Ga naar inhoud

Vervangen harde schijf


Aanbevolen berichten

image.png.53e0dc10cb52ccbc73b1e9605fd459c2.png

 

 

Hier de vertaling, let op de blauwe linktekst ": "de bijgewerkte crack"

 

image.png.541f8de2b2c7c9fb6ed98adddf0d02c2.png

 

Waarom net die download en niet die van de officiële website?

Misschien omdat je die niet geregistreerd krijgt?

Een klik op deze blauwe link geeft je onderstaande keuzes:

 

2033457234_Schermafbeelding2023-06-07151052.jpg.159c58d4f6d3052d23d0bfe025e7c9be.jpg

 

Klik je echter op de blauwe kader onder punt 1, dan krijg je echter maar twee download versies te zien:

 

image.png.ca5808d2aff9b8c0cad8d009378dcbc2.png

 

Daarom die crack-versie want dan...

haal je een zip/winrar-bestand binnen, waarin die bewuste map:

 

image.png.ae89f8b11b17e5657788897b3195ce4d.png

 

En in die map: de vernoemde map "lang" en het tekstbestandje "ru.text" die weliswaar in het Russisch zijn:

 

image.png.652c0a8157e76be12509a6a1b50add49.png

 

Waarom gaan knoeien met bestanden en/of mappen in een geïnstalleerd programma?

Pas dan gaan registreren nadat je bepaalde aanpassingen gedaan hebt!!!

Lijkt mij toch niet logisch hé?

 

 

Ik heb weliswaar een testcomputer en zou deze installatie eens kunnen uitvoeren met de bescherming van "Shadow Defender" maar ben echt niet te vinden voor zulke downloads en dan al zeker niet via Russische kanalen.

 

Heb ik het mis wat betreft dat dit een crack zou zijn verwijder dan maar gerust mijn berichtjes.

 

aangepast door Calvus
Midden in het bericht een tweede download mogelijkheid ingevoegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Calvus,

je hebt volledig gelijk met je argumenten, maar gezien ik die site al een hele tijd ken (en dagelijks bezoek - wat natuurlijk geen bewijs van degelijkheid is, dat weet ik ook wel),

vertrouw ik hem wel ( vertrouwde ik hem tot daarstraks wel, want jouw ervaringen doen me de hele zaak toch weer 'herbekijken'.

 

'k ben dus even verder gaan kijken en heb  de twee installatiebestanden van die versie gedownload (zowel van die site als van https://www.aomeitech.com/download.html

en dit zijn de twee bestanden: image.png.472663523dc7fa446dc02794ff25ab85.png

Zelfde grootte, zelfde datum op een minuut na.

Wat dus nièt bewijst dat die twee bestanden identiek zijn, maar toch wel een aanwijzing geeft.

 

even daaronder staan twee keys:

 

image.png.722136c51769ea48904c038db2c266f9.png     image.png.7e67a324a26cee0e4a09cba7308489fe.png

 

En dat is de gewone gang van zaken bij die dag-aanbiedings-sites: je download het programma en krijgt een key er voor.

(dat ieder die key hiervoor krijgt en niet elk een eigen key, heeft - naar mijn (bescheiden) ondervinding te maken dat die firma's die zo'n dagaanbiedingen

aanbieden (in dit geval dus Aomei) blijkbaar toch nog een of andere controle willen houden over hun gratis weggevertjes.

(waarom ze dit doen is me niet duidelijk)

 

Wat dat crackbestand betreft: dat deed me ook wel de ogen opentrekken, want zo iets ken ik op die site niet.

 

Dus ging deze mus het eens uitproberen (riskant? ! ?)

klikken op die knop geeft image.png.7297c1664d390f5f8cde61d56e6fa6ef.png  image.png.5b642edc228b47a53e23d1d343444b45.png

daar heb je die crack weer.

 

Ik dus daarop klikken en ...  image.png.171b738a52429d5a0782ec999af902cc.png

 

er wordt dus een languagepack binnengehaald...  : image.png.e9c017e59c1006a14193e676c0ca0cc7.png

 

met daarin image.png.2027a06e85706f0f26be981b58f81e4c.png

en ga ik die map Lang openklikken, dan vind ik nog een submap en ook bestanden, maar ... dit zijn allemaal (nu ja: 4 in totaal) txt-bestanden,

iig geen exe's of zo.

En dus blijkbaar geen cracks.

(waarom men daar van cracks spreekt is me een raadsel - enfin, voorlopig toch nog)

 

Wat ik uiteindelijk bedoel:

die site bezoek ik al geregeld, 'k heb er nog nooit cracks aangeboden gezien , maar 'k moet er ook bij zeggen dat ik slechts enkele

keren iets van die site binnenhaalde. Tot hiertoe zonder kwalijke gevolgen - maar dat bewijst dus niks voor andere linken van die site natuurlijk.

Het feit dat het een Russische site is, deed me in het begin ook wel de wenkbrauwen fronsen en even wantrouwend ertegenover staan als jij.

Dit alles bewijst natuurlijk niet dat het geen 'te mijden' site zou zijn, maar toe hiertoe (en ik kreeg die link ook door van een gekend iemand

van het forum hier) zag ik nog niets dat in de richting van de illegaliteit gaat.

Nu: of TS het wil proberen of niet, moet hijzelf beslissen. Ik zeg dus ook nergens dat het helemaal te betrouwen is,

alleen dat ikzelf er nog niets van ondervonden heb (of gehoord heb)

 

Ik zet dus hier maar gewoon mijn mening/testen naast jouw antwoord hierboven - de bedoeling is niet van een steekspel aan te gaan,

wel van te ontdekken of er iets al dan niet fout zit.

(moest je nog graag hebben dat ik dingen uitprobeer - tegen beter weten in? ?  :) - dan vertel je het me maar,

 'k kan het hoogstens 'zitten hebben'... )

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik in zo'n geval zou doen is de Free Trial versie van AOMEI Backupper Professional downloaden van de officiële site (https://www.aomeitech.com/download.html)

en deze installeren.

trial.png.5dcee66637e588a5da6ebf164aba134e.png

Daarna registreren met één van die 'Russische' sleutels. Daar kan je al zeker niets verkeerd mee doen.


Werkt het (wat meestal zo is), dan heb je een officiële versie, werkt het niet, dan zal die Russische download het waarschijnlijk ook niet doen.

 

Ik vermoed trouwens dat de 'crack' op die site een foute woordkeuze is, het gaat hoogstwaarschijnlijk gewoon over een taalmodule, om het programma in het Russisch te zetten, hetgeen standaard niet geïmplementeerd is (zie https://www.ubackup.com/help/change-language.html)

 

Maar goed, de keuze is aan TS.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.