Ga naar inhoud

Kan geen opgeslagen Outlook-berichten openen noch lezen.


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,

 

Zoals gemeld in de titel, kan ik (reeds geruime tijd) geen opgeslagen outlook-berichten openen noch lezen.

Ik kon mij tijdelijk verhelpen met "file Vieuwer", doch vanaf heden valt dit te betalen.
Ik vermoed dat Windows toch een oplossing heeft, die mij toelaat mij opgeslagen Outlookberichten

te kunnen lezen.

 

Zie bijlage:

Outlook-kannietopenenenlezen.png.9c4d4cd4aee7aea0f8da00629b7975da.png

 

Graag hulp en een seintje a.u.b.

 

Groetjes.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog niet voldoende, daarom stel ik nog een vraag.

Welke extensie hebben de opgeslagen bestanden? Bij zou zijn de extensies niet zichtbaar. Eén van de door jou opgeslagen berichten heet bijvoorbeeld Operatie Gerda. Maar daar hoort nog wat achter: de extensie, bijvoorbeeld .msg of .eml.

Dat de extensies verborgen zijn is een standaard instelling in Windows, maar deze instelling vind ik niet juist. Zorg ervoor dat de extensie van een bestand altijd zichtbaar is. Aan de extensie kun je namelijk zien om wat voor bestand het gaat en ook met welk programma dat bestand geopend kan worden.

 

Volgens mij gebruik jij Windows 11. Zo maak jij de extensies zichtbaar:

 

Open de verkenner

1. Klik bovenaan op Weergeven

2. In het menu dat dan verschijnt, klik je weer op Weergeven

3. In het menu dat daarna verschijnt, moet een vinkje staan voor Bestandsnaamextensies. Staat daar nog geen vinkje voor? Klik dan op Bestandsnaamextensies.

 

Met een afbeelding ter verduidelijking:

 

652bdc3fe55e0-Bestandsnaamextensies.png

 

Daarna zullen alle extensies getoond worden bij de bestandsnamen.

Vertel dan welke extensie de opgeslagen e-mails hebben. Is dat misschien .msg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk. Ik heb nu voldoende informatie! 👍

Deze bestanden zijn gemaakt met het programma Microsoft Outlook, onderdeel van de kantoorsuite Microsoft Office.

In het verleden heb jij Microsoft Outlook 2016 Professional gebruikt, maar op een bepaald moment was je licentie voor Microsoft Office niet meer geldig.

Dat wordt besproken in dit oudere topic van jou: https://www.pc-helpforum.be/topic/78094-outlook-openensoms-moeilijk-of-zelfs-niet/

 

Je kon niet reclameren bij de firma die jou die licentie had verkocht, want die firma (ICT Officecentre in Delft) was intussen opgeheven/verdwenen.

Blijkbaar heb je toen geen nieuwe licentie voor Microsoft Office meer gekocht. En daarom kun jij die .msg bestanden nu niet openen. Normaal worden die opgeslagen bestanden na een dubbelklik namelijk geopend door Microsoft Outlook.

 

Wat nu te doen? Er bestaan ook andere programma's die .msg bestanden kunnen openen, maar vaak zijn die programma's niet gratis of ze zijn alleen de eerste tijd gratis, maar daarna moet je gaan betalen. Dat heb je intussen zelf al gemerkt.

Natuurlijk kun je opnieuw Microsoft Office aanschaffen. Na installatie van Microsoft Office zullen de .msg bestanden geopend worden door Outlook.

Als je er geen geld aan uit wil geven, dan stel ik een online converter voor. Je hoeft dan geen programma te kopen of te installeren. De msg bestanden kun je via een website gratis laten omzetten naar een ander bestandsformaat dat voor jou wel leesbaar is.

 

Ik stel voor dat je daarvoor de website Zamzar gebruikt: https://www.zamzar.com/

Het omzetten van een msg bestand gaat in 4 stappen:

1. Als de website van Zamzar geopend is, dan klik je op de knop Choose Files. De Verkenner wordt dan geopend. Blader naar het msg bestand en dubbelklik erop om het te selecteren

2. Daarna klik je op de knop Convert To. Je zult zien dat je kunt kiezen uit verschillende bestandsformaten. Ik stel voor dat je dan kiest voor pdf. Een pdf kun je altijd lezen.

3. Daarna klik je op de knop Convert Now

4. Als het converteren klaar is, dan klik je op de blauwe knop Download. Sla het bestand op op een plek naar keuze.

 

Dit lijkt veel werk, maar in de praktijk valt het wel mee. Laat maar weten of dit is wat jij wilt. Ik heb het zojuist geprobeerd met een .msg bestand. Ik liet dat omzetten (converteren) naar een pdf bestand. Het pdf bestand zag er goed uit.

