Ga naar inhoud

Problemen met Brother DCP- 7055W


bernard

Aanbevolen berichten

Eerst een paar antwoorden :

Ik heb mijn inhoud van de laptop op een usb stick staan , en die ververs ik ieder jaar zo omstreeks sinterklaas / kerstdagen

Verder heb ik zelf een installatie schijfje van  :  Microsoft Office 2007  op een usb stick staan .

Maar volgens mij heb ik deze laptop toen gekocht bij de Meda markt , en heb hem toen door hun gebruiksklaar laten maken  ( kosten € 29,00) omdat deze laptop geen cd lade had , en die heb ik later op een usb stick laten zetten 

En ik kan dus ook niet printen/afdrukken , als de printer met een kabel verbonden is  .

 

Nu de opdracht voor de printer :

Ik kom een heel eind , maar bij Licentieovereenkomst accepteren en software downloaden krijg ik een probleem 

Ik krijg links onder in beeld  :  DCP-7055-inst-C1 .....EXE

Maar ik zie niet staan  :  Bestand openen  , om met jouw uitleg verder te gaan

Als ik het open , dan krijg ik het toestemming om wijzigingen ..... aan te brengen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, laten we ons eerst beperken tot de printer...

 

16 minuten geleden, bernard zei:

Ik krijg links onder in beeld  :  DCP-7055-inst-C1 .....EXE

Ik gebruik Firefox als browser en jij zal nu Edge gebruiken als browser. Vandaar het verschil in wat wij zien.

 

Ik vermoed dat het bestand met de naam DCP-7055-inst-C1-EU.exe bij jou al in je map Downloads staat. Kijk dat even na.

 

19 minuten geleden, bernard zei:

Als ik het open , dan krijg ik het toestemming om wijzigingen ..... aan te brengen

En dan moet jij toestemming verlenen, anders kan de installatie niet plaatsvinden. Maar, let op! Eerst moet je bij Bluetooth en apparaten alle vermeldingen van de Brother printer verwijderen. Ook mag op dat moment de printer niet verbonden zijn met de laptop door middel van een USB-kabel.

Pas daarna mag je het bestand DCP-7055-inst-C1-EU.exe openen. Daarmee zet je namelijk de installatie van de drivers en de overige software voor je printer in gang.

 

Bepaal van tevoren wat jij wilt: wil jij de printer voortaan via wifi gebruiken of via de USB-aansluiting? Daar zal namelijk tijdens de installatie om gevraagd worden.

En als jij zou besluiten om voortaan de printer te gebruiken via de USB-aansluiting, dan moet je dat tijdens de installatie aangeven. Je mag de printer dan pas aansluiten wanneer daar tijdens de installatie uitdrukkelijk om gevraagd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, bernard zei:

Eerst moet je  bij bluetooth en apparaten alle vermeldingen van de brother printer verwijderen 

Hoe doe ik dit ?

Dat heb ik al eerder beschreven.

Ik wil het wel kort herhalen:

  • Klik met de rechter muisknop op de knop Start.
  • Er verschijnt dan een lijst. Klik in die lijst op Instellingen.
  • Als de app Instellingen geopend is, dan klik je in de linker kolom op Bluetooth en apparaten.
  • Klik daarna in het rechter paneel op Printers en scanners.
  • Daarna worden je printers getoond in het rechter paneel. Zie je daar je Brother printer(s) staan?
  • Klik op je Brother printer. Daarna opent een ander venster. Rechts bovenaan in dat nieuwe venster moet je dan op Verwijderen klikken.
  • Herhaal dat als bij Printers en scanners meerdere Brother printers staan.

Met twee afbeeldingen erbij van mijn pc:

 

63d000be8ccac-2023-01-24_16_57_53-Instel

 

Stel dat ik mijn Canon printer zou willen verwijderen, dan klik ik op die printer.

Daarna verschijnt het volgende scherm:

 

63d000f834b0f-2023-01-24_16_58_44-Instel

 

Door op de knop Verwijderen te klikken, verwijder ik de Canon printer.

 

Jij moet dat doen voor de Brother printer, die nu niet volledig geïnstalleerd is.

Herhaal die handelingen wanneer je de Brother printer meer dan 1 keer ziet staan bij Printers en scanners.

 

1 uur geleden, bernard zei:

Ik wil dus graag zoals het was , dus draadloos werken met de mogelijkheid van de kabel

 

Naar mijn weten installeer je een printer ofwel als wifi printer ofwel als USB-printer.

Als je de printer zowel via wifi als via USB-kabel wil gebruiken, dan zou je hem volgens mij twee keer moeten installeren: De ene keer als wifi printer en de tweede keer als USB-printer. Daarbij kun je dan de namen van die twee printers aanpassen. Je noemt de ene printer dan Brother-wifi en de andere Brother-USB.

Als ik daar geen gelijk in heb, dan zullen andere leden mij wel corrigeren.

Voor jou is het waarschijnlijk het handigst om de printer via wifi te gebruiken. Dus kies tijdens de installatie daarvoor, is mijn advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik met de rechter muisknop op het bestand DCP-7055-inst-C1-EU.exe en kies dan Als administrator uitvoeren. Daarna gaat de installatie van drivers en overige software voor de Brother printer van start.

Lees goed de inhoud van alle vensters die verschijnen. Soms zul je een keuze moeten maken (wifi of USB) en soms zul je zelf iets moeten doen, bijv. de printer aansluiten of aanzetten. Doe dat pas wanneer jou dat gevraagd wordt.

 

Succes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat goed , tot de groene balk voor driekwart vol is en dan stopt het 

Dan komt de melding de usb stekker i een andere poort te steken , en de printer aan en uit te zetten 

Maar nu , na het eten is er nog steeds niets verandert .

Is het een optie om alles opnieuw te doen ?

Ik heb het vermoeden dat we dicht bij de finish zijn , maar net dat laatste weer he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de instellingen  van de printer  bekeken .

 

En zie ik

Netwerk>>> ok

TCP/IP

INST. WIZZARD >>>>>>>>>>> WIFI NAAM  ( SSID ) ZIGGO

NETWERKSLEUTEL  >>>> WACHTWOORD ZIGGO

WPS/AOSS

OPSTARTMETHODE >>>>  AUTOMATISCH

WPS M/PINCODE

STATUS WLAN  >>>> VERBINDING MISLUKT

 MAC

WLAN ACTIVEREN  >>>>>>>>  AAN

 

Zou het kunnen , dat de instellingen van de Brother helemaal  verkeerd zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is lang geleden dat ik zelf een netwerkprinter had. Die was niet via wifi, maar via een netwerkkabel verbonden met mijn modem/router, zodat ik hem vanaf al mijn pc’s kon gebruiken.

Tegenwoordig heb ik alleen een USB-printer. Die is d.m.v. een USB-kabel verbonden met de desktop pc die ik het meest gebruik. Ik heb dus eigenlijk weing tot geen verstand van netwerkprinters.

 

Welke keuze heb jij gisteren gemaakt, toen jij de installatie van de drivers en software voor de Brother printer ging uitvoeren? Kreeg jij toen de keuze tussen netwerkprinter (via wifi) of USB-printer? En zo ja, waar koos jij toen voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.