Ga naar inhoud

WiFi niet beschermd


Aanbevolen berichten

I heb een modem van Proximus, en daarop uiteraard WIfI. Geen probleem.

Mijn studio is 30 meter daar vandaan, en kreeg dus geen goede WiFi, dus legde ik, veel jaren geleden, een kabel naar de studio, met een LLan cverbinding naar de computer, en een Linksys Extender, voor WiFi. Alles OK, alles perfect. Door het goede weer, lag ik in de hof, verveelde mij en keek op mijn mobiel alle settings na. toen bleek dat ik een onbeschermde WiFi had!

Nochtans heb ik dat toen wel ingesteld. kortom dus, hoe kan ik mijn WiFi alsnog berveiligen?

 

WiFi.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hier vind je de details Linksys Official Support - De Linksys WAP1200AC AC1200 Wi-Fi Access Point naar Access Point modus instellen

 

In jouw geval, onder stap 8, is misschien "No Security" ingesteld. Moet zijn "WPA2", en dan kan je een wachtwoord ingeven. 

 

😉 Wat je ook kan doen (is eenvoudiger) vind je hier Linksys Official Support - De Linksys WAP1200AC AC1200 Wi-Fi Access Point handmatig instellen

 

Hier kan je extender het SSID en paswoord van je router overnemen (Make same as router settings), en heb je dus geen 2 gescheiden netwerken (uiteraard voor zover je dit al nog niet gedaan had).

 

Zie wel dat je je apparaat als Access Point ingesteld hebt, en niet als Extender. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.