Ga naar inhoud

Bios HP


cittamaniak

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat hier iemand is die me kan helpen

 

ik heb een hp probook 4520S oud beestje ,

ik dacht ik geef deze laptop even een boost.

 

heb een i7 processor gekocht en werkgeheugen ssd enz ,

alles draait behalve de processor nou kwam ik erachter dat de bios geupdate moet worden.

ik met volle moed de goeie versie gevonden om de bios te update. maar dan word er gevraagd om een wachtwoord .

er zit een password op van HP.

contact gehad met HP die wilt me niet helpen vanwege vervallen van de garantie , 

Nou hoop ik dat er iemand is die misschien een idee heb hoe ik me bios kan update of me eventueel kan helpen aan de code 

 

Alvast bedankt Groet Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry ik vergat: On the computer motherboard, locate the BIOS clear or password jumper or DIP switch and change its position. This jumper is often labeled CLEAR, CLEAR CMOS, JCMOS1, CLR, CLRPWD, PASSWD, PASSWORD, PSWD or PWD. To clear, remove the jumper from the two pins currently covered, and place it over the two remaining jumpers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, falstring zei:

sorry ik vergat: On the computer motherboard, locate the BIOS clear or password jumper or DIP switch and change its position. This jumper is often labeled CLEAR, CLEAR CMOS, JCMOS1, CLR, CLRPWD, PASSWD, PASSWORD, PSWD or PWD. To clear, remove the jumper from the two pins currently covered, and place it over the two remaining jumpers.

Gaat om een laptop,

ik weet niet of een laptop een jumper heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, falstring zei:

sorry ik vergat: On the computer motherboard, locate the BIOS clear or password jumper or DIP switch and change its position. This jumper is often labeled CLEAR, CLEAR CMOS, JCMOS1, CLR, CLRPWD, PASSWD, PASSWORD, PSWD or PWD. To clear, remove the jumper from the two pins currently covered, and place it over the two remaining jumpers.

Wat ik inmiddels begrijp is dat de laptop geen cmos heeft maar een aparte chip op het moederbord ,

en daar staat uit de fabriek een wachtwoord op.

En lees iets op internet dat ik een smc.bin bestand moet hebben ofzo en die zou ik dan kunnen krijgen via hp helpdesk maar ze geven niks en beginnen alleen maar over de datum van de garantie 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.