 

Ik weet natuurlijk niet hoeveel msg bestanden jij wilt gaan omzetten naar pdf. Als dat er erg veel zijn, dan ben je wel even bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste porrelaar,

 

Bedankt voor uw perfecte uiteenzetting van mijn probleem.

 

Ik bleef uiteraard niet bij de pakken zitten, en vond na een zoekactie uw oplossing ZAMZAR.

Hetgeen ik daar ondervond, is dat men slechts 2 verrichtingen kan doen per dag, en nadien toch

hoef te betalen.

Voor mij is dit voldoende, gezien ik geen massa's van die berichten hoef te converteren, dus aanvaard

ik uw oplossing !!

IK had inderdaad, in het verleden Microsoft Office 16 via ICT (Nederland), doch ik kocht sindsdien

Microsoft Office LTSC Professional Plus 2021 - nl-nl, doch ik weet niet of ik daar iets mee kan aanvangen ?

 

Als ik in de toekomst, een Outlook-bestand dient op te slaan, hoe ga ik dan tewerk, om dergelijke ongemakken

te vermijden ?

 

Graag een seintje a.u.b.

 

Groetjes.

Roland.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu Microsoft Office LTSC Professional Plus 2021 hebt geïnstalleerd op je pc, dan zou je de msg bestanden moeten kunnen openen met Outlook, dus precies zoals het hoort. Dubbelklikken op een msg bestand zou er  dan voor zorgen dat het bestand geopend wordt in Outlook 2021.

 

Maar waarom wil jij e-mails die je in Outlook ontvangt, eigenlijk opslaan als msg bestand? Je kunt toch gewoon die e-mail bewaren in je e-mailprogramma, in Outlook dus. Dan kun je die e-mail later altijd opzoeken en weer openen. Waarom nog eens apart ergens anders opslaan?

 

Ik geef echter toe dat ik dat ook wel eens doe. Dan heb ik op de pc een map aangemaakt en dan wil ik alles over dat onderwerp, dus ook de e-mails. in die map opslaan.

 

Je kunt nakijken of de extensie msg op jouw pc gekoppeld is aan Outlook. En dat doe je zo:

Open de app Instellingen

Klik in de linker kolom op Apps

Klik in het rechter paneel op Standaard-apps

In het volgende venster scrol je in het rechter paneel helemaal naar beneden. Onder Verwante instellingen klik je dan op 'Standaardwaarden selecteren op bestandstype'.

Er wordt daarna een zeer lange lijst met extensies getoond. Scrol in die lijst omlaag naar de extensie .msg

Kijk wat er achter die extensie staat. Staat er bij jou achter: "Kies een standaard-app"? Klik daar dan op. Er zal een venstertje openen met daarin een korte lijst van programma's. Staat Outlook in die lijst? Klik dan op Outlook.

Staat Outlook niet in die lijst? Klik dan op 'Een app op uw pc kiezen':

 

652c0c72ed937-2023-10-15_17_50_33-Thuis.

 

Blader naar de plek waar outlook.exe staat en kies dat programma.

 

Bij mij staat Outlook 2016 op mijn Windows 10 pc in de volgende map: C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office 16.

Als jij de 64 bits versie van Office hebt geïnstalleerd, dan moet je niet zoeken in de map Program Files (x86), maar in de map Program Files.

 

(Bovenstaand screenshot maakte ik op mijn Windows 11 pc. Op die pc heb ik geen versie van Microsoft Office geïnstalleerd. Daarom kan ik daar niet kiezen voor Outlook)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag porrelaar,

 

Ik vind onder "Verwante instellingen" - en "Standaardwaarden selecteren op bestandstype" - vind ik

.msg  zoals hieronder in bijlage:

 

MSGinStandaardwaardenselect.opbestandstype.thumb.png.f0d536d02e69cde784b0ae2d8c1887bd.png

 

U ziet, ik vind direct Outlook, en ik heb deze  aangekruist als "standaardlocatie"

Hopelijk deed ik goed !!

Nu zouden de bestanden met .msg automatisch moeten openen bij een dubbel klik, doch dat is 

niet het geval, sommige plaatsen doet hij het, en bij andere plaatsen gaat het niet.  BIZAR.

 

Het wordt niet gemakkelijker, misschien ons houden bij ZAMAR - gezien het om enkele bestanden

gaat.

 

Bij uw goedkeuren, kunnen we deze topic dan ook sluiten.

 

Nog eens bedankt voor uw moeite en mijn beste groeten.

Roland.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.