Ga naar inhoud

WiFi niet beschermd


Aanbevolen berichten

  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat ziet er goed uit :

 

- Een Access Point vlakbij, waarschijnlijk je Proximus router, met MAC adres 60:38 enz, en SSID "ANNIE".

- Een tweede Access Point, wat verder weg, waarschijnlijk je Linksys, met MAC-adres 30:91 enz, en SSID "annie". 

 

Toch een klein probleempje, beide SSID's zijn niet hetzelfde, wat op zich niet veel kwaad kan, maar waardoor je toestellen dit zullen zien als 2 verschillende netwerken. Ik zou toch de SSID van je Linksys wijzigen van "annie" naar "ANNIE", de "roaming" (als je wandelt met een toestel van je huis naar bureau in de tuin) werkt dan perfect : je toestel moet dan niet overschakelen van SSID 1 naar SSID 2 .

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is blijkbaar omgekeerd, daarmee dat ik schreef "waarschijnlijk", want dan moest ik de fabrikant van de WiFi chip niet opzoeken.....

 

Je kan inderdaad de naam veranderen door eens opnieuw door het menu van de Linksys te gaan: je kan alles laten staan zoals het was, je hoeft enkel de SSID aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar ik ben al blij dat dit gelukt is en mijn Wifi beschermd is. Ondertussen is ook mijn laptop, printer en 2de computer aangepast, dan moet ik dat allemaal opnieuw doen. Overigens als ik met mijn mobiel ergens binnenkom waar ik ooit op WiFi geweest ben, sluit die vanzelf aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.