Ga naar inhoud

Problemen met Brother DCP- 7055W


bernard

Aanbevolen berichten

Usb printer.

 

Vraagje ,

Zijn alle printers zo omslachtig te installeren ?Je hebt zelf een Canon , is dat ook zo,n moeilijk geval ?

Ik zag bij de Media markt een  HP laserjet  110we voor  115,69 staan  ken je die ?

Of weet je een andere?

 

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net als jij een gewoon lid, Bernard. Ik kan dus niets weghalen. Maar ik heb bij het team van PCH een verzoek ingediend om de (te) persoonlijke informatie uit jouw bericht te verwijderen.

 

Ik snap goed waarom jij je printer nu heel erg nodig hebt. Alleen brengt dat mij niet dichter bij de oplossing van jouw probleem.

Je stelt zelf voor een andere printer te kopen: de HP LaserJet 110we. Nadeel van die printer is dat je geen goedkope toners van andere aanbieders kunt gebruiken. Hij is alleen geschikt voor de dure toner-inkt van HP zelf. Als dat voor jou geen bezwaar is, dan lijkt het een goede optie. Het is een laserprinter. Er gaan dus geen inktcartridges in, maar slechts 1 toner met zwart inktpoeder.

Je kunt bij de HP LaserJet 110we ervoor kiezen om hem te gebruiken als USB-printer of als wifi printer. Eigenlijk hetzelfde als bij de printer die je nu hebt.

 

Ik kan niet beoordelen of deze HP printer makkelijker is te installeren dan de Brother printer die je nu hebt.

 

58 minuten geleden, bernard zei:

Je hebt zelf een Canon , is dat ook zo,n moeilijk geval ?

Mijn printer is de Canon Pixma MP610. Daarvoor moet ik niet 1 installatiebestand uitvoeren, maar minstens 4. Bovendien is mijn printer al jaren niet meer te koop; hij is al 14 jaar oud.

 

============================================

Toch nog even terug naar jouw Brother printer. Jij schreef:

 

18 uren geleden, bernard zei:

Dat gaat goed , tot de groene balk voor driekwart vol is en dan stopt het 

Dan komt de melding de usb stekker i een andere poort te steken , en de printer aan en uit te zetten 

Maar nu , na het eten is er nog steeds niets verandert .

 

Het lijkt erop dat tijdens de installatieprocedure de printer niet herkend wordt, wanneer hij aan een bepaalde USB-poort is aangesloten. Je kreeg immers het verzoek om een andere USB-poort te proberen. Dat heb je toen blijkbaar wel gedaan, maar dat hielp ook niet.

 

Er bestaan verschillende types USB-poorten: USB 2, USB 3 en USB C (eigenlijk zijn er nog meer types, maar hier houden we het even bij).

Sommige printers werken niet goed wanneer ze zijn aangesloten op een USB 3 poort. Ze doen het dan wel wanneer ze zijn aangesloten op een USB 2 poort.

Ik heb even wat afbeeldingen van jouw laptop opgezocht. Aan de linkerkant van je laptop zitten twee USB 3 poorten en een USB C poort:

 

63d12ab877bf5-usb_3_en_usb_c.png

 

Die poorten liever niet gebruiken voor jouw printer.

Welke USB-poort dan wel? De USB 2 poort die aan de rechter kant van je laptop zit:

 

63d12b0c37f3d-usb_2_bernard.png

 

Probeer de installatie van je printer nog een keer. Wanneer gevraagd wordt om de printer aan te sluiten op je laptop, dan moet je de USB 2 poort kiezen die aan de rechter kant van je laptop zit.

Hopelijk loopt de installatie dan wel door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling: wanneer je erin slaagt om de Brother printer te installeren als USB-printer, dan hoef je je geen zorgen te maken over de wifi instellingen van je printer. De wifi van je printer zal dan namelijk helemaal niet gebruikt worden.

Mogelijk nadeel: als je voortaan wilt printen, dan moeten printer en laptop met elkaar verbonden zijn via de USB-kabel, anders kun je niet printen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok , dat  vind ik ook prima .

De printer staat direkt naast mijn bureau , dus ik hoef eigenlijk geen wifi.

Maar als ik de kabel er tussen heb  , lukt het printen nog niet .Ik heb zojuist met de verwijderingstool alles opgeruimd ,dus volgens is het nu schoon schip 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal de USB-kabel er nu eerst tussenuit! En de printer moet uit staan als je met de installatie begint.

Start nu opnieuw de installatie door rechtsklikken op het bestand DCP-7055-inst-C1-EU.exe en kies dan Als administrator uitvoeren.

Kies weer voor gebruiken als USB-printer.

