbaar wordt. Bij Stap 1: selecteer uw besturingssysteem kies je Windows.

Bij Stap 2: selecteer de versie van uw besturingssysteem kies je Windows 11:

 

63cee1a8b2de6-2023-01-23_20_34_03-Brothe

 

Daarna scrol je verder naar beneden en dan klik je op de knop OK:

 

63cee234cf39d-2023-01-23_20_35_11-Brothe

In het smalle venster dat daarna zal openen moet je ook weer wat naar beneden scrollen. Je klikt dan op Compleet pakket van drivers en software (aanbevolen):

63cee3471d307-2023-01-23_20_37_52-Brothe

 

In het volgende venster weer omlaag scrollen en dan klikken op Licentieovereenkomst accepteren en software downloaden.:

 

63cee3cdb609f-2023-01-23_20_42_28-Brothe

 

Het volgende kleine venstertje zal verschijnen: 

 

63cee44ca5428-2023-01-23_20_44_22-DCP-70

 

Klik op de knop Bestand opslaan.

 

Wacht daarna af totdat het bestand geheel is gedownload. Daarna nog niet meteen gaan installeren!

Klik eerst met de rechter muisknop op de knop Start en dan op Instellingen:

 

63cee52d3545d-2023-01-23_20_48_18-.png

 

Wanneer de app Instellingen is geopend, dan moet je in de linker kolom klikken op Bluetooth en apparaten.

In het rechter paneel zie je dan een of meer keer je Brother printer staan.

Klik op je Brother printer en in het volgende scherm moet je dan (rechts bovenaan) klikken op de knop Verwijderen.

Als bij jou de Brother printer meer dan 1 keer bij Bluetooth en apparaten staan, dan moet je die handeling herhalen, totdat alle Brother DCP-7055 vermeldingen daar verdwenen zijn.

 

Daarna pas mag je dubbelklikken op het gedownloade bestand met de naam DCP-7055-inst-C1-EU.exe.

Daarmee worden de drivers en de software voor jouw Brother printer geïnstalleerd. Volg de installatie nauwkeurig op. Maak de keuze of je de printer wil gaan verbinden via wifi of via USB. En volg dan de aanwijzingen op het scherm op.

 

Ik zag ook nog een installatiehandleiding voor je printer, maar die lijkt me behoorlijk oud. Kijk zelf maar of je die nodig hebt: https://download.brother.com/welcome/doc002736/cv_dcp7060d_dut_qsg_lx5425009.pdf

 

Laat maar weten of het installeren van je printer gelukt is. Ik ben benieuwd en wens je succes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.