Ga naar inhoud

WiFi niet beschermd


Aanbevolen berichten

  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo Theo, je bent goed bezig want je hebt terug contact met de Linksys.

 

- Ga gewoon verder met de setup en stel je Access Point opnieuw in zoals hierboven beschreven; het enige verschil is nu dat je via wifi verbonden bent en je hierdoor het "default" IP adres omzeilt.

- Eventueel reset je alles terug naar de standaardwaarden, dan kom je zeker terug naar de juiste bladzijden. Hiervoor druk je de reset knop (linkerkant van de Linksys, kleine gaatje) minstens 10 sec. in met een paperclip of dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we mekaar niet goed begrijpen.

- Met terug "contact hebben" bedoel ik dat je niet meer kon verbinden met de instellingen van je toestel, ook niet met het IP adres van die Linksys.

- Nu je er wel terug mee kan verbinden kan je toch alle parameters opnieuw instellen, met inbegrip van het probleem "Open veiligheid", dwz. dat iedereen op je Linksys zonder paswoord kon inloggen. Dat was toch je initiële vraag?

- Stel alles opnieuw in (je weet nu hoe dat moet) en geef dat AP hetzelfde SSID als je Proximus router en hetzelfde paswoord. Je beschikt dan over één netwerk. Tof!

 

Knipsel98.thumb.PNG.dd40c24ddf1441a7b2c583a43802eb85.PNGOndertussen de veiligheidsinstellingen (WPA2) inschakelen en je probleem van "WiFi is onbeschermd" is opgelost. 

Knipsel99.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik dat toch proberen.

 

- Je hebt je Linksys al eens ingesteld (zonder security weliswaar, maar dat is slechts een extra parameter) en je beschikt over de volledige gebruiksaanwijzing. Gewoon stap voor stap volgen.

- Je moet je andere apparaten niet opnieuw instellen. Zij hangen nu aan je router (binnenshuis) en in je tuinhuis waarbij ze blijkbaar automatisch overschakelen van SSID 1 naar SSID 2.

- Integendeel, door de SSID van je router over te nemen op je Access Point ga je nu beter kunnen "roamen", dus naadloos overschakelen tussen beide want je blijft op hetzelfde netwerk.  

 

En als je toch problemen ondervindt is dit forum er om je verder te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig genoeg kan je hier zover niet teruggaan, maar ik dacht dat ik in 2018 bij de eerste installatie weken en honderden reacties nodig had om dat klaar te krijgen. Bijzonder omdat er geen 'passwoord' op de onderkant staat, kon ik de installatie niet 'zomaar' doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle begrip Theo.

 

Nee hoor, er is geen paswoord op de onderkant van de Linksys.

Reset de Linksys (linkerkant, gaatje "reset", 10 sec duwen met het uiteinde van een paperclip of een tandenstoker), en volg dan de procedure hierbij gevoegd.

 

Je kan dan zelf een paswoord ingeven naar eigen keuze, en trouwens een geheugensteuntje invoeren ingeval je het zou vergeten.Knipse22l.thumb.PNG.e02d5b4cb7e86f22518dc9bb0517767e.PNG

 

 

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.