Sluit de printer pas aan met de USB-kabel, als je tijdens de installatie het volgende venster ziet (het venster kan er bij jou iets anders uitzien):

 

63d13d28d2518-2023-01-25_15_30_36-cv_dcp

 

Bovenstaande afbeelding haalde ik uit een (oude) handleiding voor jouw Brother printer: https://download.brother.com/welcome/doc002760/cv_dcp7070dw_dut_qsg_lea997009.pdf

 

De tekst op de afbeelding is niet erg duidelijk. Daarom zet ik die voor jou hieronder neer:

 

Bij gebruik van een USB kabel:

1. Sluit de USB kabel rechtstreeks aan op de computer (= jouw laptop) en het apparaat (= de Brother printer). Let op: op je laptop moet je bij voorkeur de USB poort gebruiken die aan de rechterkant van de laptop zit.

2. Schakel het apparaat (= de printer) in.

3. Wacht tot de installatie wordt voortgezet.

Tijdens de installatie worden enkele vensters geopend en weer gesloten.

 

Controleer de volgende punten als de installatie niet doorgaat naar de volgende stap.

- Controleer of de machine (= de printer_) aanstaat.

- Trek de USB-kabel uit de computer en de machine en steek de kabel er vervolgens weer in.

 

Blijd de instructies op het scherm volgen totdat je de melding krijgt dat de installatie voltooid is.

 

Ik hoop dat het nu gaat lukken. Ik zal voor je duimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nachtje slapen heeft niet geholpen. Ik weet niet wat je nog meer kunt doen om je Brother printer werkend te krijgen.

Misschien nog een keer de installatie uitvoeren en dan niet kiezen voor USB-printer, maar voor verbinding via wifi? Maar daar heb ik zelf geen enkele ervaring mee.

Misschien komen andere leden nog met tips om je Brother laserprinter weer werkend te krijgen.

 

Je denkt nu na over de aanschaf van de HP LaserJet M11we. Die krijgt gemengde recensies. Hier kun je 26 reviews lezen: https://www.coolblue.nl/product/898817/hp-laserjet-m110we.html#product-reviews

 

De een is er weg van, terwijl de andere het een onding vindt. Ik lees dat registreren bij HP bijna (of helemaal?) een vereiste is om het apparaat werkend te krijgen. De installatie gebeurt met behulp van de HP Smart App. Die app is beschikbaar voor Android, iOS, maar ook voor Windows.

 

Momenteel wil jij je printer vooral gebruiken om afspraken te printen. Vroeger schreef ik mijn afspraken in een kleine papieren agenda, die precies in het borstzakje van mijn overhemd paste. Sinds twee jaar heb ik echter een smartphone, en sindsdien zet ik de afspraken in de agenda van mijn smartphone. Bij iedere afspraak kun je een melding instellen: bijvoorbeeld een melding (geluid) geven een half uur of een uur voor het tijdstip van de afspraak. Dan weet ik dat het tijd is om op weg te gaan naar die afspraak.

Jij hebt ook een smartphone, meen ik. Is het voor jou een idee om je afspraken op te slaan in de agenda in je smartphone?

Ik weet dat dit het probleem met je printer niet oplost, maar het is in ieder geval een mogelijkheid om je afspraken op te slaan, zodat je ze ook na kunt lezen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws ,

Als je ziek bent , krijg je ook veel bezoek 

Er werd natuurlijk ook over dit probleem gepraat , en eentje vroeg of hij iets mocht proberen .

En jawel , hij heeft het voor elkaar gekregen , zowel bekabeld als draadloos .

 

Volgens mij was dit een moeilijk probleem om dat zo op afstand  op te lossen .

Maar vraag me niet wat en hoe , want ik ben er niet bij gaan zitten .

 

Vraag die ik dan nog heb , is ,

Kan ik vanaf de tablet van mijn vrouw haar e mail lezen , en ook printen 

Ik bedoel dus de jaaropgaven  voor de belasting enz.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je Brother printer weer werkt. 👍


Om te kunnen printen vanaf de tablet van je vrouw heb je een app nodig. Die app moet geïnstalleerd worden op de tablet van je vrouw. Volgens mij heet die app: Brother iPrint&Scan.

Klik op de volgende link en lees die informatie door: https://www.brother.nl/bedrijfsoplossingen/mobiel-en-cloud/mobiele-apps/iprint-scan

 

Mocht het niet lukken met die app, dan zijn er nog andere mogelijkheden. Jaaropgaven zijn altijd pdf bestanden. Je vrouw kan die pdf bestanden downloaden op haar tablet en daarna (als bijlage) doormailen naar jouw e-mailadres. Daarna open jij die mail op jouw laptop en dan kun jij haar jaaropgaven printen.

Overigens druk ik zelf mijn jaaropgaven nooit af. Ik bewaar ze alleen digitaal in een map op mijn pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.